Gå til innhold

Amming og vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke sett en kvinne som har gått ned alle kiloene etter fødsel jeg... Jeg lurer egentlig på om denne myten om amming bare er oppspinn??? Selvsagt vil de mødrene som tar på seg joggeskoa gå ned i vekt etter fødsel. Men jeg tror egentlig lite på at man setter seg ned å så raser man ned i vekt.

Men hva er det som liksom skal gjøre at man går ned i vekt når man ammer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Etter hva jeg har hørt så forbrenner man mange kalorier når man ammer, men har ikke noe dokumentasjon på dette.

I mitt første svangerskap veide jeg 74 kg da jeg ble gravid, 93 kg på dagen barnet kom og 64 kg da barnet var omkring 7-8 mnd. Og jeg har ikke trent en eneste gang.. hehe!

Men det kan jo være en kombinasjon av ting. Ja, amming har sikkert noe å si, men også dårlig matlyst pga søvnmangel, flere trilleturer og ikke minst at du ikke har tid til å sitte på sofaen hele dagen. Så jeg tror amming har endel å si..., i kombinasjon med andre ting:)

Skrevet

Jeg håper jeg blir like heldig som fruen over :D Veide 77kg når jeg ble gravid, og ja nå.... 89 kg :S Jeg skal amme som en ku... hehe... så må holde vekten til termin i Mars nå altså :S

Skrevet

Hei.

Jeg startet på 63 kilo, dagen før fødsel veide jeg 90,4 kilo!!! I dag er lille gutt akkurat 5 måneder, og jeg veier 67 kilo, Har fremdeles fire kilo igjen. Men har altså mistet 23,4 kilo på fem måneder. Jeg elsker å trene, men har ikke rukket å trene mer enn tre økter siden fødsel. Jeg har en voldsom appetitt, spiser alt jeg kommer over, samt 4-5 snickers om dagen!! Så jeg kan ihvertfall ikke si annet enn at amming hjelper. :-)

Fastlegen min sa at man forbrenner omtrent 500 kalorier ekstra daglig når man ammer.

Skrevet

Jeg gikk også ned mer enn jeg gikk opp i forrige svangerskap (og håper selvfølgelig at det skal gå like lett denne gang), men er også usikker på om det var bare ammingen. Trente litt, men det var ikke mye og stoppet også etter noen få måneder (hater å trene!).

Skrevet

Jeg gikk ned ganske mye når jeg amma sist gang, Havna under der jeg var når jeg ble gravid=) å jeg trente ingenting og spiste det jeg ville. Bare lillemann som ble amma som ble god og rund:)

Skrevet

Opplevd begge deler jeg. Har lagt på meg 10-11 kilo i mine to forrige svagerskap. Guttene har spist som helter begge to.

Med første gikk jeg ned alle kiloene iløpet av få uker. Gikk masse tur, ammet masse, men spiste også godt.

Med andremann satt de siste 5 kiloene som støpt. Jeg hadde enorm appetit må jeg innrømme i ammeperioden, og skjønner egentlig hvorfor jeg ikke gikk ned like fort. Til gjengjeld forsvant kiloene forbausende fort iløpet av få uker da jeg slutta å amme.

Skrevet

Det kommer kanskje litt ann på hvor mye man går opp i vekt da.. Det høres jo vanskelig ut å skulle rase ned i vekt hvis man har lagt på seg 20 kg eller mer..

Sist gikk jeg opp 13 kg, gutten min tok ikke smokk så jeg ammet veldig mye i et helt år.. Jeg "raste" ned 18 kg relativt fort. Trente bittelitt men ikke hardt, men jeg trillet ganske mye..

Blir ikke noe smokk på lillesøster heller for å si det sånn, her skal det ammes! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...