jamm Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Hei! Snuppa fikk tre doser med mme (fordelt på 2 dager, totalt 400 ml) her i romjulen, hadde 1/2 ts maltekstrakt i 2 av de pga vet man kan få treg mage av mme. Etter disse flaskene har snuppa kun hatt avføring en gang (vandig/løst), 2 dager etter siste flaske. nå har det gått 3 dager uten avføring igjen. Snuppa plages tydelig, trykker og bærer seg, trekker opp beina og er utilpass store deler av dagen. Har fullammet (men hun har noe dårligere matlyst enn ellers) siden siste flaske for snart en uke siden - vil dette gå seg til eller kan/bør jeg gi henne noe for magen - f.eks maltekstrakt utrørt i vann? Hun er 3 mnd gammel. Noen som har hatt liknende erfaringer? Takker for svar!
jamm Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #2 Skrevet 2. januar 2012 Dytter... Hei! Snuppa fikk tre doser med mme (fordelt på 2 dager, totalt 400 ml) her i romjulen, hadde 1/2 ts maltekstrakt i 2 av de pga vet man kan få treg mage av mme. Etter disse flaskene har snuppa kun hatt avføring en gang (vandig/løst), 2 dager etter siste flaske. nå har det gått 3 dager uten avføring igjen. Snuppa plages tydelig, trykker og bærer seg, trekker opp beina og er utilpass store deler av dagen. Har fullammet (men hun har noe dårligere matlyst enn ellers) siden siste flaske for snart en uke siden - vil dette gå seg til eller kan/bør jeg gi henne noe for magen - f.eks maltekstrakt utrørt i vann? Hun er 3 mnd gammel. Noen som har hatt liknende erfaringer? Takker for svar!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Gutten min fikk vondt i magen av NAN1, så vi måtte bytte. Gikk over til hipp og han fikk ikke mer vondt i magen. Du kan gi henne litt mer malt, men for mye kan gi luft i magen. Evt kan du prøve med litt sviskemos/saft enten med skje eller doseringssprøyte sukkervann kan hjelpe hvis det er luft hun har.
jamm Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2012 Gutten min fikk vondt i magen av NAN1, så vi måtte bytte. Gikk over til hipp og han fikk ikke mer vondt i magen. Du kan gi henne litt mer malt, men for mye kan gi luft i magen. Evt kan du prøve med litt sviskemos/saft enten med skje eller doseringssprøyte sukkervann kan hjelpe hvis det er luft hun har. Tenkte i grunn ikke å gi mer mme (med det første ihvertfall, hvis ikke det blir behov for det da), fikk bare litt i romjulen da hun reagerte sånn på julematen, og jeg hadde lyst til å nyte èn julematmiddag uten dårlig samvittighet og med å lure på om hun kom til å få vondt i magen etterpå... Har gitt sukkervann av og til de siste dagene, og tidligere også da hun har vært plaget med kolikk den første tiden. Det hjelper der og da, men bæsjer jo ikke av det.. Tidlugere luktet ikke prompene noe, men nå lukter de som hos voksne! Vet at det er tilfellet når de begynner å spise vanlig mat og sånn, men mme'en burde vel være ute av systemet nå, en uke etter at hun fikk det? Kan man gi sviskesaft før 4 mnd?
Gjest isimagen Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Når man gir mme tilsettes helt nye bakterier i tarmen. Dette er "snille" bakterier, men for en spedbarnsmage som er laget for morsmelk den første tiden blir det litt hard kost. Tarmen er umoden for disse bakteriene. Men bakteriefloraen forsvinner ikke. Den er kommet for å bli. Derfor opplever du magetrøbbel og illeluktende promper også lenge etter du ga mme. For å unngå mme har jeg fryseren full av utpumpet mm. Produksjonen min gikk opp pga pumpingen og jeg har kost meg med julemat og litt champagne til nyttårsaften. Jeg har dessverre ingen magetips, men ring helsesøster? Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå