Gå til innhold

Hjelp...fødsel eller falsk alarm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på sjukehuset i dag, ble strippet. Ikkje så veldig mode, men ca 1 cm åpen og kanskje2-3 cm lenger inn. Har kynnere med kraftige mensmerter i kveld de varer i ca 40-50 sek alt fra 8 -6 min imellom. Er jeg i fødsel? Er 8 dager på overtid så er jammen på tide....når ringerjeg sykehuset..........har 1 time kjøring. Har hatt slike kynnere etter stripping ca kl 12, men de har vert svakere og ikke så regelmessige som nå. Lurer på om jeg skal ta paracet å prøve og sove litt, kan jo bli en lang natt. Eller bør jeg kontakte sykehuset?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de har økt på, så ville jeg ringt :)

Bor selv 45min unna sh, og de har bedt meg ringe når jeg tror noe er på gang... Om ikke annet så får du høre deres mening, og klarer kanskje å slappe av litt hvis de mener du skal vente litt til hjemme?!

Lykke til! :)

Skrevet

Ring sjukehuset og prat litt med dei. Så kan du ev prøve å sove litt etterpå:) Ein blir jo som regel bedt om å vente med å kome til ein har eit visst anntal rier på så og så mange minutt (og med ei viss varigheit). Uansett kan det vere greit å gi beskjed om at ein kanskje kjem i løpet av natta:)

Lykke til og gled deg!!:)

Skrevet

Oi jeg tror det er noe på gang for deg .. Lykke til

Skrevet

Tror det jeg og, men erfaring fra mine to andre fødsler haster det ikke med å reise. Vandt med lange fødsler med vonde rier :-) . Men det er verdt det...

Petrine des-11

Skrevet

Jenta kom 3.jan kl 1745. Reiste til sykehuset ca 1130. Da hadde jeg 2 cm opning og fikk beskjed om att deet kunne stoppe opp eller tilta. Gikk for å spise lunsj og syns vel at det hele var ganske urettferdig, fikk veldig vonde rier og orka ikkje gå rundt blandt folk såvigikk oppigjen på fødeavdelinga ca 1345.Fikk da heldigvis ei seng og fekk hvilt meg litt, i løpet av den neste timen økte rier i styrke og intensitet. Kl 1645 var det full opning, men da

Skrevet

Jenta kom 3.jan kl 1745. Reiste til sykehuset ca 1130. Da hadde jeg 2 cm opning og fikk beskjed om att deet kunne stoppe opp eller tilta. Gikk for å spise lunsj og syns vel at det hele var ganske urettferdig, fikk veldig vonde rier og orka ikkje gå rundt blandt folk såvigikk oppigjen på fødeavdelinga ca 1345.Fikk da heldigvis ei seng og fekk hvilt meg litt, i løpet av den neste timen økte rier i styrke og intensitet. Kl 1645 var det full opning, men da

dabbet riene av og de måtte sette drypp. Prinsessa var kom en time senere 9 dager på overtid :-) .
Skrevet

Gratulerer!:)

Har vært i dag til jordmor og tøyd litt.. hadde selv 2 cm åpning og ingen livmor tapp igjen så var vel godt moden. Har kvilt meg siden da men skal nå ut å gå litt tur så får me se om prinsesså mi og slipper taket på hulå si :)

Kos deg med babyen!! Glede meg til eg har lagt fødselen bak meg :P

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det vanlig å føle seg litt deppa etter fødsel? Finn ikkje heilt lykken. Sjølv med ein nydeleg å snill baby. Føler meg litt utilfreds, og ensom..

Kanskje eg treng å komme meg ut for døra, men er redd for å bli kald i dette ruskeværet...No skal det seiast at vi har vore heime i ei veke og ting er ikkje skikkeleg innkøyrde enno. Saknar tida for meg sjølv, når babyen søv er det andre ting som skal ordnast, søsken som skal ha merksemda si. Pappaen er flink til å hjelpe til og eg har eigentlig ikkje noko å klage over, men likevel lykka lar vente på seg. Har hatt besøk desse 3 siste dagane så det har tatt litt av energien min og ser fram til ein morgondag, med berre meg og babyen. Hugsar at eg kjende det på same måten med dei andre 2 og.. det går seg til etter kvart. Uansett godt å få setje ord på det likevel

Skrevet

Er det vanlig å føle seg litt deppa etter fødsel? Finn ikkje heilt lykken. Sjølv med ein nydeleg å snill baby. Føler meg litt utilfreds, og ensom..

Kanskje eg treng å komme meg ut for døra, men er redd for å bli kald i dette ruskeværet...No skal det seiast at vi har vore heime i ei veke og ting er ikkje skikkeleg innkøyrde enno. Saknar tida for meg sjølv, når babyen søv er det andre ting som skal ordnast, søsken som skal ha merksemda si. Pappaen er flink til å hjelpe til og eg har eigentlig ikkje noko å klage over, men likevel lykka lar vente på seg. Har hatt besøk desse 3 siste dagane så det har tatt litt av energien min og ser fram til ein morgondag, med berre meg og babyen. Hugsar at eg kjende det på same måten med dei andre 2 og.. det går seg til etter kvart. Uansett godt å få setje ord på det likevel

Det er ikkje uvaneleg med ein litt tung start, men kjekt er det ikkje når det er sånn.

Du kunne jo høyrd med mannen din, om ikkje han kunne tatt med seg dei eldste ein tur ut/vekk ein dag, slik at du fikk litt aleinetid med babyen. Då kan ein senke krava heilt og sove når babyen gjer det, og dermed knytte seg betre til den. :)

Og når det gjeld besøk, så kan de jo henge ein lapp på døra om at de vil vere i fred, og gjerne utsette avtaler som alt er laga. Veldig greit å få ting litt på stell før ein skal ha huset fult:)

Det går seg til uansett skal du sjå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...