KCJ Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 Hei hei Uke 31 her... ikke bekymret for at babyen ikke skal snu seg egentlig enda. Men mer og mer undrer jeg på om hun ligger i tverrleie... Noen som har noe erfaring med dette? Jeg kjenner spark bare på venstre side under navel og mot hoften. En sjelden gang rett mot symfysen. Aldri over eller andre siden. Mine mål (som jeg ikke husker hva heter) over magen har flatet seg ut,og jeg hadde gått ned i vekt. Men jeg skal på ekstra kontroll om 2 uker. Ikke kan jeg kjenne babyen heller pga morkakens stilling og mye fostervann, altså hvor hode og rumpa er osv... Dette er mitt første sv. så jeg aner jo ikke hvordan det skal føles eller hvordan jeg skal "kjenne" etter babyen... Noen her som har erfaring med tverrleie?
<3 mine søte små<3 Skrevet 1. januar 2012 #2 Skrevet 1. januar 2012 heisann:) hørtes ganske likt ut slik som jeg har det:) jeg har ikke gjennom hele sv kjendt spark i ribbein, hun lille har holdt seg i regionen nedforbi navlen, spark kjenner jeg ut på v side og ned mot lysken. men hoss meg festet hun hodet i uke 37, men forstatt sparker hun på v side:) jeg er 2 gangsgravid. mittt sf mål har ikke vokst på 1 mnd, men hun er innforbi " normalen. jeg går nå inn i min 41 uke og i uke 40 var mitt sf mål 33 cm. du har enda lenge igjen:) hodet pleier normalt ikke å feste seg før uke 36:) etter jeg ble fortalt:) masse lykke til
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 1. januar 2012 #3 Skrevet 1. januar 2012 Mitt første barn lå i tverrleie.... Fra omkring uke 32 vekslet hun mellom sete-og tverrleie, men de siste ukene lå hun kun i tverr. Husker ikke helt hvor jeg kjente spark, men kjente hodet godt opp under høyre ribben. Ettersom hun ikke ville rikke på seg, så måtte jeg ta ks. Nå er jeg i uke 34 med andremann, og han har ligget i hodeleie helt frem til romjulen. Men er nå sikker på at han har snudd seg, fordi kjenner hodet på samme plass som i forrige svangerskap. I tillegg kjenner jeg nå hikkingen best over navlen. Så spent på om han ligger i tverr eller sete (skal heldigvis på kontroll på tirsdag). Kjenner forresten nå kun spark der du beskriver dem. Når det kommer til sf, så flatet mitt helt ut den siste mnd. Jordmor var ikke bekymret, fordi det er veldig vanlig ved tverrleie.
KCJ Skrevet 1. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2012 nei da... er tidlig enda så er mulighet... men hun har ligget slik siden jeg kjente spark... og de sparkene har ikke forandret seg... ikke kan jeg kjenne hikke heller... men mulig det er pga all fostervannet jeg har fått beskjed om at jeg bærer på :S kjenner heller ikke noe mage ved symfysen... eller over navel... så for meg er det ganske tydelig hvor hun er ... hehe
KCJ Skrevet 1. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 1. januar 2012 nei ser at det jeg svarte ikke kom med... har bare kjent spark der nede jeg... og aldri noe annet.. har lenge hatt en mistanke om at det er tverr.. har heller ingen mage ved symfysen eller over navlen... :S hehe... magen min ser nesten ut som en diamant form...
Fgf februar 12 Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 Jeg har ikke kjent spark ved/ i ribbena, bare i sidene og under navlehøyde. Kjenner hodet godt ofte rundt navlehøyde. Symfyse/ fundusmål flatet ut og jeg ligger under det grønne feltet, ble sendt på ul, og der ligger en liten gutt i seteleie....... Er i uke 34+4 så han kan ennå snu seg, jeg tror han veksler mellom tverr og seteleie..... Skal på ny ul i uke 36.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå