Gå til innhold

Andre her som har babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme med en baby på 2 mnd og en jente på 14 mnd. Andre som har to tette her?

Kunne trengt noen tips og råd hvordan deres hverdag er. går veldig bra her, men er til tider veldig slitsomt. Siden babyen ble født har det vært fullt kjør, spesielt nå i jula.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei jente som blir 1 på tirsdag, og skal inn til ks på Torsdag :) Jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å bli.. Så du har storesøster hjemme hver dag? Ingen dager i barnehage? Jeg tenkte jeg skulleprøve å få ettåringen inn i barnehagen noen dager i uken. Mye for hennes egen del.. Men er usikker..

Skrevet

Så spennende. Veldig gøy med to tette, men krever alt av deg, i hvertfall i starten, men tenk så fint de kommer til å leke med hverandre etterhvert.

Her er det akkurat i underkant av 1 år forskjell og siden storesøster er født etter 1. eptember har hun ikke garantert noen plass før i august. Søkte om plass fra januar i år, men ikke fått plass. Vurderer nå å prøve å få en eller to dager i uken, men ikke bestemt meg enda. Vi koser oss hjemme, men skulle ønske jeg kom meg litt mer ut, men tror fremdeles at hun har det best sammen med mammaen sin. Også kommer kontantstøtten veldig godt med, sparer den så jeg får vært lengst mulig hjemme med lillesøster også...Har besteforeldre som hjelper til en gang i blandt. Moren min tar henne med ut på tur en gang i uka, veldig deilig.

Lykke til med 1-års dag og KS.

Skrevet

Heisann. Jeg har en liten gutt på 16 mnd og ei lita snuppe på 2 mnd. Gutten min er hjemme med oss. Søkte bhg plass til han i utgangspunktet, men da jeg ble gravid igjen bestemte jeg meg for å ha han hjemme. Veldig koselig å få ta så stor del i hverdagen hans, men hjelpes for et slit det er innimellom:)

Heldigvis er jenta en veldig rolig baby som sover godt om natta. Det gir meg nok overskudd til å klare dagene frem til mannen min kommer hjem fra jobb. Det er gutten min som er desidert mest krevende. Han er på ingen måte sjalu eller noe, men han er høyt og lavt dagen lang! må følge med på han hvert sekund, ellers spiser han hundemat eller river ut ledninger bak tv´n :)

Jeg burde nok bli flinkere til å ta begge to med ut og finne på forskjellig, for å få litt forandring i dagene.. men det er ikke alltid like lett å planlegge utflukter med to så små merker jeg. Husker da jeg skulle på 6 ukers kontroll med lillesnuppa, og storebror måtte være med! Brukte 2 timer på å komme meg ut døra!! hehe.

Skrevet

har 18 mnd mellom våres og det er helt topp men også mye jobb ja:) vi har valgt å ha eldste i barnehagen for alles del igrunnen men jeg henter han tidlig hver dag og har han hjemme innimellom. er heldigvis ingen sjalusi mellom de to men merker nå som minsta begynner å vokse til og bli mobil (er nå 7 mnd) så blir junior litt lei seg når hun går mot lekene hans hehe

vi valgte å kjøpe søskenvogn og det reddet hverdagen min!! kunne ikke klart meg uten. da er alle tre fornøyde helt til pappan kommer hjem, vi kommer oss dit vi vil og har mye mer frihet. når vi skal ut så timer jeg det til sovetid for snuppa slik at jeg kler og legger henne i vogna og så tar tid til å få meg og junior ut.

litt rutine må vi ha slik at matpakke til barnehagen blir laget kvelden før, alle fire står opp om morgenen til frokost og far følger junior til barnehagen mens jeg og vesla koser oss hjemme.

tror det er viktig å overse rot og skitne gulver og ta det man kan innimellom.vi har faktisk satt av en kveld i uka hvor vi skrur av tv og gjør ting i huset, være seg vasking, rydding, fiksing eller bare en date oss to voksne. begge setter veldig pris på denne kvelden og den er blitt veldig viktig for oss.

ellers planlegger vi middag mandag-torsdag men storshopping (en voksen, ingen barn)

hverdagen går seg litt til etterhvert som den minste får mer og mer rutine.

