Gå til innhold

Man venter på IKM og kjenner på tappen

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd å bli kjent med livmortappen i ett halvt års tid. Den forandrer seg til alle døgnets tider, men i hovedsak lett å kjenne når el er (myk og veldig åpen). Men rett før mens syns jeg den har vært hard og veldig spiss. Har trodd jeg har vært gravid flere ganger, men så har jeg plutselig begynt å blø og den har åpnet seg.. har altså ikke åpnet seg FøR mens...

Nå er det er par dager til IKM og den er mer flatet ut denne gang. Myk utenpå og med en lang sprekk (ikke åpen) kjennes som lepper. Sånn har den aldri vært før IKM før tror jeg... men det er vel ikke sånn den skal være om man er gravid??

Fortsetter under...

Tror ikke alltid det er noe fasitsvar på dette. Min var ganske åpen sist jeg ble gravid. Var sikker på at det ikke hadde klaffet, men jammen var jeg gravid. Min trakk seg langt opp rett før ikm. Kunne nesten ikke kjenne den.

Lykke til!!

Nei det er vel ikke det... men siden jeg ikke har noen andre symptomer enn litt ømme pupper, blir det til at man analyserer denne tappen:P

Den er ganske høy da... men veldig rar og myk.

Hvordan tapp er dette snakk om?

Annonse

Takk :)

Men syns ikke Pernille gir så god info, så nå har jeg lest masse på engelske sider og de er alle enige om at gravidtapp er langt opp og myk. Jevner seg nesten ut med skjedeveggen.

Utdrag:

What we tell women is that the non-pregnant cervix feels alsmot like the tip of your nose and the pregnant cervix feels like the tip of your chin. Now, if you are like most women what that means is that when you are not pregnant your cervix feels harder and almost like cartilidge. When you are pregnant the cervix is soft and yeilding, you can push into it and it gives a little bit.

Hope that helps. The point is that you are right, one of the early signs of pregnancy is this change in the cervix. When you are examined by a doctor they may also notice that the cervix has a slight blue-ish cast to it.

BTW, most women can feel their cervix just by reaching up into the vagina with a finger. It may take a bit of searching the first time but it is there, you can find it. All women are different and some women will find that their cervix is near to the opening of the vagina and for some women it is way up high, so a little harder to reach. All women should know what their cervix feels like so that they can notice any substantial change. It is just part of your body and the feeling that it is bizarre is, well....bizarre!

I should mention that this difference in the color and feel of the cervix is probably not noticable as soon as you are inferring. It is probably more likely to be noticed about one or two weeks after you should have started your period.

Good luck and take care.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...