Gå til innhold

smerte og knekking i "skambeinet"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan dette være? spesielt når jeg går hører jeg det knekker..det var slik i forrige svangeskap også.. Jeg kan våkne om morgenen og ha så vondt i skambeinet,og må bruke armen til å løfte beinet ut av senga fordi jeg får vondt når jeg bruker muskelen i beinet og dra det ut.. Jeg sliter også veldig med isjiaslignende smerter nedover ene beinet hvis jeg har full dag på jobben..

Jeg er snart 20 uker på vei.

takknemlig for svar..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel være bekkenløsning. Jeg har også hatt veldig vondt i bekkenet de siste dagene. Har problemer med å snu meg i senga og det er vondt å løfte på beina. Vondt å sitte rett opp og ned på en stol, og når jeg reiser meg har jeg problemer med å gå.

Skrevet

Har også veldig vondt i skambenet i noen uker nå, men har bare antatt at det er bekkenløsning.

Verker godt. Mister litt kraften i bena, og må "løfte dem" opp i senga/sofaen, eller reise meg opp ifra siden.

Spesielt hvis jeg har gått mye, med lange skritt...

Prøv å sov med pute imellom knærne(på siden), gå med kortere skritt, samlede ben inn/ut av bil osv.

Det er fordi ligamentene som holder bekkenet sammen i front (bekkenet er "delt" i 3) blir veldig løse og "sklir" litt når vi får for store bevegelser/lange skritt osv...og så blir det vondt når musklene som forsøker å kompansere rundt blir litt betente og støle.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...