Honningmelon Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 I går spydde jenta mi (8 mnd) etter middag. Hun skulle sove, men ville ikke, og skrek en del, og så spydde hun. Tenkte derfor at hun spydde pga det. I tillegg er hun forkjølet. Men, rett etter middag i dag spydde hun igjen. Et døgn siden sist. Hun virker i fin form ellers. Hun har gulpet litt de siste dagene også, men ikke mye Vi hadde jo alle omgangssyke for bare noen få uker siden. Hun bruker også Zantac for mulig refluks. Så hvorfor spyr hun slik da?? Har angst for spy, så vil helst slippe dette
april2011mamma Skrevet 1. januar 2012 #2 Skrevet 1. januar 2012 kan jo være mattypen?? lille her på snart ni kaster opp av noe mat... har funnet ut at det er noe krydder og noen ganger kylling dersom hun får det fra ferdig glass.. hjemmelaget mat går helt fint.... kanskje hun spiste for mye? tenner kan også gjøre at de kaster opp av mat... ikke godt å si. men håper det går bedre stakkars lille ....
Honningmelon Skrevet 1. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2012 Hun har spist dette middagsglasset en god stund. Jeg kan jo ha gitt henne for fort da... Jeg vet ikke. Tror det er et par fortenner som er på tur. Men, kan det gi oppkast? Men, rart at begge gangene var etter middagsmaten... Hun er ellers i fin form. Ikke noe feber. Men, hun har vært forkjølet en stund da, og produserer mye snørr. Kan være refluksen også da. Æsj, spy er det verste jeg vet. Orker ikke tanken på at hele family'n skal ligge rett ut... igjen. Så håper virkelig det ikke er noe smittsomt.
Studentmamma88 Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Min kan kaste opp av blant annet tomatsyre, sterke fruktsyrer eller kalkunkjøtt. Det samme vist hun har spist for fort, eller at hun har tatt en gymastikkrunde på gulvet tett etter måltidet. Jeg har lært meg å smake på babymaten selv før jeg gir den, for mesteparten av babymaten inneholder produkter som kan gi uvell mage, kvalme eller oppblåsthet, selv hos oss voksne. Mye mais gir f. eks meg oppblåst mage, krydder gir meg kvalme, tomatsyre gir meg halsbrann og oppkast (spagetti og kjøttdeig, pastaretter, gryteretter osv.) Det er MYE tomatsyre i en del babymat på glass, og smaker deretter. Så det jeg ikke ville ha spist, gir jeg heller ikke til babyen. Håper det kun var noe med maten, og at dere slipper en ny runde!
Honningmelon Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2012 Det middagsglasset inneholder mye tomat da. Men, hun har spist det mange ganger før. Kan jo være at det gikk for fort... Hun har vært fin siden i går. Hun har jo også vært litt slik før, at hun plutselig har spydd. Litt spent på middagen i dag, ja. Hvordan går det med dere da, Studentmamma88?
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 2. januar 2012 #6 Skrevet 2. januar 2012 Her hos oss har det iallfall gått veldig mue omgans syke:/ Både jeg og samboer har ligget rett ut, heldigvis fikk ikke mini det.... tenkte litt på om det kan være noen bivirkninger fra de medisinene hun får?? Nå husker jeg ikke i farta bivirkninger på Zantac, men det kan du jo lese på Felleskatalogen.no. Ikke sikkert det er noen bivirkninger, men det kan være verdt og lese.... Og tenner kan jo gi disse små så mange ulike plager, renner det mye snørr og spytt ned i maven kan dette også være meg på at hun kan brekke seg..... Håper dette gir seg fort, er der i en bra periode nå eller?? Med tanke på mat??? Godt Nytt år forresten:) Klem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå