elin Skrevet 2. januar 2012 #1 Del Skrevet 2. januar 2012 Hei på dere. Da var julefeiringen over for denne gang, og vi starter på nytt år. Jeg vil takke dere alle sammen for både gode og dårlige tilbakemeldinger. Det er tilbakemeldinger vi blir bedre av. Forumet til Barn i magen og Din baby vil fortløpende bli oppdatert de nærmeste ukene framover. Det første som skal på plass er: - Uke til uke-informasjonen, termindato og informasjon om egne barn på din profilside. - 150 siste innlegg på egen side. - Anonym-knapp i “hurtigsvar” nederst under alle trådene. - Varslinger på epost og på profilsiden når det kommer nye innlegg i tråder og emner du følger. - Mobiltilpasset skin/tema. Mye av dette regner vi med å ha ute i løpet av uka. Etter dette skal vi blant annet tilrettelegge for bilder til profilsidene. Vi vurderer en ny dagbok, samt se på helt nye tjenester som vi lenge har hatt lyst på. Jeg skal holde dere oppdatert hele veien. Nyttårshilsen fra Elin og resten av gjengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morn du Skrevet 2. januar 2012 #2 Del Skrevet 2. januar 2012 Bra at dere står på Hvorfor går det ikke an å like innleggene til dere som er forumansvarlige og ellers jobber med DIB? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elin Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 2. januar 2012 Heisann. Takk for oppmuntringen. Vet du, det har jeg glemt å sjekke opp. Er noen innstillinger her jeg har glemt å fikse. Ha en super kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttemamma75 Skrevet 3. januar 2012 #4 Del Skrevet 3. januar 2012 Hvorfor iall verden er det nå slik at man kan være anonym på alle forum? Trodde all erfaring tilsa at det var glupt med "litt" filter på slik at ikke folk kan slenge dritt i alle forum.. For dritt blir det jo, det vet alle som har vært her inne en stund.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morn du Skrevet 3. januar 2012 #5 Del Skrevet 3. januar 2012 Hvorfor iall verden er det nå slik at man kan være anonym på alle forum? Trodde all erfaring tilsa at det var glupt med "litt" filter på slik at ikke folk kan slenge dritt i alle forum.. For dritt blir det jo, det vet alle som har vært her inne en stund.... Synes ikke det har vært så mye dritt her etter omleggingen jeg Den løsningen de har nå, gjør at det ikke går an å ha kun ett sted der det går an å skrive anonymt. Slik har i hvert fall jeg forstått det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttemamma75 Skrevet 3. januar 2012 #6 Del Skrevet 3. januar 2012 Hvorfor iall verden er det nå slik at man kan være anonym på alle forum? Trodde all erfaring tilsa at det var glupt med "litt" filter på slik at ikke folk kan slenge dritt i alle forum.. For dritt blir det jo, det vet alle som har vært her inne en stund.... Synes ikke det har vært så mye dritt her etter omleggingen jeg Den løsningen de har nå, gjør at det ikke går an å ha kun ett sted der det går an å skrive anonymt. Slik har i hvert fall jeg forstått det. Oh, it's coming.. Akkurat nå er det veldig lite aktivitet både på bim og dib men bare vent til gribbene kommer.. Det er jo en grunn til at anonymforumet kom i sin tid, nå er jo det helt bortkastet når man kan være anonym over alt... Om det er sånn at det er umulig å begrense enkelte forum slik at man må signere med nick har de ihvertfall mistet en langtidsbruker i meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenO Skrevet 3. januar 2012 #7 Del Skrevet 3. januar 2012 Vaksineforumet er i alle fall en tikkende bombe nå som anonyme innlegg igjen er tillatt. Bare vent og se, vi har vært der før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elin Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 3. januar 2012 Hei på dere. Vi åpnet for at alle kunne være anonyme i begynnelsen, fordi vi ønsket at aktiviteten skulle komme i alle forumene. Og ikke bare anonymforumene. Men i noen aktuelle forum, som for eksempel småtroll, kommer vi nok til å gå bort i fra anonym etter hvert. Siden dette har vært ønsket før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
