Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 Har pleid å ha med pass som legitimasjon, men passet mitt har gått ut. Skal fly til Stockholm fra Oslo, trenger jeg å fornye passet for det?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Skjønner ikke helt hvorfor folk svarer uten å vite hva de snakker om. Nei, du trenger ikke pass for å reise i EøS. Men, om du skal bo på hotell kan du oppleve at de krever pass, derfor anbefales det. Meen, i Norge har vi ikke noe godkjent legitimasjon (våre bankkort og førerkort er ikke godkjent), så møter du en skikkelig ass kan det potensielt bli problem. MEN, jeg har reist på legitimasjon i 5 år nå, 3-4 ganger i måneden og aldri hatt problemer. Mest køben og stockholm
litekreativtbrukernavn Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Henger meg på #3 - Det skal i prinsipp ikke være nødvendig innenfor schengen området, men gyldig pass er eneste godkjente norske legetimasjon... Her er info; http://www.norge.no/temaside/tema.asp?id=1004
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå