Mamma-I Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Har lagret diverse utstyr fra nr 1 i flere år, Selv om formen er bra og alt ser vel ut har jeg hele tiden i bakhodet at det kan skje noe galt så vi har drøyd og drøyd med å ta fram utstyret. Det angrer jeg på nå, har termin 12.01, og da vi i juleferien rydda fram det gamle lukta det mugg av vogna! Nå har vi vasket alle deler vi kunne ta av i badekaret, mens resten har fått en god omgang med vaskeklut og grønnsåpe, og den har stått ute til lufting. Før vi vasket den luktet det i hele rommet, nå må vi inntill med nesa for å kjenne lukta men den er fortsatt der. Fortvilet. Mugglukt i babyvogn virker ganske usunt så vi må avgårde å få tak i annen vogn regner jeg med, men det blir litt stress. Dessuten er det utrolig ergerlig å få ødelagt en ellers god vogn på den måten.
Petuniamor Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Det kan hende at litt eddik i vaskevannet kan hjelpe.
Underveis --> Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Jeg ville latt den stå til lufting på et varmt og tørt sted (tar livet av muggsoppen). Deretter ville jeg bare slappet av ;-) Vogn får dere tak i, og det er ikke sikkert du er så ivrig på trillingen de første dagene uansett. Jeg ville funnet ut hva slags vogn jeg ville hatt, men ikke stresset med å kjøpe en.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 evt få tak i muggdrepende middel på jernvaren, og spray på... la virke, vask godt (pga avgasser) og la lufte seg tørt og varmt... Eller rett og slett kjøp ny vogn
1+1 blir 3 Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Du kan jo evt kjøpe ny bag til vogna, hvis du har vært fornøyd med den tidligere? Billigere enn å kjøpe helt ny vogn!
***Tulipa Skrevet 2. januar 2012 #6 Skrevet 2. januar 2012 Det er jo lett å få kjøpt en pent brukt vogn for en billig penge. Tror ikke jeg ville latt babyen min ligge i en muggen vogn, selv om lukta bare er svak. Mugg kan trigge allergier, så den vogna hadde blitt kasta hvis den var min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå