Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Til dere som har barn som får MMe og har barn i samme alder: Hvor mange måltider gir dere på en dag? Holder dere flasken for barnet når barnet skal drikke MMe? Jeg holder flasken når barnet skal få MMe. Vann drikker barnet selv. Barnet spiser ca 5 måltider.
C.L.H85 Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Min er 9 mnd, men mme er bare drikke og jos for vesla her da Hun spiser fast føde til alle måltider. Men gir henne 2 ganger 150 ml mme morgen og kveld.
Babyønske �� Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Her får hun ca 2 flasker a 120-150 ml mme pr dag. Jeg ammer på kveld og natt i tillegg. Men det synger på siste verset med ammingen, da melken stadig minker. Hvis ammingen avsluttes helt nå kommer jeg sikkert til å gi en flaske mme til, for hun har dårlig vektoppgang og trenger de kaloriene hun kan få. Ellers får hun 4 måltider fast føde, 2x grøt, brød+fruktmos og middag. Hun klarer fint å holde flasken selv, men blir ofte lek i stedet for spising hvis hun skal holde selv, så blir helst til at jeg holder den. Vannkoppen til måltidene styrer hun helt selv.
Håpefull77 Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Jeg holder flasken når hun får mme og prøver å ha henne i armkroken for å etterligne ammesituasjon. Men stort sett vil hun sitte oppe i armkroken. Min er veldig glad i mat. Hun får 200- 230 ml til lunch. Det er ikke alltid hun drikker opp, men noen ganger vil hun ha mer. Også får hun tilbud om 200 ml til kvelden, men da har hun spist grøt først. Så litt forskjellig hvor mye hun vil ha. Men hun drikker stort sett alltid 150 ml. Ellers spiser hun en skive brød til frokost, melka til lunch. Middagsglass til middag og grøt og melk til kveld. Hun får frukt 1 gang i løpet av dagen og skal smake på alt vi spiser. Hun er akkurat 8 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå