Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg våknet med eggløsningsslim idag, er en av de heldige som merker det godt! Problemet er at kjæresten måtte på jobb og er ikke hjemme før kl 4..

Lurer på om slimet kommer før eller etter at egget er sluppet? Og hvor lenge det varer?

Takker for svar:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143897740-eggl%C3%B8sning-slim-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Første her også :) så det er spennende tider! Slutta på pilla for ett år siden, og kutta ut annen prevansjon i begynnelsen av august. Tar det fortsatt med ro, skjønner at det tar litt tid. Jeg er 25 år, fra østlandet. Hadde vært moro om vi begge ble gravide nå, koselig å følge hverandre :)

Ja det hadde det :-) Får holde hverandre oppdatert å se hva som skjer:)

Er 21 år fra vestlandet! Sluttet på pilla første gang i april i fjor, men klarte å utsette det litt til pga utdanning og relativt ung alder på meg selv :) Så nå slutta jeg igjen i desember, og vi kunne ikke vært mer klare for dette :) Vi heller stresser ikke, alt er så nytt og det tar tid å fordøye alt. Men innrømmer at jeg er spent og gleder meg til uke 3!

Foresten mye bra info på pernille.info! Fant en tekstlinje som jeg satt meg litt fast i.

"Som hovedregel sier man at eggløsningen kommer på siste dag med eggløsningsslim eller dagen etterpå. Dette trenger ikke være den dagen med mest slim eller med mest strekkbare slim. Den dagen eggløsningsslimet har tørket inn igjen, er eggløsningen som regel overstått."

- Først tenkte jeg jippi, siden jeg hadde slim når mannen ikke var hjemme, og eggløsning er etter slim eller dagen etterpå. (slimet mitt var borte noen timer samme dag, men vi la aksjer for det) Men så satt jeg meg fast i siste setning...

- Mener de at hele eggløsningen er over, at egget er fallt ut av kroppen min? Eller at det har løsnet og er i egglederne?

Overstått betyr vel at det har løsnet og er på vei ut tror jeg. Har hørt at når det har løsnet er sjansene små, så om man kan legge aksjer litt før er det bra. Har hørt at sædcellene kan leve opp til mellom fem og syv døgn. Dere gjorde jo det både på nyttårsaften og idag, så sjansene bør være gode da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...