Gå til innhold

HJELP MEG!! HVA regnes som flytende håndbagasje på fly???

Anbefalte innlegg

Hei, unnskyld dumt spørsmål men :o)

Vi skal ut å reise mannen og jeg i februar, og tar sikte på å ha med minst mulig bagasje, helst kun håndbagasje.

Vi skal i bryllup, og tar ingen sjanser på bortkomne penklær, da vi har mistet bagsje TRE ganger... Og det innenlands.. :-/

Så vi tenker å ta med penklær i en liten koffert som går i håndbagasje, og pakke alt i den.

Men spørsmålet mitt er, kan jeg da i det hele tatt ta med sminke/makeup, og barbersaker??

Har bare så utrolig liten lyst å dukke opp i bryllupet i olabukse og tskjorte lissom... :P

Værsåsnill erfaringer??? -Vi er ikke særlig hypp på ta tog/buss..

Fortsetter under...

Alt som kan regnes som flytende i grunn.. Barberskum, hårstæsj, fuktighetskrem, mascara, lipgloss/leppepomade/lebestift, flytende eyeliner, neglelakk, deo, parfyme, antibac osv osv...

Pakk alt sammen i en gjennomsiktig plastpose og se at det ikke er noe som er i beholdere på mer enn 100 ml (1 dl), da tar de det. Totalt volum per person er 1 liter med væske, men ingen beholdere kan som sagt være over 100 ml.

Det finnes reisestørrelse med det meste å få kjøpt, sjampo, balsam, barberskum osv, litt usikker på om det er Vita som fører det eller hvor det er, men jeg vet jeg har sett det! Eller kjøp tomme små flasker og fyll på før dere drar. Husk også å tømme veska for lipgloss og annen sminke før dere går gjennom sikkerhetskontrollen :)

God tur!

Barberhøvel kan jeg ikke se for meg at du får med, kjøp heller en ny der du skal.

Stemmer det, ikke barberhøvel, neglesaks eller fil (!). Sånn metallfil altså. Gudene skal vite hvor mange fly du kan kapre med en neglefil... Men plastbestikk er altså greit, selv om det er mye skarpere. Merkelige greier. Fyrstikker også, og inntil fire lightere (så lenge du putter de i den blanke plastposen). Haha, her har vi prioriteringene i orden!

Men regelen er vel: Er det av metall og potensielt spisst eller skarpt, så er det ikke lov... Er det flytende, semiflytende eller gelekonsistens, så går det som væske, og kan ikke være over 100 ml hver, til sammen 1 liter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...