helene0: jan09+jun11 Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 snuppas på litt over 6 mnd er utrolig glad i mat og ikke så glad i puppen lenger. Han får grøt til lunsj og kvelds og et måltid med grønnsaker og pupp. I tillegg får han pupp på morgen og før han legger seg for kvelden. Merker at magen hans ikke er helt vant til dette. Han har avføring hver dag, den er ikke helt hard, men merker at han sliter litt ed å få den ut. Ofte er han litt urolig på natta uten å ville ha mat. Da ligger han gjerne å presser litt før han sovner igjen. Lurer på å gi han noe sviskemos på et srategisk tidspunkt så han slipper dette på natta og at han får det litt lettere med bæsjinga til han venner seg til å ha litt mer "voksenmage" Når på dagen gir dere svivkemos for å unngå at de små blir bæsjetrengte når de tlfeldigvis våkner om natta??
helene0: jan09+jun11 Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #2 Skrevet 2. januar 2012 Ja. Eller erfaring, da som det heter..
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Har gitt det som smakstilsetning i grøten evt til dessert etter middag. Det viktigste er at det ikke blir forstoppelse.
Tosta <3 Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Jeg gir sviskemos sammen med grøt mellom 16 og 17, hun bæsjer alltid om morningen. Ga sviskemos på formiddagen før og da kom bæsjinga i 4-5 tida på natta, så glad jeg fikk endret på det. Hardt å ta de bleiene på natta Lykke til!
Hera_75 Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Jeg ga sviskemos i grøten på kvelden, ca 1 toppet ts, det fungerte fint forebyggende. Ble det hardt, ga jeg morgen og kveld. Da han begynte å krabbe kunne vi slutte, da fikk kroppen nok bevegelse til at systemet klarte seg selv. Lagde sviskemosen selv, syntes ikke den ferdigkjøpte hadde noen effekt. Tror den er veldig uttynnet. Sleng en pose svisker i en kjele med ca 2 dl vann, kok en stund til de er helt møre og kjør i mikser / stavmikser. Fyll på rene, varme glass og oppbevar i kjøleskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå