Mamma i vinden Skrevet 3. januar 2012 #1 Del Skrevet 3. januar 2012 Endelig kom jeg til personer som kan dette med bekkenløsning. Endelig har jeg fått svar på spørsmålene mine og hjelp til rett trening. Endelig har jeg fått gode råd som hjelper! Går nå både til fysioterapeut og kiropraktor. Hos fysio er det bare trening - pilates, med fokus på stabiliserende muskulatur. Har fått enkle og gode øvelser. Og det hjelper! Jeg har fremdeles mye vondt, men jeg kjenner at musklene blir sterkere og jeg unngår vondt i ryggen etter gode tips. Og så kjennes det så godt å gjøre noe! Er 40 % sykemeldt pga smerter når jeg går. Trenger å slappe av mer, men bruker tida jeg er sykemeldt til trening siden tilbudet bare finnes på dagtid. Kiropraktoren gjør grundige undersøkelser og behandler i tillegg til vanlig "knekking" med trykkpunktbehandling. Går også på bassengtrening, noe som kan anbefales. I varmtvannsbasseng. Det er deilig! Eneste gangen i uka jeg er helt smertefri. :-) Har også funnet ut at alle råd jeg har fått av lege, som å holde beina samlet, gå med små skritt osv, er helt feil. Nå beveger jeg meg som vanlig, bare litt roligere, og musklene i lårene får slappet mer av og jeg blir mye mindre anspent. Sier ikke at dette vil funke for alle, for det er ikke sikkert, men til dere som opplyser andre om at behandling ikke hjelper: Det gjelder ikke alle! Ikke sikkert bekkenløsningen blir mye bedre, men det kan hjelpe på slik at det ikke blir fort mye verre. Og sterkere muskler vil gjøre det lettere å få alt på plass etter fødselen. Og ikke minst, så hjelper det på psyken å gjøre noe! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143898141-endelig-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå