Gå til innhold

Hmm der gikk noe a den berømte proppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på do og så at det lå en propp igjen på papiret med noe blod i.. Sist jeg gikk i fødsel fødte jeg 1,5 dag etterpå.. Hmmm lurer på om det er noen sjanse for at jeg går i fødsel med det første. Kjenner kroppen er urolig . Jeg har til tider litt vondt i ryggen og mye kynnere.. Hmm hva tror dere jenter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Då eg gikk gravid første gong, sa jordmora til meg at hos førstegangsgravide vart det som regel (ikkje alltid) fødsel i løpet av 2døgn etter at slimproppen gikk.

Hos oss som har vore gravide før er det større sjangse for at slimproppa kan gå utan at det er noko serleg, då livmorhalsen gjerne begynner og opne seg før den er utflata. Eller noko i den dur.

Men, stol på kroppen din, føler du at det bygger på noko, så er det godt muleg!:) Så, i tilfelle noko skulle skje: legg deg og kvil/sov med ein gong, så du har alt av ekstra krefter:)

Lykke til vidare!:)

Skrevet
Då eg gikk gravid første gong, sa jordmora til meg at hos førstegangsgravide vart det som regel (ikkje alltid) fødsel i løpet av 2døgn etter at slimproppen gikk. Hos oss som har vore gravide før er det større sjangse for at slimproppa kan gå utan at det er noko serleg, då livmorhalsen gjerne begynner og opne seg før den er utflata. Eller noko i den dur. Men, stol på kroppen din, føler du at det bygger på noko, så er det godt muleg!:) Så, i tilfelle noko skulle skje: legg deg og kvil/sov med ein gong, så du har alt av ekstra krefter:) Lykke til vidare!:)

Hmmm var redd for at det er anderledes som andregangs.. hmmm jeg klarer ikke sove , er litt der at jeg nessten håper på fødsel . 6 dager igjen til termin.. Huff får ikke sove når jeg kjenner på hver bidige vondte jeg får i kroppen. Tror nessten jeg innbiller meg at det er noe på gang uten at det er noe.. Huff !!

Skrevet

Det kan jo ta tid fra proppen går til du føder. Det er et ganske usikkert tegn, men dog et tegn på at fødsel er i anmarsj ihvertfall :)

Begge gangene jeg har født kom slimproppen ca 1 time før ungen kom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...