Gå til innhold

Reagerte deres små likt på vaksine da de var 5 mnd som ved 3 mnd??

Anbefalte innlegg

Det er straks tid for 5 mnd vaksine, og jeg må innrømme at jeg gruer meg litt...Ved 3 mnd ble hun fryktelig sint og gråt voldsomt en stund. Hun roet seg imidlertid etter en stund og var veldig trøtt resten av dagen. De får jo samme vaksine ved 5 mnd, så da er spørsmålet- reagerer de likt?? Eller risikerer jeg at hun får feber ol. denne gangen??

Fortsetter under...

3mnd: Ingen reaksjon overhodet. Bare litt gråt (type 1 min) ved selve stikket.

5mnd: Ingen reaksjon på selve stikket, ikke en gang gråt. Men hadde tre utrolige netter i etterkant, to av nettene fikk hun feber på morgenkvisten. Ellers var allmenntilstand god.

Etter 3 mnd vaksinen hadde eldste en del vondt etter stikkene og hylte mye om kvelden. Etter 5 mnd vaksinen hadde han ingen reaksjon.

Yngste hadde bare litt reaksjon etter 3 mnd vaksinen, sutret litt om kvelden, men jeg hadde lav terskel for å gi paracet så etter at hun hadde fått det, merket vi ikke mer på henne.

Etter 5 mnd vaksinen var hun en del utilpass utpå dagen, og om kvelden fikk hun feber. Men ga paracet også denne gangen og merket ikke så mye etter det.

Annonse

3 mnd: Sov masse resten av dagen, litt "skjør" på kvelden, men sov fint på natta.

5 mnd: Litt ekstra trøtt, men i fin form. Natta ble imidlertid litt strabasiøs - hun våknet i 24-tida og klarte ikke roe seg på en stund. Første natta vi måtte gå og bysse henne i ro(!). Men det gikk over og hun sov greit resten av natta.

Reaksjon på stikkene var veldig lik begge ganger; hylte først men roet seg raskt.

Skjønner at du gruer deg litt, det gjorde jeg og. Ikke noe moro når de små må få sprøyte..:( men det går helt sikker finfint! Er jo veldig mange som ikke reagerer i det hele tatt;) Og stikket glemmer de fort, heldigvis.

Ingen reaksjon på 3 mnd vaksinen; muligens litt trøttere enn vanlig i et par dager. Etter 5 mnd vaksinen fikk gutten feber første natta (merka at han var varm når det var tid for ammingen kl 01), men etter en paracet stikkpille ble feberen borte, og han var ellers som vanlig.

Annonse

3 mnd: Ingen reaksjon. Sov kjempebra 1 natt, 6t i strekk.

5 mnd: 38 i feber og urolig. Men det kan skyldes tenner også..

Spurte hs om det samme i forkant, hadde håpet på lik reaksjon, men slik ble det desverre ikke for oss. Hun mente også at det ikke var noen sammenheng mellom vaksinene ift feber, urolig osv.

Lykke til! Det går nok kjempefint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...