Skrevet
har 18 mnd mellom våres og det er helt topp men også mye jobb ja:) vi har valgt å ha eldste i barnehagen for alles del igrunnen men jeg henter han tidlig hver dag og har han hjemme innimellom. er heldigvis ingen sjalusi mellom de to men merker nå som minsta begynner å vokse til og bli mobil (er nå 7 mnd) så blir junior litt lei seg når hun går mot lekene hans hehe vi valgte å kjøpe søskenvogn og det reddet hverdagen min!! kunne ikke klart meg uten. da er alle tre fornøyde helt til pappan kommer hjem, vi kommer oss dit vi vil og har mye mer frihet. når vi skal ut så timer jeg det til sovetid for snuppa slik at jeg kler og legger henne i vogna og så tar tid til å få meg og junior ut. litt rutine må vi ha slik at matpakke til barnehagen blir laget kvelden før, alle fire står opp om morgenen til frokost og far følger junior til barnehagen mens jeg og vesla koser oss hjemme. tror det er viktig å overse rot og skitne gulver og ta det man kan innimellom.vi har faktisk satt av en kveld i uka hvor vi skrur av tv og gjør ting i huset, være seg vasking, rydding, fiksing eller bare en date oss to voksne. begge setter veldig pris på denne kvelden og den er blitt veldig viktig for oss. ellers planlegger vi middag mandag-torsdag men storshopping (en voksen, ingen barn) hverdagen går seg litt til etterhvert som den minste får mer og mer rutine.

kjenner også at man blir mer effektiv med nr 2 enn nr 1, får gjort mye mer i huset mens hun sover noe jeg aldri fikk tid til i forrige permisjon *flau*

da nøt jeg mer tv tid og bøker etc mens han sov men nå får jeg tatt ett tak en times tid om dagen og da holder ting seg jevnt over greit;)

Skrevet

Her har vi ei jente på snart 7 mnd og en gutt på 19 mnd. Mine to nydelige juni barn,ett år og elleve dager mellom.

Det har gått over all forventning,selvsagt hektisk. Men lilletulla har vært ei rolig og tilfreds jente og storebror er kjempeflink og tålmodig.

Her vi bor er det åpen barnehage,så vi prøver å gå dit noen timer 2 dager i uka. Og det er kjempefint både for meg og ungene.

Har ikke gutten min noe i barnehage,alle sa til meg når jeg gikk gravid at jeg var gal som skulle ha han fult hjemme, at han trengte stimuli og hadde godt av å være i barnehagen litt.

Jeg og mannen min valgte å stole på oss selv og ha han hjemme og vi har ikke angret ett sekund! Føler meg kjempeheldig som får ha denne tida med han.

Og hvis jeg skal gi et råd så må dcet være "roll with the punches" .

Noen dager går ingenting opp,andre dager er alt helt fatastik. Lev i nuet og aksepter litt rot og kanskje at du og pappaen deler dere litt feks en lørdag at du og største kan dra i svømmehallen,mens baby og papsen er hjemme. Lykke til:)

Skrevet

Her har dagene bare gått unna, så har ikke fått vært på internett på en stund.

Veldig koselig å ha begge hjemme, nyter 1-åringen og hennes store og små fremgang i utviklingen. Vi klarer ikke alltid å komme oss ut, men prøver nå en tur hver dag. Etter at storesøster har sovet luren sin. I helgen har vi vært ute, hele familien og lekt i snøen, det var gøy det.

Det å rekke avtaler er sltsomt, vet aldri når vi klarer å komme oss ut døra, så vet hvordan det er å komme seg på helsestasjonen ja. I desember måtte jeg 4 ganger dit, skulle på 6-ukers kontroll, 1 års vaksine og alt som hører med. Var kaos hver gang, og da 1-åringen skulle vaksineres fikk jeg hjelp av 3 stk for å komme meg ut døra på helsestasjonen, he he, totalt kaos, men må le av det nå da.

Det er mye slit nå, men regner med det blir mye mindre slit når de er litt nærmere hverandre..

Skrevet

Nå er det 23 mnd mellom jentene mine, så ikke like tett som det dere har, men jeg svarer likevel siden jeg var ganske mye alene med dem begge to det første året da lillesøster var baby. Når jeg ammet minsta lot jeg ofte storesøster få se på litt tegnefilm på PC´en, da satt hun rett vedsiden av oss i sofaen slik at det ble en kosestund for oss alle tre. Eventuelt leste jeg en bok for henne mens jeg ammet, men det gikk bare de første par månedene, etter det ble babyen for nysgjerrig og klarte ikke konse om ammingen hvis jeg leste bok i tillegg. Hadde ofte babyen i bæresjal, siden hun ikke likte å ligge noe særlig alene, og på den måten fikk babyen nærhet og kos, mens jeg fikk hendene fri til å leke med, stelle og finne på ting med eldste.

Det blir mer moro etterhvert som de blir eldre og mer på nivå som du sier, mine er nå 1 år og 3 år gamle og allerede verdens beste venner- men jammen er det hektisk til tider nå også, med krangling og mekling om de samme lekene, og lillesøster som er høyt og lavt og overalt på en gang :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...