Gå til innhold

ammeskjold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste et sted at det var et must. Så kjøpte ammeskjold da.. Men hva i all verden skal det være godt for? Og et veldig dumt spørsmål. Man bruker de i tiden mellom ammingen?

Nei, det var noe merkelige greier ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det noe du skal ha på som "beskyttelse" når banet ammer?!

hehe, er like grønn jeg... får følge med på om du får noen svar ;)

Skrevet

Er ikke det noe du skal ha på som "beskyttelse" når banet ammer?!

hehe, er like grønn jeg... får følge med på om du får noen svar ;)

Hehe.. ammeskjold skal settes på puppen NÅR du ammer, lindrer litt av smertene om du er veldig sår. Men for meg var det redningen da jeg har veldig flate nippler, og brystspreng og flate nippler er en forferdelig vanskelig kombinasjon så skjoldet hjalp babyen å få sugetak.. Men det beste er om man klarer seg uten for brystet blir ikke like godt stimulert med skjoldet på. Det ble ett problem for meg for gutten ville KUN ta puppene med skjoldet på og da blei de lite stimulert og jeg fikk lite melk.. så denne gang skal jeg prøve så godt jeg kan uten!! Blei langt og rotete men håper dere blei litt klokere da =)

Skrevet

Men ammeskjoldet har 2 deler. En ring på en måte. Og et slags deksel oppå. Babyen klarer jo ikke suge med det store dekselet oppå??

Nei, amming er kompliserte greier ;)

Skrevet

hei

ble litt itvivl nå da der er 2 forskjellige slags jeg forbinder med ordet ammeskjold du har typen av silicon,du kan bruke ved veldig såre pupper når du ammer disse anbefales ikke over lengere tid og kun ved behov da det kan nedsette melkproduksjonene og barnet får mindre i seg..

de andre er mere en slags skåle,disse har jeg innimellom brukt på det bryst jeg ikke har barnet ved til å opsamle all den melk der løper,så den ikke er forspilt desuden kommer der hos meg ofte så mye at hverken ammeinnleg eller klute klare å stoppe det.

Der er også noen der brukes ved innadvente brystvorter,men har ingen peiling på dem.

hvilke du har kjøpt vet jeg jo ikke,men mener altså ikke at noen av dem er et must medmindre det blir anbefalt av helsestasjonen,eller man finner behoven senere :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...