✿Hildegirl er hjemmemamma✿ Skrevet 3. januar 2012 #9 Del Skrevet 3. januar 2012 Forumet ser greit nok ut, så langt. Jeg har såvidt tittet på det nå. Har ikke vært her inne på en stund, og ble overrasket men ikke skremt av det jeg fant da jeg logget på. MEN, og det er et stort men: Jeg har allerede funnet en glipp der jeg ser brukernavn, e-mail adresse og fødselsår på en jente her på forumet. Hvor rapporterer jeg dette? Kan jo ikke skrive det her, da andre også vil se på det før dere rekker gjøre noe med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elin Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #10 Del Skrevet 3. januar 2012 Hei. Dette lurer jeg veldig på hva er. Skriver du det til meg på en e-post? [email protected]. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
✿Hildegirl er hjemmemamma✿ Skrevet 3. januar 2012 #11 Del Skrevet 3. januar 2012 Hei. Dette lurer jeg veldig på hva er. Skriver du det til meg på en e-post? [email protected]. Sender akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elin Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #12 Del Skrevet 3. januar 2012 Vi har forresten gjort det slik at 25 innlegg vises per side, og ikke bare 15 som vi hadde først! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenO Skrevet 4. januar 2012 #13 Del Skrevet 4. januar 2012 Hei på dere. Vi åpnet for at alle kunne være anonyme i begynnelsen, fordi vi ønsket at aktiviteten skulle komme i alle forumene. Og ikke bare anonymforumene. Men i noen aktuelle forum, som for eksempel småtroll, kommer vi nok til å gå bort i fra anonym etter hvert. Siden dette har vært ønsket før. Dette syntes jeg er en merkelig taktikk. Alle her inne har mulighet til å bruke psedonym/nick, all den tid verifisering av navn ikke er obligatorisk. Ved i tillegg å kunne anonymisere deg så faller kvaliteten loddrett på innlegg, for ikke så snakke om at det er veldig problematisk å diskutere i en tråd hvor flere opptrer under sanne "navn" (anonym). Dette er også helt på tvers av hvordan de fleste andre fora nå strammer inn mht bruk av anonymitet etter 22.juli. Hadde det vært en aktiv moderering, så kunne jeg kanskje forstått tankegangen, men her er det altså fritt frem; Si hva du vil, du trenger ikke stå for det du ytrer og det er heller ingen moderering utover rapporterte innlegg. Ett skritt frem for ny forum-motor, to tilbake på administreringen så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elin Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #14 Del Skrevet 4. januar 2012 Hei MortenO. Takk for tilbakemelding. Helt supert med konstruktiv kritikk. Jeg er i utgangspunktet enig i at her på Din baby har man allerede en form for anonymitet i og med at man ikke må oppgi navn. Men mange her inne har møtt hverandre og blitt kjent gjennom årene og siden de diskuterer temaene de gjør var det tidlig ønsket en ekstra form for anonymitet. Det ble da gitt for mange år siden. Vi har trappet opp modereringen og har moderatorer inne hver time helt døgnet. Vi har også forumregler brukerne må følge. Jeg har hatt kontakt med mang en bruker på e-post og telefon om noen har brutt retningslinjene. Så jeg håper og tror at dette skal bli bra. Og at vi sakte, men sikkert skal ta bort anonymknappene på en del av forumene. Hilsen Elin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenO Skrevet 6. januar 2012 #15 Del Skrevet 6. januar 2012 Dere gjør som dere vil, men det er for meg en helt meningsløs strategi å bruke anonymitet som et incitament for å øke aktiviteten. Dere presser nemlig ut seriøse debattanter som ikke gidder å diskutere mot et hav av anonyme. Den dagen anonymitet oppheves er det ingen igjen. Det må da være mye bedre å la miljøet bygge seg opp over tid på en seriøs og ordentlig måte, enn ved anonyme innlegg hvor folk ikke tør stå for sine egne meninger. Ikke engang under pseudonym. Et eget anonym-forum er greit, der vet alle spillereglene, men anonymitet på resterende temaer virker mot sin hensikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Nemi♥ Skrevet 8. januar 2012 #16 Del Skrevet 8. januar 2012 MortenO, jeg er enig i at det er alt for mange useriøse debattanter her inne. Men anonymknappen hjelper mange, inkludert meg selv. Det er få som vil spørre om private ting, som hemoroider, mulig samlivsbrudd, utroskap, osv. uten å trykke på anonymknappen. Det er sikkert flere i min hjemkommune som har funnet ut hvem jeg er, og da vil jeg nødig spørre om slike personlige ting, med nicket mitt. Alt i alt, skal jo dette være en side man kan spørre andre mødre, og fedre, om hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå