Gå til innhold

Yoga for gravide , noen som har prøvd? (noen anbefalinger i Bergen?)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, jeg anbealer disse: http://www.stillhet.no/Yogaskolen-i-Bergen/Kurstyper/Yoga-for-gravide

Gikk der forrige gang jeg var gravid, og det hjalp MASSE i forberedelsene til fødselen, og fokuserte på pusteøvelser, smertebeherskelse, avspenning osv. Følte det hjalp meg veldig under fødselen, og kan anbefale det på det varmeste, kommer nok til å gå der denne gangen også. Er også 15 uker på vei forresten ;-)

Jeg drev med yoga før, men har egentlig ikke hatt tid de siste årene... men jeg oppdaget nylig en nettyogaklubb: yogaglo.com Man abonnerer for ca en 100-lapp i måneden, og får da tilgang på alt av yogavideoinstruksjoner. Det ligger foreløbig 10-12 gravidyogavideoer med forskjellig vanskelighetsgrad, lengde og anbefalt tid i graviditet. Jeg drev ikke med yoga sist jeg var gravid, men synes det er deilig nå. Det er mange av øvelsene som lindrer endel typiske gravidplager, og det er skikkelig deilig etter en dag på jobben. Jeg begynte i ca. uke 14 når kvalmen begynte å gi seg, og tror jeg kommer til å få mye igjen for det. ;-) Anbefales.

Annonse

Jeg ser nå at de har oppstart på yogaskolen i januar og mars. Varer bare i 6 uker, så føler det blir litt tidlig for meg som har termin i slutten av juni, men har mailet dem nå og spurt om de har flere kurs etter mars også :-)

Kjøpte også en CD sist med øvelsene på, som jeg brukte hjemme + en meditasjons-CD :-)

Hei dere yoga-jenter.

Så fint at dere er fornøyde. Har hørt endel bra om det her og har meldt meg på 10 ukers kurs jeg også.

Begynner neste uke og det blir spennnde og sikkert bra å få leet litt på seg, samt gjort litt forberedelser.

Har hørt det skal være bra! Får prøve å opppdatere hverandre litt da, når vi har kommet igang!

Annonse

Snart oss tre: hvor langt er du på vei da? Skal du prøve deg på januar kurset ?

Fjelljenten: Jeg har også termin i slutten på juni, gidde du skrive et svar her inne dersom du hører noe fra stillhet om de har flere kurs etter mars ? :)

Jeg er 18+6 dgr på vei. Leste inne på nettsidene deres at det var flere som valgte å gå kurs etter hverandre, tenker kanskje og gjøre dette fram til fødselen:) Har fått utdelt ett bekken fra helvette så er ikke så mye annen trening jeg får gjort:) Så jeg skal vertfall på den prøvetime så snakker jeg litt med instruktøren:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...