Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i går (39+3), hun sa jeg hadde helt moden livmorhals og at gutten satt langt nedi bekkenet.. Hva vil det egentlig si? Betyr det at jeg blir å føde i løpet av noen dager, eller kan det enda gå 2 uker?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å demotivere deg, men forrige gang jeg gikk gravid fikk jeg akkurat samme beskjed i uke 33. Hun kom ikke før uke 39.:P Så det kan fortsatt ta tid, men det betyr jo at det skjer ting der nede.:) Lykke til!

Skrevet

Da jeg gikk gravid fikk jeg i uke 35, på selveste nyttårsaften, beskjed om helt moden livmorhals og 2-3 cm åpning. Legen på sykehuset sa at om jeg ville ha januarbarn burde jeg ikke gjøre noen store sprell. Det var nesten så han sa "ser deg etter rakettene" Min lille spire kom ikke før heelt i slutten av januar..

Uansett er det ikke lenge til du får se lille gullet ditt HI :) Masse lykke til :)

Skrevet

Æsj, hadde håpe på ila nån daga!! hehe.. :) Håper hvertfall det blir ila helga, har hatt nesten konstant steinhard mage (kynnere) siste døgnet..litt av å på. Nesten litt ubehagelig å røre seg for den er så hard. Så tror det er noe på gang der nede..kjenner også at det "river litt" oppi der..hehe.. kanskje det er noe på gang .. *håper* :)

Skrevet

Her har jeg gått moden og 2 cm åpning siden uke 30. Er nå i uke 38 så tror det er veldig individuelt. Min jordmor sykemeldte meg med en gang hun så modning.. jeg fikk ikke lov å gjøre noe for babyen kunne komme når som helst eller holde seg der inne til termin og over. Men er jo allikevell ikke lenge til du får holde lille nurket ditt :) og høres jo ut som det begynner å nærme seg i og med de andre tegna du har og ;) Masse lykke til !!

Skrevet

Det er aldri noen som har sjekket noen åpning eller modning på meg. Er det normal prosedyre? Det eneste jeg gjør hos jordmor, er å ta blodtrykk, urinprøve og snakke. Jeg er 37+3 i dag.

Skrevet

Det er aldri noen som har sjekket noen åpning eller modning på meg. Er det normal prosedyre? Det eneste jeg gjør hos jordmor, er å ta blodtrykk, urinprøve og snakke. Jeg er 37+3 i dag.

Vet ikke om det er normalt kanskje sånn på slutten. Men jeg hadde nok ikke blitt skjekket jeg heller om det ikke hadde vært for at de ble bekymret for prematur fødsel da jeg nevnte på kontroll i uke 30 at jeg hadde hatt så intense smerter noen dager i forveien at jeg trodde fødsel var igang. Ble da beordret til å legge meg på benken og ta en skjekk umiddelbart. Skulle forressten også bli skjekket nærmere uke 40 da vi i min familie har veldig raske fødsler og det er laang vei til sykehus. Men vet ikke om det er noe de skjekker om det ikke er spesielle grunner for å skjekke..Du kan jo evt spørre på neste kontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...