Gå til innhold

Ømme/Vonde Brystvorter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier vel det meste:p

Jeg har i den siste tiden hatt til tider vonde brystvorter..

Noen fler?

Noen som vet hvorfor?

Skrevet

Kjenner det også, spesielt i dusjen... Orker rett og slett ikke ha dusjen rett på brystene.

Kanskje de begynner å bli klare for amming og dermed mer vonde...? Aner ikke, men sikkert noen her som vet ;)

Skrevet

Kjenner det jeg også, men jeg er i motsetning til dere - ikke gravid :) Skjønner ikke hvorfor de er sånn, men må dusje med dårlig vanntrykk forran på kroppen, og ikke bruke såpestykke over brystene. Håper det gir seg for dere :) Jeg tror det har med hormoner å gjøre btw., men akkurat hva som skjer vet jeg ikke. Jeg har ikke engang el denne mnd så aner ikke hvilke hormoner det skulle være som forårsaker ubehag for meg isåfall..

Skrevet

jordmor fortalte meg at dette er helt normalt. det er fordi det er så utrolig mange nye nerver som dannes og skal gjøres klar til melkeproduksjon og amming. så det er helt vanlig.

I dusjen er det ofte verre hvis vannet er veldig varmt opplever jeg. men det verste hos meg er gått over nå og jeg er 17+3. men det er sikkert ganske individuellt:)

Skrevet

Det har nok noe med at brystene holder på å gjør seg klar til amming osv,

har du merket noe til at det kommer væske ut av de da?

Har det akkurat likens selv, og helt siden det begynte så har jeg fått til å klemme ut en blank veske fra brystene, det hender også at de lekker av selg selv i løpet av dagen.

Mitt råd til deg:

- invester i danatekt brystvortekrem å smør på morgen og kveld. Huden kan fort bli ganske sår og tørr, så det hjelper veldig å smøre :)

- Begynn å bruk ammeinnlegg allerede nå, både for å isolere mot kulden og beskytte brystvortene mer :)

Skrevet

Takk for gode svar damer :)

Ja begynte og sive ut fra brystene omkring uke 20, er nå 32+5, så det kan godt hende at det er dette som gjør det! :)

Ammeinnlegg har jeg brukt til en viss grad(dvs, de dagene jeg husker på det) men må vel bli flinkere til det :)

Det med at huden kan bli sår og tørr ser jeg, er begynt og se ut som at de nesten "flasser" så en god krem er kanskje løsningen ja! Takker for tips, og løper(Les blir kjørt) til apoteket i morgen for å investere i en brystvortekrem! :)

Skrevet

Det er nok klargjøring til amming ja. Det som ser ut som flassing kan også være råmelk som tørker på brystvorten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...