Gå til innhold

Hva kan deres på ca 18 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer det spørsmålet igjen,hva kan deres små på 6 mnd,10 mnd osv... Grunnen til at jeg spør er jo fordi det er jo litt gøy å se hva andres barn i denne alderen kan,samtidig som det ikke er å stikke under en stol at jeg er kjempestolt over hva min lille kan. Han er jo verdens flinkeste (som alle andre mammaer synes om sine:)!

Og det må være lov å skryte av unga sine,så slå dere løs.

-Jeg begynner:)

Min gutt på 19 mnd (om 2 dager) kan

*si hva katten,bikkja,kua,hanen,sauen,hesten,ugla,anda,apekatten,kanina,grisen sier.

*Hvis jeg peker på hesten,katten,bikkja,grisen,sauen,kua,rådyr,hjort,elg,fisk,and,hammer,klut,sokker,genser,jakke,badet,bleia,ball,kopp,båt,tog,bil,smekke,brød,sjokolade,is,potte,bæsj,tiss,rumpe,øye så kan han det. Er sikkert mange flere ord han kan som jeg ikke kommer på i farta. Han sier "natta","glad i deg" ,mamma,pappa,mommo,beste,sko,ut,rypa,jakt,au au til varme ting,brr til kalde,æsj til "ekle" ting nei og ja ettersom hva han vil,og hvis jeg ikke forstår han så gjør han seg som regel forstått ved å vise.

Han kan åpne glidelår og lukke. På penalet sitt. Klatrer opp og ned på stoler, i skuffer(!),skrur av og på lyset.

Viser ivrig når jeg synger "hjulene på bussen" "Hokus og pokus" "hvem har skapt alle blomstene" "alle killebukkene".

Danser som en gal gutt hver gang Rihanna er på radioen.

Spiser selv(jeg supplerer med min gaffel hvis jeg synes det blir litt mye søl)

Blåser ut fyrstikker,i fløye osv.

Vet hvor håret,øret,nesa,munn,tennene,tunga,puppene,navelen,tissen,rumpa,kneet og tærne er.

Kan navnet på fetter,kusine og tanter.

Han gjør ting jeg ber han om,hente gulpeklut,lukke døra,hente koppen osv.

Han holder på å lære å hoppe nå. Klart det 2 ganger:)

igår etter middag så bæsja han på do,jeg spurte om han måtte han svarte ja så gikk vi. Så stolt. Skal ta av bleia til helga,det blir spennende.

Det er noe av hva min lille gutt kan,har sikkert glemt masse,men er så stolt av mitt lille hjerte. Han er også omsorgsfull og kjærlig som fy med lillesøster. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink han er! Det må jo absolutt være lov å skryte litt.

Jenta mi er ca 20 mnd, og snakker som en foss om alt fra raketter og nisser til dagligdagse gjøremål. Hun setter sammen 2-4 ord stort sett i hver eneste setning, resten suppleres med godt kroppsspråk. Det er veldig artig å ha små samtaler med henne. Hun forstår stort sett alt vi sier til henne.

Jeg er veldig stolt av at hun kan bokstaver. Hun kan ca 6 stykker. Hun veit hvem som har hvilken bokstav, og noen bokstavlyder. Dette er ikke noe jeg har pressa på henne, men hun viser stor interesse for kjøleskapsmagnetene som er bokstaver. Hun kjenner igjen ordet "mamma, "pappa" og "navnet sitt" hvis vi skriver dem.

Hun hopper som bare det, klatrer opp overalt, tisser på do, kler på seg enkle klesplagg, skrur opp alt av lokk, drikker av kopp, osv.

<3 Jenta mi <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...