mily80 Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 hvordan står det til? Nå nærmer det seg 1 års dagen Her er jenta våres i full gang med å komme seg opp hun prøver å stabbe rundt bordet men synnes fremdeles det er litt vanskeligt! Hun åler og prøver på krybing. Når det gjelder mat er det fremdeles ikke noe hitt, hun kan spise hvis hun vil. Det er en bestemt sensetiv jente vi har
Gjest gry1986 Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 9 dager igjenn til tutta vår blir 1 hu har gått siden hun var nesten 10 mnd og kan snakke bittelitt. mat .nja er somregel flink til å spise men er vedig gla i brødskiver. nettopp begynnt å vise interesse for å spise med skje, men fåreløpig er det bare å røre i maten det går i... vi har ei bestemt jente, muligens ganske bortsjemt... leggerseg ned i trass hvis hun ikke får d som hun vil hehe
El1 Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Han har begynt i barnehage, er der 4x 5 timer i uka og har det veldig fint der selvom vi jo er sjuke hele tiden. Han krabber og går rundt bordet osv. Står ca 10 sekunder helt selv. Er kjempeflink til å aktivisere seg selv hjemme her, ble sånn etter barnehagestart. Er glad i all mat unntatt banan, vi har nett begynt med litt vanlig melk. Han sover en gang om dagen og er begynt å legge seg veldig seint, ca 21.30. Han sier noen få ord, som kake (kjeks). Jeg trives med å være tilbake på jobb.
El1 Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Han har begynt i barnehage, er der 4x 5 timer i uka og har det veldig fint der selvom vi jo er sjuke hele tiden. Han krabber og går rundt bordet osv. Står ca 10 sekunder helt selv. Er kjempeflink til å aktivisere seg selv hjemme her, ble sånn etter barnehagestart. Er glad i all mat unntatt banan, vi har nett begynt med litt vanlig melk. Han sover en gang om dagen og er begynt å legge seg veldig seint, ca 21.30. Han sier noen få ord, som kake (kjeks). Jeg trives med å være tilbake på jobb. Jeg må også legge til at jeg er så glad for at han er et år, og når jeg tenker på hva jeg gjorde på denne dagen i fjor får jeg angst. Godt at han blir stor gutt!
Flaggermusa Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Her blir småen 1 år på søndag Han krabber i full fart, reiser seg opp overalt og går rundt bordene, langs sofaen osv. Spiser det meste, han smaker hvertfall på alt. Veldig glad i frukt og grønnsaker. Sover hele natta (ca 12-14 timer) pluss to ganger om dagen. Han går ikke i bhg enda, vi har ikke plass før august så jeg er hjemme med han. Skal finne meg ny jobb etterhvert. Vært på 1 års kontroll i dag og han er blitt hele 78 cm og 10,8 kg Det er full fart hele dagen og han er stortsett alltid blid og fornøyd
Gjest Mentha Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 Her er junior 1 år i dag Og har hatt sin første innkjøringsdag i bhg. Det var storveis og han var helt med i gjengen en liten time etter vi kom dit! Det er rart hvordan de plutselig går fra å være babyer til å bli "store". Han er en god plugg på 11 kg, krabber og går langsmed bord, sofa og lignende. Sosial, leker godt med andre og for seg selv, og veeeldig glad i mat. Stort sett bare smil og solskinn, og ikke noe fussy annet enn når det er langt over leggetid Jeg er nok en i overkant stolt mamma hehe...
Galskapens overhode Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Lillemann ble 1 år i går. Han har så vidt begynt å snakke, har lært seg å trasse- les kaste seg bakover, ligge på gulvet og sprelle og gråte- Han spiser greit, men elsker fortsatt mm. Han er egentlig et veldig tilfreds barn, og han elsker kos og nærkontakt. Han har gått i bhg siden han var 7 mndr, og det går veldig i bølgedaler hvor godt han trives der. Han kan stå selv hvis han bare ikek er bevisst på det. Kan egentlig reise seg fra gulvet. Går bare han har noe å holde seg i, selv om det ikek gir noen støtte, bare trygghet. Sove? Jo, han sover da, men vi samsover mye enda også. Og det er greit. Hen elsker å stjele ting fra sine 2 eldre søsken, kanskje det er fordi det er da han får mest oppmerksomhet fra dem. Hi hi Vi har enda ikke vært på 1 årskontroll, men han er rundt 11 kg og 82-83 cm.
