Gå til innhold

Bekymret pga "kul" i venstre side av magen som jeg ikke kjenner på høyre side....? Noen som vil se hit?

Anbefalte innlegg

Jeg er en 24 år gammel jente, frisk ellers. Er 15 uker gravid. Når jeg ligger på ryggen kjenner jeg livmoren godt, som en rund hard ball. På venstre side av magen/ ved siden av livmoren kjenner jeg en slags kul, eller mer som en avlang klump. Dette bekymrer meg da jeg ikke kjenner noe slikt på den andre siden. Tror ikke det er noe svangerskapsrelatert, blir mere redd for svulst eller noe sånt!:-/

Må klemme ganske hardt og langt inn for å kjenne den, vet ikke om det kan være en tarm eller noe sånt jeg bare kjenner, eller en muskel eller noe sånt for den er liksom ganske avlang, ikke akkurat en kul heller. Mere at jeg kjenner noe der som jeg ikke kjenner likt på den andre siden. Men vi er vel ikke helt symmetriske innvendig heller?

Dette bekymrer meg veldig da vi nettopp har mistet noen i familien pga kreft så er vel derfor jeg blir litt "hysterisk" Har bestilt time til legen men vet ikke når jeg får time enda, venter på sms.

Noen som vil kjenne etter om de er lik på begge sider av magen?=)

Fortsetter under...

Jeg har faktisk en kul på høyre side! Det snodige er at jeg kjenner den bare når jeg står oppreist, ikke når jeg ligger ned. Jeg gikk til legen og fikk den sjekket, dvs legen sendte meg videre til ultralyd og CT. Testene/undersøkelsene viste ikke noe som var "feil", så mest sannsynlig er det for min del bare en fettklump.

Gå og få det sjekket du! I de fleste tilfeller er det ikke noe farlig, men da slipper du å bekymre deg. Det er slitsomt å gå rundt og uroe seg. Lykke til :-)

Jeg er en 24 år gammel jente, frisk ellers. Er 15 uker gravid. Når jeg ligger på ryggen kjenner jeg livmoren godt, som en rund hard ball. På venstre side av magen/ ved siden av livmoren kjenner jeg en slags kul, eller mer som en avlang klump. Dette bekymrer meg da jeg ikke kjenner noe slikt på den andre siden. Tror ikke det er noe svangerskapsrelatert, blir mere redd for svulst eller noe sånt!:-/ Må klemme ganske hardt og langt inn for å kjenne den, vet ikke om det kan være en tarm eller noe sånt jeg bare kjenner, eller en muskel eller noe sånt for den er liksom ganske avlang, ikke akkurat en kul heller. Mere at jeg kjenner noe der som jeg ikke kjenner likt på den andre siden. Men vi er vel ikke helt symmetriske innvendig heller? Dette bekymrer meg veldig da vi nettopp har mistet noen i familien pga kreft så er vel derfor jeg blir litt "hysterisk" Har bestilt time til legen men vet ikke når jeg får time enda, venter på sms. Noen som vil kjenne etter om de er lik på begge sider av magen?=)

Kjenner du denne kulen på samme sted, hele tiden da?

-For der du kjenner, går nemlig enden av tykktarmen din, og om man er relativt slank kan man uten problemer kjenne avføringen som ligger og "venter" på vei til endetarmen. Spesielt som gravid, kan avføringen bli hardere og man får mer luft...

Det kan være cyste på eggstokken

Det kan være...osv

Men er du bekymret, så er det bra du går til legen, så får du svar. :)

Takk for svar. Den ligger på samme plass hele tiden. Kan godt bare være tykktarmen jeg kjenner ja for den ligger langt inni der. Er liksom ikke som en kul under huden. å den er ikke kul-formet egentlig heller, mer som en avlang pølse. Huff, er så slitsomt med sånne bekymringer. Fik time til legen på torsdag, lenge å vente så skal prøve med bedriftslegen i morgen. Jeg klemmer jo aldri på magen så om dette har vært der hele tiden vet jeg ikke. Oppdaget det nå når jeg driver å kjenner på livmoren. Kanskje er det bare litt av livmoren jeg kjenner også for alt jeg vet. Er jo mye rart inni der, og mye som forflytter seg nå.

Jeg har en stor kul oppe på venstre side, kjenner den veldig når jeg har kynnere er i uke 36. Det er visst noe som hete Mijom? er usikker på hvordan det skrives, det er en godartet svulst som egentlig bare er muskelknute på livmoren, er helt ufarlig og mange har det. fått beskjed om at om det er fett kul og den fortsetter og vokse og ikke går bort etter fødsel får man operert den bort.

Var til bedriftslegen i går, å han sa det er deler av tykktarmen min jeg kjenner. Men jeg ble ikke heelt beroliget da han fikk ikke kjent på magen min slik jeg hadde håpet på får han hadde ingen undersøkelsesbenk så han kjente bare mens jeg satt, men da er det vanskelig å kjenne det.

Kan godt være at han har rett, for det er som jeg kjennner en pølse som går oppover. Har bestilt time til legen min i morgen, har lyst å dra dit slik at han kan få kjenne skikkelig men er det unødvendig? Skal jeg stole på bedriftslegen? Jeg innrømmer at jeg til tider kan være litt lettere hypokonder!:-)

Annonse

Bare dra du! Da vet du i alle fall at alt er i orden. Kan forøvrig nevne at jeg kjenner stortarmen min veldig godt, bare at jeg kjenner den delen som går på tvers over magen (colon transversum, som den heter ;-).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...