Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid og har nettopp fortalt arbeidsgiver at til sommeren går jeg ut i permisjon. Han var temmeli snar å opplyse meg om at det var ett krav til at far tok 50% av permisjon...

Vi har snakket om det hjemme og på hjemme fronten er jeg og far enige om at jeg ska ha 80% og han sine minimumsuker.

Hvilken "makt" har sjefen på å bestemme dette for oss og legge inn krav om at han forlanger at jeg er tilbake på jobb etter 6 mnd??

Jeg har et ett stort ønske om å amme så lenge som muligt og ønsker ikke at jeg ska bli "presset" til å slutte etter 6 mnd.... (alle vet jo at det går over av seg selv så fort man er ute i jobb ijgen og borte fra barnet halve dagen)

Litt fortvilet og trenger gode råd!!!

(sorry men på denne ønsker jeg å være anonym)

Fortsetter under...

Sjefen din har ingenting han skulle sagt, dere bestemmer helt og holdent selv hvordan dere vil fordele permisjonen.. Om dere ønsker at pappaen kun skal ha fedrekvoten så kan ikke sjefen si noe på dette... OM han lager trøbbel ta kontakt med fagforeningen, tillitsvalgte eller arbeidstilsynet. Foreldrepermisjon er en rettighet man har og arbeidsgiver har ingen styringsrett over hvordan man fordeler denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...