Gå til innhold

Har dere tatt influensavaksine?

Anbefalte innlegg

Leste at folkehelseinstituttet mener at gravide i 2. og 3.trimester bør ta influensavaksine...

Jeg har helt ærlig ikke tenkt på det engang, før jeg leste det, nå ble jeg litt usikker.

Har en jobb som gjør at jeg møter mange (syke) mennesker i løpet av en dag, og er sikkert litt ekstra utsatt for smitte.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143898231-har-dere-tatt-influensavaksine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer ikke til å ta noen vaksine!

Etter den forrige som de mente "alle" burde ta, har de begynt å se sammenhenger mellom den, og søvnforstyrrelser.. Man vet aldri!

Jeg ville ikke klart å leve med meg selv hvis jeg hadde PåFøRT den lille noe som kunne vært unngått, og det er jo ikke sikkert du vil få noen influensa uansett..

Jeg vil påstå at jeg generelt har godt imunforsvar, og er sjeldent syk, så det må jo bli en vurderingssak for deg. Du sier du jobber med syke og blir utsatt for smitte.. For det første er det ikke all smitte som er influensa, og for det andre har du vel opparbeidet et rimelig godt imunforsvar da? :)

Så; vi tok ingen vaksine sist, og kommer ikke til å ta noen nå! :)

Jeg kommer ikke til å ta den.

Forrige svangerskap ble jeg omtrent truet til å ta svineinfluensavaksinen 10 dager før terminen. Var med veldig blandede følelser jeg gjorde det, og har bestemt for å ikke ta flere vaksiner mens jeg er gravid.

Jeg har ikke hatt influensa på gud vet hvor mange år... Tror jeg gikk på videregående - og det er noen år siden... hehe ;-)

Har et godt immunforsvar, og er sjelden syk - er vel derfor tanken ikke har streifet meg.

Nei, tror ikke det blir noen vaksine på meg. Jeg er også generelt skeptisk til medisiner, vaksiner osv. nå som jeg er gravid.

Annonse

Jobber i helsevesenet, og selv om det ikke er noen sammenheng imellom denne vaksinen og svineinfluensavaksinen, har jeg valgt å ikke ta den.

-Blir veldig dårlig av influensavaksiner generelt, og vet at nå i 2.trimester tåler barnet mer, det skal litt til for å få influensa hvis du har god håndhygiene og ikke lar folk hoste på deg... så ble enig med meg selv at jeg tar sjansen ;)

Jeg har ikke hatt influensa på gud vet hvor mange år... Tror jeg gikk på videregående - og det er noen år siden... hehe ;-) Har et godt immunforsvar, og er sjelden syk - er vel derfor tanken ikke har streifet meg. Nei, tror ikke det blir noen vaksine på meg. Jeg er også generelt skeptisk til medisiner, vaksiner osv. nå som jeg er gravid.

Går gjerne ganske mange år mellom hver gang en har Influensa (gjerne 10-15 år). Nettopp pga en bygger opp en resistens mot influansa viruset helt til det muterer slik at immunforsvaret ikke kjenner det igjen og en får en ny infeksjon ;-)

Jobber også innenfor helsevesenet, men har til nå ikke truffet på et eneste influensa tilfelle i år (lungebetennelser derimot....) Er nettopp kommet i 2. trimester, men ikke bestemt meg for om jeg kommer til å ta vaksinen. Noen nevner at en ikke hadde tilgitt seg selv dersom en skulle påføre barnet skade med å vaksinere seg (selv om det ikke er påvist noen sammenheng) men sett på en annen side så kan en jo risikere å skade barnet sitt dersom en skulle være så uheldig å få influensa. Så det blir jo egentlig en risikovurdering som hver enkelt må ta

Jeg har akkurat hatt influensa. Ble smittet av et barn på jobb. På tross av at influensaen var hard for meg, og nå har resultert i bihulebetennelse, ville jeg ikke tatt vaksinen om jeg kunne gått tilbake.. Er redd for bieffekter av vaksiner!

Selv har jeg (er mye bedre) kronisk utmattelsessyndrom, og dette brøt ut ca 2-3 uker etter jeg tok en vaksine. Nå sier ikke jeg at det er vaksinen som gjorde at dette brøt ut på meg, men det er en mulighet. Og med alt man hørte etter svineinfluensavaksinen, ble min redsel for vaksiner større.

Dessuten er det vel kun høy feber som kan skade barnet? Og det kan man jo regulere med paraceter.

Jeg kommer ikke til å ta den. Som det står over her så er det vel først og fremst høy feber som vil være skadelig for barnet ved influensa. Jeg får sjelden feber og de gangene i livet jeg har hatt det, er den kjedelig lav;) Føler dermed det ikke er verdt de mot de potensielle bivirkningene man kan få.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...