Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er nå i uke 37 pluss, så jenta mi er straks her, ENDELIG <3 Jeg lurer på om det er flere som har kastet opp i 9 mnd? jeg kaster opp alt fra 1-4 ganger om dagen.. verdt så utmatta å dårlig hele svangerskapet.. Svangerskapet har handlet mest om å være dårlig.. verdt mye hos lege og jordmor, løpet av svangerskapet har jeg godt opp ca 8 kilo. forrige svangerskap gikk jeg opp 30 kilo og fødte ei jente på 2450 g. mens denne gangen mener de jenta er ca dobbel så stor.. Det jeg lurer på er, noen som har erfart dette, evt hva har dere fått av hjelp hos lege jordmor? Sist jeg var hos jordmor sier hun til meg, folk kan jo tru du har bulimi.. ehhh?? hva var det å si?? jeg har trossalt ringt ned det legekontoret i 9 mnd å klaget på dette.(å det gjør ikke en med bulimi). Trur dere at brekkningsrefleksen el spy refleksen har blitt så "GOD" etter så lang tid, at det typ har blitt en vane for kroppen? at jeg kansje ikke er svangerskaps dårlig lenger? Uff blir rådløs og lei meg!! Noen med erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-) Jeg vet ikke av erfaring hvordan du har hatt det, men en venninne av meg har hatt det sånn og ble helt normal igjen med engang hormonene i kroppen roet seg igjen :-)

Bare gled deg til en fin barseltid du!

Skrevet

Takk, håper du har rett yrild ;O)

Skrevet

Jeg har 3 barn og har kastet opp fra egget ble ble befruktet til barnet har blitt født alle gangene.

Og i det øyeblikket barnet er født, så er det over. Jeg kan plutselig spise normalt igjen.

Hyperemisis heter det..

Skrevet

Jeg har hatt det i gjennom begge mine svangerskap i tillegg til div annet.

Kunne spy hvor som helst og når som helst.

Kvalmen forsvant for det meste med en gang, men jeg ble veldig lett bil syk i lang tid etter fødselen.

Skrevet

Okay, for jeg har gått å kastet opp i 9 mnd, tilegg til høyt blodtrykk,lavt blodsukker, slapp,svimmel,svimer ofte av, spyr dag som natt.. hjerteklapp osv.. alderig fått noe ekstra oppfølging,noen behandling el lignende.. bare, prøv kjeks om morgnen, spis grovt og sunt..jevnlig osv. gjorde alt dette, men ikke noe funket. bare jeg hoster vrenger det seg i magen og jeg spyr..nå er det straks termin og jeg håper jeg skal få stryrken, gnisten og livet tilbake.. er bare egenstlig for følelsene mine.. dette er mitt andre svangerskap.. hun var frisk og jeg var SUPER frisk hele svangerskapet, selv med henne hadde jeg bedre oppfølging. nå er jeg redd for at noe skal være galt bare..

Skrevet

Har aldri hørt om at kvalme er et tegn på at noe er galt... nesten tvert imot :-) Bare gled deg til kvalmen forsvinner du :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kastet opp hver dag i svangerskapet! Herregud, jeg var lei av å kaste opp!:(

Jeg kastet opp alt jeg spiste og alt jeg drakk, gikk opp bare 6 kg. i svangerskapet. Det var faktisk ingen som såg på meg at jeg gravid før rundt nyttår/i løpet av januar, og jeg fødte i april!

Det begynte med at jeg hadde influensa-lignende symptomer i starten av sv.sk., tok da en graviditetstest som viste 1-2 uker på vei. Da kom kvamen omtrent samtidig og ble værende til fødselen..

Jeg ble sykmeldt hele svangerskapet, og fikk tabletter for å redusere kvalmen (men de tok jeg jo ikke, for jeg var redd at det kunne påvirke lille Lucas inni magen).

Jeg spiste og drakk hele døgnet, i håp om at noe satt litt lengere enn 20 min. inni magen, før det kom opp igjen.

Hadde også et par uker der jeg kun kastet opp et par ganger om dagen, men da fikk jeg bekkenløsning! Noen dager hadde jeg så vondt at jeg viste ikke hvordan jeg skulle komme meg ut av senga.

Men når det er sagt: Det var verdt det!!! Etter 9 mnd. spying og div. plager, så kom jo verdens vakreste gutt ut:)

Gjør det gjerne opp igjen ja:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Så fort ungene mine har kommet ut så var kvalmen borte og energien på topp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...