FrkChihiro Skrevet 3. januar 2012 #8 Skrevet 3. januar 2012 Frøkna her ble et helt år 1 januar. Vanvittig hvor fort tiden har flydd! Nå er hun 75 cm og 9,3 kg, har åtte tenner, kan si mamma, pappa og hadet. Det vinkes, klappes, koses og jages. Tror hun driver å øver seg på å kysse også, for hun bøyer seg sakte fremover med åpen munn. Men når hun kommer frem stopper det litt og hun blåser utover istedet:P Begynner å bli stø på bena, gikk uka før hun ble 9 måneder. Sover natta gjennom (som regel) og er nede i en dupp på dagtid. Vi sliter litt med mat, hun er ikke fryktelig interessert i å lære å tygge ting. Men ellers glad i middag, frukt og yoghurt. Brød har vi foreløpig gitt opp, men grøt i alle varianter går ned på høykant. Drikker av tutekopp, dog litt lite. Hadde sin første dag i barnehagen i dag. Der var det full fres og litt surmunn. Mor har grua seg hele desember, så glad for å ha det overstått. Men gruer meg ille for morgendagen da hun skal være der noen timer alene.
hilde og gutta Skrevet 4. januar 2012 #9 Skrevet 4. januar 2012 Hei. Her blir Elias 1 år på fredag. å det har gått så fort dette året. Han har blitt så stor og fin,venter bare på at han skal begynne å gå. Det blir spennende når han begynner ibarnehagen den 24 januar.
hilde og gutta Skrevet 4. januar 2012 #10 Skrevet 4. januar 2012 Hei. Her blir Elias 1 år på fredag. å det har gått så fort dette året. Han har blitt så stor og fin,venter bare på at han skal begynne å gå. Det blir spennende når han begynner ibarnehagen den 24 januar. Han går rundt möbler og krabber som bare det
*Smiley* Skrevet 4. januar 2012 #11 Skrevet 4. januar 2012 Vesla var 1 år i går.Begynner 50% i barnehage neste uke. Spiser middagsglas ,brød , frukt og drikker av tutekopp.Går rundt bord og alt hun kan holde seg fast i.Ellers krabber hun i en fart:) Våkner fortsatt ca 1 gang om natten , får litt melk og sovner igjen. Har gått ned til en dupp på dagen.
januarbaby + novemberspire Skrevet 4. januar 2012 #12 Skrevet 4. januar 2012 Hun blir 1 år om 8 dager. Klarer å gå og reiser seg opp uten å holde seg i noe. Sier mamma, pappa og titt-tei. Gir villig bort klemmer og kyss. Klapper, viser av og til hvor stor hun er og vinker av og til hade. Har slitt endel med fast føde, men har endelig løsnet, så nå trapper vi ned på ammingen. Skal gå 60% i barnehage, starter på mandag. Sover 2 korte dupper på dagen. Legger seg ca kl 20, og våkner som regel 1 eller 2 ganger på natta. Ammer ikke på natta. Står opp mellom 07.30 og 08.30.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #13 Skrevet 5. januar 2012 Lillemann blir 1 år om 13 dager, utrolig hvor tiden flyr. Han krabber, reiser seg overalt, går kun mellom sofaen og bordet. Susser, og hermer etter oss. Bjeffer som hunden våres er moro. Han våkner ca 1 gang per natt, får da litt melk. Er veldig glad i brødskive, frukt, det meste. Spiser en del selv, men blir en del matet også. Skal ikke i barnehage før august, jeg og pappan går hjemme på deling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå