FirstAidKit Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 Hei lurer på hvordan dere andre med nyfødte kler babyen deres når dere er ute. Vi har en sånn voksi urban dunpose i vognen, og lammeskinn under den. Hvor mye hadde dere kledd på babyen når man har dette utgangspunktet? Vet at vi ikke skal gå ut når det er kaldere enn -10 grader, og hittil har det vært rundt -2 grader der jeg bor. Synes dette med påkledning er så vanskelig. Hun er ikke kald, klam eller svett i nakken når vi er på tur, så tror vi har truffet godt med påkledning, men det hadde vært interessant å høre hvordan dere andre gjør det. Hun er 3 uker, forresten. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #2 Skrevet 1. januar 2012 Jeg hadde hatt på ull body, ull strømpebukse, en strikket ull dress, ull sokker, ull votter og ull lue. Eventuelt noe i halsen, kommer an på hvordan dressen er. Så ned i posen.
FirstAidKit Skrevet 1. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2012 Det høres veldig mye ut for -2 grader? Eller? Holder det ikke med alt annet du ramser opp unntatt ulldressen? Har alltid hørt at folk har en tendens til å kle på babyen for mye klær heller enn for lite. Så lenge babyen ikke fryser, holder det vel med ullbody og ullstrømpebukse, sokker, lue og evt noe i halsen? I en thermopose, mener jeg? Babyen produserer jo varme selv, og thermoposen er jo varm.
Gjest isimagen Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Det høres veldig mye ut for -2 grader? Eller? Holder det ikke med alt annet du ramser opp unntatt ulldressen? Har alltid hørt at folk har en tendens til å kle på babyen for mye klær heller enn for lite. Så lenge babyen ikke fryser, holder det vel med ullbody og ullstrømpebukse, sokker, lue og evt noe i halsen? I en thermopose, mener jeg? Babyen produserer jo varme selv, og thermoposen er jo varm. Jeg bruker det samme som anonym over her. Har dress fra Nøstebarn i ullfleece. Jeg har samme posen som deg, og ville nok brukt et tynt ullteppe e.l. hvis du ikke tar på dress. Når de er så små tetter ikke posen så godt rundt dem, så kald luft kommer inn.
FirstAidKit Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2012 Det høres veldig mye ut for -2 grader? Eller? Holder det ikke med alt annet du ramser opp unntatt ulldressen? Har alltid hørt at folk har en tendens til å kle på babyen for mye klær heller enn for lite. Så lenge babyen ikke fryser, holder det vel med ullbody og ullstrømpebukse, sokker, lue og evt noe i halsen? I en thermopose, mener jeg? Babyen produserer jo varme selv, og thermoposen er jo varm. Jeg bruker det samme som anonym over her. Har dress fra Nøstebarn i ullfleece. Jeg har samme posen som deg, og ville nok brukt et tynt ullteppe e.l. hvis du ikke tar på dress. Når de er så små tetter ikke posen så godt rundt dem, så kald luft kommer inn. Takk for svar Det er ikke så lett med denne påkledningen
Valiana Skrevet 2. januar 2012 #6 Skrevet 2. januar 2012 Barn er forskjellige, noen er varmere enn andre. Men jeg ville hatt på en dress utenpå body/strømpebukse ved -2 grader på min datter iallefall. Men, hun er nå 8 mnd, og jeg har ikke hatt nyfødt på vinteren...
Maitrollet Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 Riktig at barn er forskjellige, men dersom hun ikke er kald, klam eller svett ville jeg fortsatt som jeg gjør. Min er også en del eldre (7,5 mnd) og ligger i ullbody, strømpebukse, ullgenser (fordi han alltid har armene opp over hodet utenfor posen, hadde han hatt armene nedi posen hadde han ikke hatt bruk for den), polvotter og lue med hals og er akkurat passe varm. Det er ca 0 grader. Ullfleecedressen fra Nøstebarn er alt for varm på han i dette været.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå