Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Må bare få klage litt her, da jeg prøver å ikke si så mye til de rundt meg:) Har slitt med bekkenet hele dette svangerskapet, og den siste uken har vært helt forferdelig. Nå er jeg helt avhengig av krykker, klarer ikke kjøre bil og er mer eller mindre sengeliggende. Synes dette er helt forferdelig, fordi klarer ikke delta i det "daglige livet" på samme måte som tidligere. Har i tillegg en aktiv 2-åring, en hund som må luftes og et stort hus som bør holdes nogenlunde ryddig og rent.... og jeg klarer nesten ikke bidra. Mannen min gjør en kjempe jobb, men samvittigheten min er svart for tiden. Spesielt når det kommer til 2-åringen, ettersom jeg nesten ikke klarer å gjøre noe med henne. Ikke så spennende å ligge på sengen/sofaen sammen med mamma over lengre tid. Og det verste av alt, jeg har hele 6 uker igjen!!! Er det flere der ute som har det som meg for tiden? Dette er helt pyton, og ikke slik jeg forventet svangerskapet skulle utvikle seg. Hadde nemlig ingen smerter i bekkenet første gang.
Fru.Vestavind Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Uff, føler med deg! Det er ikkje kjekt når kroppen streikar, uansett årsak:( Får håpe det betrar seg, eller at du i det minste klarar å bli kvitt den dårlege samvittigheita, det er jo ikkje din feil. Mannen din har sikkert forståelse for at du er dårleg og synest syndt i deg, sjølv om han kanskje ikkje gir inntrykk av det? (min er i allefall til tider dårleg til å vise forståelse om eg er dårleg, sjølv om han synest synd i meg:P). Det er nok du som tek det tyngst. Ein VIL jo så gjerne, men kroppen seier nei... Uansett: Lykke til vidare, og god bedring!
minlilleHelene Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Kjedelig å sitte som du gjør nå. Min trøst var at jenta vår på et år å 10 mnd ikke kommer til å huske at mamma ikke var særlig spennende i en periode.. Jeg føler virkelig med deg .. Krysser fingrene for at det blir bedre for deg snart... Ps gi mannen din komplementer der han løper rundt. Så skal du se han gjør det oftere , Kan være han liker å føle at han får til noe i heimen ..
Mamma til 3 <3 Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Sliter skikkelig med bekkenet jeg også. Burde sikkert hatt krykker og det ene med det andre,men skal lissom klare meg:) Vært deilig med juleferie siden da ha rjeg slippi mye bilkjøring,men nå er det påan igjen med kjøring til skole og bhg i mårra. Ikke mye morro. Sliter skikkelig hver gang det skal gires eller gasses. Har 7 dager igjen til termin,så blir vel snart bedre:)
kleika Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 hei kira ja har slitt lenge noen dage er dog bedre enn andre, men har ikke vært ute av huset uten krykker på et par mdr og etter en tur ut i mandags hvor jeg bare ønsked å grine hele tiden har jeg sagt at nå må jeg bare bli hjemme bortset fra lege og jordmor. Jeg har 2 barn allerede(heldigvis er den eldste på 8 en go hjelp)2 hunde, hus og en kat,det verste for meg er vasketøy for det må liksom gjøres,jeg har liksom deg hatt veldig dårlig samvittighet,men da min manns jobb holder på å flytte og han jobber mye har jeg sagt at det får bare ligge til jeg orker det eller han har tid.Jeg har 5 uker igjen og vil ikke ha noen gjester i den tid hehe for det er som det er. Jeg har i tidligere svangerskap hatt en tendens til å gjøre ting uannsett og mitt bekken har aldri vært 100 prosent siden så denne gang la jeg være,skal jo gjerne bruke kroppen resten av livet også. feks har jeg ikke kunne støvsuge hele huset på en gang etter siste svangerskap uten at få veldig vondt, så der er en grunn til at de sier stop når det gjør vondt. Jeg har skrevet et innleg tidligere som er likt ditt om samvittighet især overfor ungene,men det er heldigvis kun en periode og nå er der ikke så langt igjen :-)
mirakuløst Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 Huff, det er fryktelig slitsomt når kroppen ikke er med som tidligere og spesielt om man blir helt sengeliggende. Selv om det er for en god sak, så er det tunge dager. Har mye plager selv og kjenner igjen samvittigheten ved å ikke kunne gjøre alt jeg forventer av meg selv. Men jeg tror det altlid er verst for den som blir liggende og tenke og at de rundt ikke tar skade av det. Lykke til videre!
