Drømmeprinsen<3 Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 Hei, venter førstemann og begynner og tenke på fødsel. jeg er uke 30 + 2 og tenker at kansje det er litt tidelig og pakke bagen, men når bør den stå klar?
Dini Skrevet 1. januar 2012 #2 Skrevet 1. januar 2012 Noen sier ca 1 måned før (tror dette er vanligst). Mens andre er veldig tidlig ute (som meg selv.. ) og pakker 2 måneder før. Og så har du de som ikke stresser med det, og venter med å pakke så og si til riene er kommet eller vannet er gått Opp til deg selv =) klokere?
Drømmeprinsen<3 Skrevet 1. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2012 Ja, for så vidt... ender nok opp som deg og begynner å pakke 2 mnd, før... he he, men vi bor jo bare 10-15min. fra sykehuset, så det er nok ikke noe stress om jeg glemmer noe..
Dini Skrevet 1. januar 2012 #4 Skrevet 1. januar 2012 Ja, for så vidt... ender nok opp som deg og begynner å pakke 2 mnd, før... he he, men vi bor jo bare 10-15min. fra sykehuset, så det er nok ikke noe stress om jeg glemmer noe.. I løpet av de to månedene kommer du sikkert også til å ville bytte ut noe av det du har pakket. Og det er jo ikke krise heller om du bor bare 10-15 minutter unna sykehuset heller =)
<3 januar 2012 <3 Skrevet 1. januar 2012 #5 Skrevet 1. januar 2012 Jeg er 38 +5 og har begynt å pakke nå Er ikke helt ferdig... Men skulle nok sikkert pakka før nå Tiden har bare ikke strukket til før jul å sånn:) Det nærmer seg nå så i morra skal jeg få ferdig den baggen så mye jeg får gjort den ferdig:)
NurseNetti Skrevet 1. januar 2012 #6 Skrevet 1. januar 2012 Tror ikke jeg pakker før det skjer noe, men tenkte å ha en liste klar på hva som skal være i bagen
Minilille Skrevet 1. januar 2012 #7 Skrevet 1. januar 2012 Har en mann som maser og er mer stresset på det enn meg:) (vi har også noen bager til unger som skal passes som må pakkes). Tror egentlig det viktigste er å ha en liten notatlapp klar på hva du ønsker å "raske med deg". Enkelte ting bruker man jo til dagen man skal reise, og det er kanskje de viktigste -mobil, kamera, ladere, innesko..
Sandana94 Skrevet 1. januar 2012 #8 Skrevet 1. januar 2012 Jeg begynte igår, da var jeg 38+5 men om du vil pakke nå, er jo det helt opp til deg, ingen fasitsvar! og som andre har sagt her, er vel det viktigste å ha en liste klar med hva du vil ta med, da en ofte bruker ting i hverdagen (mobil, ladere, tannkost, sminke osv) denne lista er også grei å ha i tilfelle ting skjer så fort at mannen din må pakke for deg! Min kunne sikkert funnet på å ta med fjernkontrollen eller noe, med mindre jeg hadde lagt lista klar
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #10 Skrevet 1. januar 2012 Jeg har ikke helt forstått alt styret med denne pakkingen, jeg. Det er greit å få med seg helsekortet, alt annet kan man få tak i på sykehuset. Hadde vel med toalettmappe, morgenkåpe og tøfler til meg sist jeg fødte. Til babyen får man også alt utstyr som trengs. Hadde vel to myke antrekk i str 56 til hjemreisen. Han fikk gode myke pyjamaser som var ensfarget hvite og delikate på Riksen. Alt av stelleprodukter var også der for babyen og meg. Under fødselen fikk jeg energirik mat og drikke om jeg ønsket. Jeg har kansje et veldig avslappet forhold til alt av utstyr og bor kun ti minutter fra Rikshospitalet, så vet at jeg kan få skaffet det jeg vil om ønskelig på kort tid. Det jeg vil fram til er vel at det ikke er krise om du må reise på sykehuset uten en veldig godt planlagt pakket bag. :-)
Leirha Skrevet 2. januar 2012 #11 Skrevet 2. januar 2012 Jeg er så avslappet til slikt at jeg aldri har pakket baggen før det er på tide å dra. Og siden jeg har styrtfødsler, så pakkes den fort. Men det er ikke så mye jeg pakker med. Undertøy til meg, tannkost, og reiseklær til den lille. Fornøyd med det. Orker ikke ha en bag stående i evig tid, jeg går alltid så lenge over termin, og orker ikke å ha en bag som minner meg om det.
2 Prinser + 1 i vente Skrevet 2. januar 2012 #12 Skrevet 2. januar 2012 jeg er 38 uker imorgen, og har ikke funnet fram bagen enda... kanskje på tide?... men kjenner jeg meg selv rett, så rasker nok jeg eller gubben bare ihop noe i en kiwi-pose rett før det bærer avsted til føden ;o) MEN klærne som mini skal ha på seg når vi reiser hjem ligger klar ;o)
Fru.Vestavind Skrevet 2. januar 2012 #13 Skrevet 2. januar 2012 Hugsar ikkje kva tid eg pakka bag før, men synest det er greit å ha mesteparten klart i allefall;) Tenkte å begynne pakke no snart, for blir litt reising og div. før termin (slutten av mars), så greit å ha bagen klar om noko plutseleg skulle skje. Men, ein har jo som regel litt forvarsel frå riene begynner til ungen kjem ut;) Sist hadde eg klesskift o.l. klart, men kamera, helsekort, toalettsaker o.l. vart putta oppi når vi skulle reise. Veldig greit med ein liten notis på telefonen om kva ein vil ha med;)
nelliik m/blå & rosa Skrevet 2. januar 2012 #14 Skrevet 2. januar 2012 Sist ble bagen pakket i uke 35, siden jeg var syk og alt usikkert når gutten vår ville komme Denne gang er den enda ikke pakket! Men er "bare" i uke 37, så tenker at når jula er ute av huset da pakkes sykehusbagen Og har lært litt siden sist jeg pakket, så denne gang blir det hverken undertøy (likte nettingtrusene til de store "bleiene" man trenger etter fødsel) og ikke pysj (likte sykehusskjortene) =) Ellers har vi jo gode tlf med kamera om vi skulle glemme kamera, og det tar ca 5-7 min å kjøre
Fru.Vestavind Skrevet 2. januar 2012 #15 Skrevet 2. januar 2012 Sist ble bagen pakket i uke 35, siden jeg var syk og alt usikkert når gutten vår ville komme Denne gang er den enda ikke pakket! Men er "bare" i uke 37, så tenker at når jula er ute av huset da pakkes sykehusbagen Og har lært litt siden sist jeg pakket, så denne gang blir det hverken undertøy (likte nettingtrusene til de store "bleiene" man trenger etter fødsel) og ikke pysj (likte sykehusskjortene) =) Ellers har vi jo gode tlf med kamera om vi skulle glemme kamera, og det tar ca 5-7 min å kjøre Kjenner meg godt igjen! Digga nettingtrusene, og min kjære syntest dei var festelege (hehe, fikk med meg nokre ekstra til heimreisa faktisk, og har i allefall ei liggande saman med babytinga;P). binda/bleiene vi fikk på sjukehuset likte eg godt og, så hadde ikkje med noko sjølv. Denne gongen skal eg kanskje ha med ein pakke bind for sikkerheitskuld, sidan eg ikkje veit kva sjukehus fødselen vil føregå på. På sjukehuset gikk eg konstant i ammebh, sjukehussjorta, pysjbukse, sokkar og tøfler. Var der ikkje så veldig mange dagane, men ville ikkje gå i anna, ville berre "sløve" Heimreisa var eg litt meir daglegdags kledd:)
PrøvLykken Skrevet 2. januar 2012 #16 Skrevet 2. januar 2012 Må vel snart tenke på det. Er 39 uker i morgen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå