Gå til innhold

Knakk tann i uke 36

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en tann med sprekk i, i flere år, etter et stort hull med borring for langt ut mot veggen av tanna. Nå i romjula tygget jeg på et sukkertøy og tanna gikk av flere biter i stedet for dropset. De tannlegene jeg bruker har hatt stengt i romjula, så jeg bestemte meg for å vente til nyåret med å få tannlegetime. Har en avtalt time hos tannlegen i slutten av februar. Rammen min, som er den nest bakerste nede på venstre side mangler 1/3 av bakre del på tanna. Sålenge jeg ikke tygger på den siden har jeg ingen smerter og jeg føler at jeg klarer å holde det rent. Bør jeg oppsøke tannlege nå raskt, for å tette det hullet som er der nå for å unngå infeksjonsfare eller er det greit å gå som det er nå i tomåneder og få dette fikset etter fødsel? Har termin i slutten av januar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143897653-knakk-tann-i-uke-36/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ringt med én gang og latt tannlegen vurdere! Jeg selv måtte nettopp fjerne en tann kirurgisk, pga fraktur i en rotfylling som igjen hadde ført til mye betennelse. Det er ikke heldig å risikere infeksjoner som du selv skriver, så vær heller på den sikre siden du!

Det finnes bedøvelse for oss graverte, og vi kan få blyteppe over magen om røntgen må tas.

Lykke til :-)

Hei,

For å være på den sikre siden anbefaler jeg deg å oppsøke tannlegen før fødselen. Som gravid innebærer det ingen ekstra bekymringer å besøke tannlegen, dessuten kan det kanskje være lurt før babyen kommer? Når fødselen er vel overstått er det sikkert en liten baby du heller vil bruke tiden din på :-)

Til lykke med både tannlegebesøk og baby!

Takker for svar. :-) Skal bestille tannlegetime med det samme. Har vært litt tafatt, fordi jeg ikke er plaget av tanna. Sant at det ikke blir enklere å oppsøke tannlege m nyfødt baby. :-) Har vært usikker ang graviditet og tannlegebesøk. Ha en fin dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...