-slettet.bruker- Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Uff, det er ikke alltid like greit at kroppen ikke samarbeider... Jeg har hatt et ganske fint og problemfritt svangerskap frem til nå, har fått Isjias i venstre beinet mitt :/ så det er kjempe vondt å gå på beinet, så er låst til sofaen store deler av døgnet nå, utrolig kjipe greier:(
kleika Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 hei igjen leste lige innlegget om hvad man skal bruke permisjontiden til og hadde nær begynt å gråte, vil ikke skrive på den da det er bra de har det så godt,virkede bare nesten som et slag i ansiktet når vi andre sitter her med flere uker igjen og nesten ikke kan forlate sengen/sofaen,har hatt en dårlig dag idag innrømmer det alt har gjort vondt,veldig træt og kynnere i massevis. gleder meg virkelig til at skolen og barnehagen åpner på torsdag så jeg kan hvile mere og få litt husfred,har vært tøft med julen og alt. ønsker jo ikke å føde for lenge før termin,men idag har jeg bare ville av med henne orker bare ikke det hele :-( sagde idag ved middagsbordet at jeg følte jeg har vært syk i de siste 6 mdr og at det bare blir værre hele tiden,min eldste sae så det har du jo også på en måte mamma. beklager mitt lille utbrud, men innimellom renner det litt over og jeg trenger luft,puha sliten å lei innimellom. 32dage til termin nå håper altså ikke jeg går over,klamrer meg litt til nedtellingen her på de dårlige dage :-)
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 4. januar 2012 #9 Skrevet 4. januar 2012 Tusen takk for svar alle sammen, slikt hjelper på humøret:) Kleika: Synd å høre at du har hatt en slitsom jul, men vet akkurat hvordan det er. Det er forferdelig å si det, men det var ganske deilig å sende 2-åringen i bhg på tirsdag. Håper morgendagen din blir litt bedre når skole og bhg åpner igjen, og at du får slappet ordentlig av. Og i dag har jeg faktisk vært i så god form at mannen tok meg med ut på vogn-shopping! Kjennes ut som om jeg har løpt maraton nå, men det var verdt det;) Lykke til videre til alle dere som sliter med plager, så håper vi de forsvinner så raskt som mulig etter at barnet er ute!!!!
Bøtteknott Skrevet 4. januar 2012 #10 Skrevet 4. januar 2012 Jeg fikk beskjed om å ligge mest mulig fra midten av november, og har jo gjort akkurat det.. Men som flere av dere er jeg ikke alene, har en gutt på 2,5 år i tillegg til hus.. Men samboer har vært veldig flink, tatt all handling, henting/levering i bhg og ellers det som trengs. Men ikke noe moro å ikke få lov til å løfte opp sønnen sin, ikke gjøre ting i heimen man normalt kunne gjort når man går hjemme, knapt lage middag. Men nå er det bare noen uker igjen til terminen, så ikke så lenge igjen for min del. Og må også si at julen ble litt slitsom for min del. Barnet hjemme hele tiden i tillegg til familieeventer flere dager. Så det ble ikke så mye avslapping som ønsket. Så jeg også synes det var deilig å sende gutta på jobb og bhg. Og det er jo lov å synes det?! God bedring til dere alle og lykke til,. Vi kan trøste oss med at denne tiden snart er forbi. Det er mange som ikke blir friske igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå