Gå til innhold

Fryseforsøk i naurlig syklus i jan/feb, eller vanlig IVF i mars.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vårt 5. negative forsøk nå i desember.....Men vi skal ikke deppe, en vakker dag så skal det nok gå ! Som sykepleieren sier til meg så er jeg ung og har gode sjanser, men har bare ikke hatt flaksen ennå.

Jeg har ett egg på frys, så derfor har jeg allerede avtalt nytt uttak i månedskiftet mars/april. Men vi vil jo prøve frys, dersom det klarer opptininga. Derfor skal jeg mest sannsynlig ha innsett av fryseegg midten av februar. Da tenker de at jeg skal gjøre det i naturlig syklus, bare gjennom å bruke eggløsningstest. Noen her som har prøvd det, og eventuelt lykkes med det?

Dersom det ikke blir frys ( enten at det ikke klarer opptininga eller at det heller ikke lykkes) blir det nytt uttak i mars/april. Da tenker de at jeg skal bytte fra Puregon til Menopur. Andre som har byttet medisiner, og hatt lykke med det? Noen som vet hva som er forskjellen på Puregon og Menopur?

Som dere skjønner fisker jeg etter gode historier og erfaringer. Det er andre sine glade historier som holder meg oppe. For jeg gir meg ikke, ennå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg beit på kroken, men det er ikke meg du egentlig vil høre fra. Men kan svare på halvparten av spørsmålene dine - de som ikke inneholder ordet "lykkes med" :)

Puregon inneholder FSH (folikkelstimulerende hormon), Menopur inneholder FSH og LH (luteiniserende hormon). Tror de regnes for å være ganske like.

Fryseforsøk i naturlig syklus er veldig behagelig :)

Krysser fingrene for egget ditt!

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt ett fryseforsøk i naturlig syklus tidligere, og ble gravid på det forsøket. Hadde da hatt et negativt fersk-forsøk i forkant. Dette er snart tre år siden og har en fin gutt på litt over 2 år. Jeg er superheldig og har også ei jente på 4,5 år som ble til på aller første Ivf-forsøk.

Å ha fryseforsøk i naturlig syklus bar veldig "lettvint" mtp at det ikke var noe bivirkning av medisiner og egguttak å forholde seg til.

Håper dere lykkes nå snart!:)

Skrevet

Jeg kan ikkje svare på spørsmålene dine men jeg skal ha fryseforsøk i februar. Men skal ikke gjøre det i naturlig syklus men me hormoner.

Det blir spennende kanskje vi får forsøk samtidig

Skrevet

Dersom egget overlever tiningen, blir det innsetting i uke 6:)

Skrevet
Dersom egget overlever tiningen, blir det innsetting i uke 6:)

tror det blir ca da for meg og :) Håper virkelig at egget tåler opptiningen

Skrevet

Ja, jeg også! Og at ikke dagen for innsetting havner på lørdag eller søndag, da blir det avbrutt....

Skrevet

Det føles som en evighet før jeg skal i gang. Ved de to insemineringene slapp eg å vente en mnd.... Venter mensen ca 24 jan men vi skal en tur til Praha for å korte ned ventetiden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...