Gå til innhold

Noen som har erfaring med VW Golf eller Ford Focus med 3 barneseter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjelder stasjonsvogn begge deler...

Vi skal ha 2 beltestoler og 1 babysete i bilen....

Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har prøvd med ett av hver type i focus; bakovervend besafe izi combi, britax babysete, og cybex x2. Får inn alle tre, men hvis noe skulle skje ville bøyla på babysetet slå inn mot siden (forfra) på beltestolen, så det gikk ikke...

Mulig en beltestol kan ta mindre plass enn bakovervendt sete, men tror likevel bredden på seteryggen kan være for liten. Test med aktuell kombinasjon.

Skrevet

hadde samme problem..og endte opp med å kjøpe ford mondeo..da fikk jeg plass til to små besafe belteseter ( ikke de store flotte) og et brio småbarnssete( ikke det aller minste babysete)..Tror du skal slite i en golf eller focus å få presset inn tre seter bak..selv i mondeoen kan det være slit å feste setene da beltespennene havner bak setet til nabosetet!!

Skrevet

Har en beltestol (smal type, husker ikke merke.), bakovervendt acto graco og bakovervent maxi cosi. med base.

Den bakovervente store stolen har vi klemt mellom forsetene så både ungen og vi skal få beinplass.

Det går, men er IKKE god plass.

Og som noen sier så er det å få festet ungen i beltestolen som er problemet. Men, men. det går.

jeg har ikke bøyla opp på maxi cosien, skal man det???

har Ford Focus.

Skrevet

vi solgte fokusen vår og kjøpe flerbruksbil - type toyota verso. Da får du individuelt regulerbare seter - og da faktisk tre HELE seter. I focusen ble barnesetene stående utrygt når det ble for trangt. Vi hadde ikke tre barnester, men en gutt på 15 i midten. Er strålende fornøyd med byttet:)

Skrevet
Har en beltestol (smal type, husker ikke merke.), bakovervendt acto graco og bakovervent maxi cosi. med base. Den bakovervente store stolen har vi klemt mellom forsetene så både ungen og vi skal få beinplass. Det går, men er IKKE god plass. Og som noen sier så er det å få festet ungen i beltestolen som er problemet. Men, men. det går. jeg har ikke bøyla opp på maxi cosien, skal man det??? har Ford Focus.

Ja, bøyla skal være opp når det står i bilen, viktig ved kollisjon bakfra, slik at ikke barnet går rett i seteryggen..

Skrevet

AH, det var kanskje et poeng ja...

Tenkte at basen sitter fast jeg. Men ved en hard kollisjon vil den vel "fyke opp"...

Skrevet
AH, det var kanskje et poeng ja... Tenkte at basen sitter fast jeg. Men ved en hard kollisjon vil den vel "fyke opp"...

Vet faktisk ikke hvordan det er med base..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...