lisletitta Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 Jeg bare lurte på en ting, jeg veide meg just her om dagen og det viser seg at jeg kun har lagt på meg 1 kg på 2 mnd (er 27+3 uker) er det lite? eller er det normalt?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #2 Skrevet 1. januar 2012 http://bramat.no/vek...i-svangerskapet
SuperMoM <3 Skrevet 1. januar 2012 #3 Skrevet 1. januar 2012 Man går vel gjerne opp litt forskjellig. Så lenge du spiser riktig og får i deg det du skal ha,så skal ikke det ha noe å si. Du kan jo ta det opp med jordmor om du er bekymra over det! Jeg er 21+5 og har ikke gått opp noe,men vet at det kommer etter hvert. Og ikke minst at kroppen min er såpass stor at det ikke gjør noe om jeg ikke går opp så altfor mye.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #4 Skrevet 1. januar 2012 Har også lurt på det samme, et vennepar av samboern venter også barn nå, hun har 19 uker igjen jeg har 15, hun har gått opp 15 jeg har gått opp 5 kanskje 6. Hun klager på at min mage er liten i forhold til hennes, hun gjør meg nervøs for at babyn min ikke vokser som den skal. Men hun har vel større mage enn meg nettopp fordi hun har gått opp 10 kg mer?? Hvor "stor" mage skal man ha når man er 25 uker?
SuperMoM <3 Skrevet 1. januar 2012 #5 Skrevet 1. januar 2012 Det er helt forskjellig når det kommer til str. på mage også,og det betyr ikke at babyen ikke vokser som den skal. Så det må du ikke høre på,anonym. Bildet mitt er tatt nå i dag,og jeg er jo 21+5 og venter mitt 5.barn. Da er eldste nettopp blitt 5år. Noen har store mager,andre har små. Det er ikke fasit på hverken mager eller vektoppgang
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #6 Skrevet 1. januar 2012 SF mål har ingenting å si på barnets vekst...det påpekte legen min på siste kontroll. -Jeg har relativt liten mage, men barnet veier over snittet iforhold til antall uker Er 28 uker, veide 52kg før jeg ble gravid -nå ca 60kg... Spiser normalt og variert, har ikke lov til å trene pga komplikasjoner så er litt ekstra obs på sunn mat.. Men barnet vokser masse for det.
12Januarspire Skrevet 1. januar 2012 #7 Skrevet 1. januar 2012 Hva synes dere da, hvis dere ser bilde.. :-P Magen er vel ikke sååå liten til å være 25 uker? Anonym 22:09
SuperMoM <3 Skrevet 2. januar 2012 #8 Skrevet 2. januar 2012 Hva synes dere da, hvis dere ser bilde.. :-P Magen er vel ikke sååå liten til å være 25 uker? Anonym 22:09 Ser helt normal ut i mine øyne:)
M.I.L Skrevet 2. januar 2012 #9 Skrevet 2. januar 2012 Så lenge symfysemål er innenfor normalen er vel alt ok. Det kan jordmor eller fastlege måle. Jeg gikk bare opp 6 kg forrige svvangerskap og fødte en frisk og fin gutt! (Veide 54kg i forkant). Hadde faktisk litt stort symfysemål, så hvor stor magen blir trenger ikke ha med antall kg man går opp, men også høyde (høye får ofte litt mindre symfysemål fordi babyen har mer plass i lengden) og hvordan babyen og morkake ligger inne i magen! Det viktigste er jo å spise sundt og få i seg de næringstoffene, vitaminer og mineraler man trenger. MEN jeg ble SUPERTYNN under ammingen! Raste ned i vekt og etter 6 mnd med fullamming så jeg ikke frisk ut! Var også helt fysisk utslitt pga jeg ikke fikk i meg nok energi! Denne gangen kommer jeg til å gå inn for å gå opp et par kg ekstra på slutten for å ha noe å gå på til ammingen. Jordmor anbefalte meg dette forrige gang også.. Det kommer jo også litt an på hvordan kropp man har i forkant av svangerskapet. Har man allerede noen kg ekstra trenger man jo ikke tenke på at man bør legge på seg noe ekstra. Noen får jo også vann i kroppen ganske tidlig og går mer opp i kg pga dette, blodvolumet øker noe, mange blir litt treige i magen, brystene vokser jo mer på enkelte etc.
Godgutten 07 Junispire :-D Skrevet 3. januar 2012 #10 Skrevet 3. januar 2012 I mitt forrige svangerskap gikk jeg opp kun 1 kg i HELE svangerskapet, jeg var bekymra, men legen roet meg ned, alt var normalt. Nå jeg hadde født viste det seg at jeg hadde gått ned 12 kg. Jeg er ikke liten og slank fra før, så gjorde ingenting :-P, følte meg helt super hele tiden mens jeg amma, for kiloene var virkelig på min side og jeg gikk ned til min idealvekt :-). Men mye god mat og lite trim i 4 år etter er jeg nå tilbake til startvekt :-P. Er 16+2 og har ikke gått opp noe enda, håper egentlig på samme resultat som sist, men denne gangen har jeg vært myyyye dårligere. Sliter meg og få i meg nok næring merker jeg. Det hadde jeg ikke sist, bare spiste generelt lite
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå