Gå til innhold

Iben eller Linde & Anton eller Alfred

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må si at vi har veldig forskjellig smak. Selv ville jeg ikke valgt noen av de navnene, men hvis jeg skulle valgt hadde jeg gått for

Iben Cornelia

og

Anton Johannes

;)

Selv hadde jeg valgt Cornelia og Johannes uten de andre navnene foran;)

Iben er ikke særlig pent på ei jente, synes det er hardt og mandig.

Cornelia er pent nok, selv om jeg tenker på hvete og korn. Jenta jeg venter skal hete Cordelia, og det er jo nesten det samme, men jeg synes D istedetfor N gjør navnet mye finere.

Men heldigvis er vi alle forskjellige, så Linde Cornelia er mitt forslag. Og absolutt ikke Anton. Kjøre vene, hva er det med folk som kaller barna sine for uheldige navn som Ludvig, Rasmus og Anton?

Alfred er helt fint, uten noen assoiasjoner.

Annonse

Cornelia er mitt absolutte favoritt jentenavn. Så jeg ville nok brukt det alene. Men hvis du må ha et navn foran har jeg noen forslag:

Mie Cornelia

Oda Cornelia

Hanna Cornelia

Live Cornelia

Linde er for meg et etternavn. Ikke fint i det hele tatt. Iben er helt greit, men veldig typisk dansk. Greit hvis man har danske aner.

Jeg syns både Alfred og Anton er stilige navn. Johannes liker jeg mye bedre enn Johan. Så da må det bli enten Anton Johannes eller Alfred Johannes.

Iben er ikke særlig pent på ei jente, synes det er hardt og mandig. Og absolutt ikke Anton. Kjøre vene, hva er det med folk som kaller barna sine for uheldige navn som Ludvig, Rasmus og Anton? Alfred er helt fint, uten noen assoiasjoner.

Ludvig, Rasmus og Anton er vel ikke uheldige navn? Ser ikke på de som harry eller belastede. Kanskje Rasmus er litt på grensen, men absolutt ikke de to andre.

Synes ikke Iben er så fint. Det er liksom litt hardt, og litt for rart selv om jeg vet at det er vanlig i Danmark.

Linde synes jeg faktisk er enda værre. Hva med Live? Cornelia er ok. Og mye finere med n enn med d, så jeg er uenig med innlegg nr. 5.

Anton Johannes eller Alfred Johan er fine begge to. Liker best Anton Johannes! :) Men ville brukt bare Anton til vanlig for det er veldig langt.

Synes forresten at Cornelia bør brukes alene, eller at navnet foran brukes til daglig og at Cornelia ikke brukes i dagligtale. Med fire stavelser er det langt nok i seg selv, og med et navn til blir det veldig langt.

Andre forslag til jentenavn.

Live Cornelia

Oda Cornelia

Hanna Cornelia

Line Cornelia

Anne Cornelia

Mette Cornelia

Annonse

Hei! Vil bare si at vår datter heter Iben og vi er kjempefornøyd med valget! Vi har fått masse positive tilbakemeldinger, både fra venner og familie. Vi har ingen danske aner, vi syntes bare navnet var nydelig. Det er sterkt og spesielt synes jeg. Linde er også fint, men holder en knapp på Iben.

Og så liker jeg Anton som guttenavn.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...