Gå til innhold

Gutt/jente( myter)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner lure litt på om det kan stemme, det de sier om kvalme og oppkast, de får jente og de som sniker seg ut av svangerskapet uten noen plager får gutt. vet om fler som har vært kvalme og slitt mye har fått jente, og nå er det 2 kjente som har kommet ut av dette uten noen prob eller kvalme som har fått gutt. Kan det stemme? Har noen her inne erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja... Selv var jeg kvalm i 3mnd, men kastet bare opp en gang. Har fyst på sitrus, siden dag 1. Uren hud. Trøtt. Barnets puls 155/min

-m.a.o endel som ifg kjerringrådene skulle tyden på jente, men venter uten tvil gutt... ;)

Skrevet

Stemte ikke med meg. Første svangerskap kastet jeg opp hver dag frem til uke 25 og fikk gutt, svangerskap nr 2 var jeg kvalm med oppkast innimellom frem til uke 13, og fikk jente. Denne gangen var jeg kvalm frem til uke 7, kastet opp veldig sjeldent, vet ikke hva vi venter ennå, er 16+3 idag. Alle svangerskap er forskjellig. Begge mine svigerinner var VELDIG dårlig når de gikk med guttene men ikke så dårlig med jentene.

Vi får vel bare vente på ul så kanskje man får vite da ;).

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde INGEN kvalme da jeg var gravid med mine to jenter.

Denne gang var jeg kvalm uke 5-10. Vet ikke kjønnet ennå, men tror kanskje det er en gutt :-)

Skrevet

Stemmer ikke her heller :)

Da jeg var gravid med min datter var jeg ikke kvalm i det hele tatt. Denne gangen var jeg kvalm de første 12-14 ukene, og har en følelse av gutt. Men det får vi ikke vite før om en drøy uke :)

Skrevet

jeg har to jenter og en gutt og er nå gravid med gutt igjen, og alle mytene stemmer på meg da. Dårlig med jentene kasta opp hver dag i 9 mnd med begge, lyst på sitrus og ikke kaffe, uren hud ( jentene tar skjønnheten fra mor)

Med guttene litt kvalm i 3 første mnd, thats it .

Skrevet

Kastet opp til uke 20 i mitt første sv. Fikk sv. Forgiftning, hadde mye uren hud og var i elendig form. Pulsen til baby lå på 146. Har en flott 2 år gammel gutt ;) denne gangen fikk jeg hypermesis og var sjit dårlig frem til uke 19, men utenom bekkenløsning som også kom i sv. Nr 1 så er formen mye bedre enn sist. Babys puls ligger på 146 denne gang også, og på ul ble det denne gang ikke lokalisert noen penis :) så får vi se om det virkelig er ei tulle om noen uker når hun kommer :) tror altså ikke det har noe å si på form eller babys puls hva det blir :)

Skrevet

Jeg var ikke kvalm med min gutt, men denne gangen har jeg spydd som en gris i første tri. Vet ikke kjønnet denne gangen men tror ikke jeg noen gang får jente.

Skrevet

Dette er min første, og har vært kvalm nå helt framtil uke 17, er i ule 18 nå så tørr ikke juble enda og fyser på sitrus. Var på UL i går og i magen spreller det en gutt :)

Så det stemmer ikke på meg. :)

Skrevet

I mitt første sv skap (gutt) var jeg syyykt kvalm døgnet rundt til uke 25 og kastet opp siste gang i uke 24+ et eller annet. Intens halsbrann fra begynnelse til slutt. Fysen på tine sjokomelk og superchips med paprika. Senere i sv skapet MåTTE jeg ha biff, noe jeg aldri har behov for ellers..

Denne gangen: litt kvalm fra uke 5 til uke 9. Kom og gikk og var ikke særlig ille. Kastet opp 1 gang totalt.. Kviser, fysen på klementiner, julebrus (1.trimester). Lite plager hittil... Ul om 1 uke og jeg er suuuperspent på å få vite kjønnet.

Føler jente denne gangen, særlig pga sv skapene har vært så forskjellige..

Skrevet

Forrige svangerskap merket jeg knapt at jeg var gravid, ingen kvalme, ingenting. Var litt trøtt, og hadde litt dårlig matlyst - det var det eneste :-) Fikk da en jente.

Denne gangen har jeg vært litt mer uggen, merker at jeg må spise regelmessig gjennom hele dagen for å holde kvalmen unna. Har dårlig matlyst og er veldig trøtt og sliten.

Svangerskapene har sålangt vært ganske like, selv om jeg har merket det bedre denne gangen. Tipper det kommer av at jeg har en mye mer krevende jobb nå + ei tulle på 3 som krever en våken mamma på ettermiddagene ;-)

Har en følelse på ei jente til, men det vil tiden vise :-)

Skrevet

Nr 1: Gutt. Var i god form, dårlig matlyst, ikke særlig kvalm. Fin hud, litt bekkenløsning på slutten. Hadde lyst på sure drops:P spiste lite!

Hadde bitte liten mage:) typisk "gutte mage". Magefølelsen sa gutt hele tiden.

Nr 2: UL sier jente. Er i uke 20+2 og fortsatt kjempe kvalm. Har gått ned 10kg! Kvalm hele døgnet.. får lyst på mat, men blir kvalm før jeg skal spise.. jeg har vært fysen på: appelsiner/klementiner, tomater, grønnsaker (spesielt gulrøtter), fisk og reker, banan og sjokolade. Men, sliter veldig med å få i meg mat.

Huden har vært veldig uren, bekkenet streiker helt og magen kom fort!:) Har hatt jente følelse hele tiden..

Så stemmer for meg... Tror kanskje noen reagerer ulikt på forskjellig kjønn og andre ikke. Noen blir dårligst med gutt og andre med jente. Andre har like svangerskap uansett.

Skrevet

Hos meg var begge svangerskapene nesten klin like.

Jenta: Ingen problemer med noe. Ikke kvalm en eneste dag. Gikk opp 8 kilo.

Guten: Litt bekkenløsningsplager, ellers ingenting. Gikk opp 10 kilo.

Jobba 100 hele svangerskapet med jenta, og 80% nesten hele med gutten.(var hjemme en dag i uka med jenta mi)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...