Gå til innhold

Min fødselshistorie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig er prinsessen vår her, hun ble født den 22.desember

Jeg ble innlagt den 22 kl 08.00 om morgenen

Jeg fikk klyster(er det det heter for og gå på do?), og ble satt på drypp kl 09.15 for og få satt igang riene.

Jeg hadde ingen modning og jordmor sa at dette ville ta tid for hun kunne ikke nå opp til livmorhalsen engang

Rienen tok seg opp med engang, og etterhvet kom de kraftig og veldig hyppige, kl 11 kom de annenhvert minutt

Jordmor sa at når når jeg ikke holdt ut mer skulle jeg skrike ut, mannen min satt med mobilen og jeg holdt på og klikke, sa at enten går du ut eller så ligger du telefonen ifra deg,Mannfolk!!!!!!!

Kl 13 holdt jeg ikke ut mer, det var grusomt vondt og jeg ropte på jordmor, hun sjekket meg og sa stakkers deg, du har bare 2 cm åpning, men nå skal du få epidural, jippi tenkte jeg

Epiduralen ble satt, men det hjalp ikke så mye så de skrudde opp dosen, sa jo at jeg var viking i dette landet her nede er det ikke samme vekt på jentene som på oss

Jeg fikk ekstra dose og da den virket var jeg i himmelen, ingen smerte og jeg sovnet nessten, men da kl var 14 startet det igjen, men jeg kjente denne gangen pressrier, tenkte at det kunne det da ikke være allerede, men da jordmor sjekket var det full åpning og jeg kunne begynne og presse, med 3 press var prinsessen vår ute, vakker som bare det, 3150 gram og 50 cm, pappaen og jeg gråt, hun ble født kl 14.27 alt gikk så fort etter jeg fikk epiduralen , det hadde jeg ikke trodd

Alt er bra, ammingen går fint og min eldste datter på 6 er stolt og flink storesøster, det eneste skår i gleden er at lille jenta da hun var 8 dager ble hun forkjølet, og vi sliter litt med det, babyene kan ikke puste gjennom munnen så vi blir veldig skremt nå hun ikke får puste, men håper på hun snart blir frisk

Lykke til alle som ennå skal føde og gratulerer til alle som har født, for oss er dette et mirakel som vi har ventet lenge på, nessten 3 år, men nå er hun her endelig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket sykehus fødte du på?

Skrevet

Så herlig fødsel.. Gratulerer så mye. 3 år er lang ventetid.. Kos dere masse .... Missunelig som fy er jeg har jeg sitter med 6 dager til termin

Skrevet

hei

Fodte i Spania jeg da, og ja 3 ar er lang ventetid men vel verdt det, na bare koser vi oss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...