Lille diamant Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Jeg har en jente på 7 uker, og det er vårt første barn. Så er litt usikker på om det er bra å ha korthåret soveskinn i vuggen til jenta vår? Har lest at det er litt omdiskutert, med tanke på at barna kan slite med å få puste dersom de snur seg over på magen om natten. Men gullet vårt sluttet nærmest å sove om natten når vi prøve uten skinn noen netter...så la det oppi igjen. Så hvilke råd/erfaringer har dere andre? Helsesøsteren vår hadde ikke hørt at det ikke var greit å bruke soveskinn, så prøver jo å slå meg til ro med det..men blir litt stresset likevel. Hønemor kanskje;-)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Ja, det har jeg hatt til begge 2 fra dag 1. Og det er vel noe de aller fleste bruker? Aldri fryktet at det skulle være farlig. Men så er ikke jeg spesielt hønemor da.
Petrine +spire=❤ Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Ja det har jeg Lunt og godt for barnet
Liaes Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Nei... Har ett liggende her da, men gutten nekter og sovne på det.. han er en veldig varm baby da, så blir nokk fryktelig varmt til han!
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Jeg flyttet det over i sengen fra bag'en når vi byttet vogn:) Da var det begynt å bli såpass kaldt ute også.. men jeg har putetrekket til sengesettet under hodet itilfelle hun gulper ol, det hadde jeg i bag'en også
ninairen Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 Hei. Vi har aldri brukt det, og klarer oss supert uten:) Ikke noe vi har savnet
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Jeg brukte 1 skinn i vogna og 1 i senga forrige vinter (vårt soverom er ganske kaldt). Når vi tok i bruk sportsvogna klippet jeg til det skinnet så det passer (og med hull for selen). De blir sjelden for varme på grunn av ullskinnet, ull regulerer varme bra.
Zana123 Skrevet 3. januar 2012 #8 Skrevet 3. januar 2012 Jeg har korthåret skinn i vogga inne, og et laghåret skinn i vogna. Han sover mye ute om dagen og da er det godt å varmt å ligge på! Inne har han en gulpeklut som putetrekk under hodet tilfelle han gulper, han legger hodet på siden om han snur seg og da puster han greit selv med skinn.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 3. januar 2012 #9 Skrevet 3. januar 2012 Førstemann var en ivrig gulper så hadde flanellsgulpeklut under hodet mellom barnet og lanneskinnet, korthåret. Men ingen av mine har snudd seg på magen før de har vært nærmere 1/2 år, men uansett tror jeg ikke de hadde blitt kvalt av å ligge med nesen ned i skinnet. Hvis du ikke klarer å slappe av når barnet ligger på skinn er det bare å droppe det til hun blir større eller skal ligge ute, de sover like godt enten det er skinn under eller ikke.
Gjest isimagen Skrevet 3. januar 2012 #10 Skrevet 3. januar 2012 Japp, vi bruker korthåret skinn i senga. Og gulpeklut under hodet hans. Han snur seg ikke selv enda, han er bare 3,5 mnd - men jeg er ikke redd for kvelningsfare heller. Langhårede skinn ville jeg holdt meg unna til små babyer.
*Miss Flua* Skrevet 3. januar 2012 #11 Skrevet 3. januar 2012 Vi bruker skinn i senga/vugga, korthåret. Nå er han bare 4 uker, og ligger bare på rygg. Skinnet dekker ikke nesa selv om han ligger med hodet til siden!
camillah 2 små Skrevet 3. januar 2012 #12 Skrevet 3. januar 2012 Vi har faktisk langhåret soveskinn, men gulpeklut under hodet.
miepia30 Skrevet 3. januar 2012 #13 Skrevet 3. januar 2012 Bruker kort skinn både i seng og vogn. Og med korthåret skinn kan det da ikke være noen problem å puste om hun skulle snu seg.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. januar 2012 #14 Skrevet 3. januar 2012 Ja, vi har et korthåret skinn i senga/kurven og ett i vogna. Har ikke hatt bruk for det til de andre, men denne lille tassen vi har nå er så frysen så han sover best med skinn. =) Aldri hørt noe om at de skal slite med å puste hvis de skulle snu seg, men det er uansett tidlig å snu seg 7 uker gammel =)
Cerese Skrevet 4. januar 2012 #15 Skrevet 4. januar 2012 Jeg har det i senga hans nå, men jeg har lagt et baby fleeceteppe oppe ved hodet, som jeg har stappet ned stramt mellom madrassen og sengekanten. Dette er fordi om det bare ligger en klut der så tar han den opp og over hodet. Han ligger også på magen nå (7 mnd), og selv om jeg ikke tror det er noen kvelningsfare, så innbiller jeg meg at det ikke er så behagelig å bli kilt i ansiktet av hårene selv om de er korthåret. Så det er mitt tips om du bekymrer deg for om gullet får puste, så får hun jo skinnet rett mot resten av kroppen fra brystet og ned
Neen Skrevet 4. januar 2012 #16 Skrevet 4. januar 2012 Korthåret i sengen. Fjernet teppe under henne de siste nettene og hun sover bedre.
Lille diamant Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #17 Skrevet 4. januar 2012 Takk for svar Virker som de fleste bruker soveskinn da, så da kan det ikke være noe stor fare for kvelning som flere skriver her det tipset om å ha ett teppe over skinnet oppe ved hodet, var jo veldig lurt, så det skal vi prøve! Takk for tipset Cerese Jenta vår er veldig sterk i kroppen, så mistenker at hun kommer til å snu seg tidlig. Så er greit å vite at hun får puste dersom hun skulle begynne med det om en stund men tror nok det går litt tid enda ja! Hun er forresten en varm baby, men har en fin temperatur når hun sover med skinn i vuggen. Så virker som det regulerer tempen bra
Mamma´n til lillemor Skrevet 4. januar 2012 #18 Skrevet 4. januar 2012 Vi har brukt skinn i vogna på vinterstid, men ikke. Seng da hun var så liten. Jeg var kanskje litt redd for det, husker ikke helt. Men følte ikke at der var behov for der heller.
Håpefull77 Skrevet 4. januar 2012 #19 Skrevet 4. januar 2012 Vi har skinn i vogna, men det må jeg ta ut om hun skal sove inne, eller når det er varmt ute, for da blir hun gjennomvåt av svette. Så vi har ikke det i senga, jeg trodde ikke det var vanlig. Det må jo blir forferdelig varmt. Men det er jo bare å kjenne i nakken på om temperaturen er passe.
PetitAnge Skrevet 4. januar 2012 #20 Skrevet 4. januar 2012 Har brukt korthåret skinn både i vuggen og vogna fra dag én (bortsett fra de varmeste dagene i sommer.) Synes det virker deilig og bløtt for babyen, pluss at det er varmeregulerende:)
Light of my life Skrevet 4. januar 2012 #21 Skrevet 4. januar 2012 Vi bruker ikke dette, weegirl er varm nok med pysj og dyne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå