Gå til innhold

Langvarig hoste, hes stemme, lav crp... Hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen for 10 dager siden, for noe annet egentlig men nevnte dette med hosten.

Jeg har vært forkjølet, men det var ca 14 dager etter dette at jeg fikk denne ekle hosten. Er mest tørrhoste, men litt som river i bryst og hals også. Kommer også en del slim opp.

Crp var på 14, fikk ingenting for dette da. Jeg ahr tidligere hatt lett feber men denne er borte nå. Jeg blir veldig sliten av all denne hostingen og kan få hosteanfall som gjør at jeg nesten kaster opp og blir veldig svimmel fordi jeg knapt greier å trekke pusten. (åndenød)

jeg jobber med kundebehandlig og snakker derfor mye i telefonen i min jobb. Det er rett og slett forferdelig for jeg er jo nødt til å holde meg i samtalen. Det er også forstyrrende for mine kolleger.

Som kjent går det mye lungebetennelse, men legen mente jeg kun hadde en luftveis infeksjon som ville gå over av seg selv.

Hva bør jeg gjøre? Noskapin fungerer ikke, og jeg blir veldig utmattet av å gå slik, jobber også mye tregere enn til vanlig. Sykemelding er uaktuelt.

Kan jeg alikevell ha en lungebetennelse? Jeg er ikke forkjølet, har hes og rar stemme, legen kunne ikke høre noen bilyd, av og til kan jeg hoste opp seigt lyst slim, men det som plager meg mest er tørrhosten. HJELP!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det kan høres ut som mykoplasma lungebetennelse! Går jo over av seg selv, men kan ta laang tid...

Du kan jo kanskje få noe skikkelig hostesaft evt Brikanyl (astmamedisin), så du slipper å hoste så mye. Tror jeg ville dratt til lege igjen, det er jo epidemier av denne lungebetennelsen denne vinteren, så sannsynligheten er stor for at det er det.

God bedring da! :-)

Skrevet

Jeg har hostet i 6 uker nå, har hostet på meg ribbensbrudd, og har nå bihulebetennelse ved siden av. Jeg begynte med å bare hoste, så begynte det å komme opp litt, og nå, de siste tre ukene har det kommet opp mye gørr. Har hatt litt forhøyet crp, og hatt feber noen dager, men ikke noe annet. Har vært på røntgen og lungene er fine. Jeg er skikkelig sliten, men det er visst helst noe virus som feiler meg. Barna har også vært dårlige, så vi har sannsynligvis smittet hverandre litt frem og tilbake de siste ukene.

Men, jeg har fått cosylan, og det hjelper iallfall litt på hosten.

Skrevet

Hør oom de kan ta en mycoplasma prøve, og sette deg på antibiotika. 4 åringen gikk syk i 2 uker uten at legen gjorde noe. Vikaren derimot satte ham på antibiotika fordi han mistenkte mycoplasma, og han var seg selv igjen etter 2 døgn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...