Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en småspist liten kar på 7mnd. Han er småspist i den forstand at han spiser lite pr måltid,han er glad i mat og må ikke lures. Han får mme,drikker maks 120 ml,grøt morgen og kveld og middag på dagen. Men han trenger alikevel mat minst 2 ganger om natta. Da kan han slå til og spise 150-180 ml. Har prøvd å gi mat oftere,det ender bare med at jeg må kaste det. Har prøvd og la det gå flere timer i mellom,men han spiser ikke noe mere av den grunn. Grunnen til ønske om nattavvenning nå er at vi må prøve å legge han på eget rom. Denne natteranglinga han driver med ødelegger søvnen for både meg og mannen. Noen tips?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv og gi han smokk/vann på natta? Vår nattavvendte seg selv ved ca 6 mnd alder. Begynte så smått med fast føde ved 4-5 mnd alder. Hvis han fortsetter å få mat på natta så kommer han til å fortsette å våkne nettopp for å få det:--). Ser jo ut til at han får nok mat i løpet av dagen med tre måltider med fast føde? Ville evt prøvd å gi vann med litt MME på natta, da blir det ikke så stas lenger med nattemat:-)

Skrevet

Hadde akkuræt samme som deg men jeg ga pupp. Så lenge han får om natten er han ikke sulten nok på dagen. det er bare å bestemme dere for å ta junior av nattmaten. Min historie:

Fra å spise ca 23 og deretter hver time om natten fra kl tre, flyttet jeg ut av rommet så han ikke skulle lukte meg, og pappan måtte starte skrikenettene for å få han av puppen. Etter tre netter flyttet jeg tilbake og junior inn på eget. Første natten hadde vært mye skriking. Han spiste bra på dagen og har ikke vært på nattpupp siden.

Dere trenger jo ikke være så brutal som oss som kuttet alle måltid, men det funket for oss:)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...