Gjest Hippoღ Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 Skal babyene våre ha på seg lue inne på sykehuset? Må det evt være ull?
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 1. januar 2012 #2 Skrevet 1. januar 2012 Min første hadde aldri på seg lue på sykehuset, og så heller ingen av de andre babyene der ha det på seg. Aner ikke om det er vanlig andre steder eller på en annen årstid (hun er født i september).
*Miss Flua* Skrevet 1. januar 2012 #3 Skrevet 1. januar 2012 Skal babyene våre ha på seg lue inne på sykehuset? Må det evt være ull? Jeg fikk lillegutt 8 desember, og han fikk lue på seg akkurat når han ble født. Resten av oppholdet hadde han det ikke. De sa at man før i tiden mente at nyfødte måtte ha på seg lue inne, men sånn er det ikke lenger
Mininni Skrevet 1. januar 2012 #4 Skrevet 1. januar 2012 Det kommer nok litt an på. De brukte lue (sånn gasbind-lue) på min første på Ullevål da hun ble født - gul lue siden det var påske :-) Men mulig det var fordi hun ble tatt med litt sugekopp på slutten, og dermed hadde litt merke på hodet. Men jeg syntes nesten alle hadde lue da, jeg, men sikker er jeg ikke. Det kan vel være greit å ha hvis det er sånn at man ofte skal gå igjennom litt kjøligere rom/gjennomganger, f.eks for å komme til besøksarealer mv. På ullevål måtte man gjennom en kald glassgang, så der var det nok greit. Ahus har en kald undergang fra sykehuset til hotellet, vet jeg, så der anvefales at man har med både lue og yttertøy.
PWC1996 Skrevet 1. januar 2012 #5 Skrevet 1. januar 2012 Vi har var på sånn infomøte på ullevål i begynnelsen av desember. Jordmor som holdt det anbefalte å ha med en tynn lue til babyen for å ha på inne. Så her er det pakket i bagen.
Gjest Prinsesse x 2 Skrevet 1. januar 2012 #6 Skrevet 1. januar 2012 Jenta mi hadde lue på den dagen hu ble født. Det hadde alle der. Bare første dagen, hvorfor aner jeg ikke...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #7 Skrevet 1. januar 2012 Vi fikk lue på våre da de ble født, men de sa det var bare til de første timene, til ungene var helt tørre og de var sikre på at de holdt varmen.
3 gleder Skrevet 1. januar 2012 #8 Skrevet 1. januar 2012 Begge gutta har fått på lue etter fødselen av barnepleieren. Da hadde de den på noen timer.
Gjest Hippoღ Skrevet 1. januar 2012 #9 Skrevet 1. januar 2012 Da pakker jeg ned inne lue. Den tar ikke så stor plass uansett
Leirha Skrevet 1. januar 2012 #10 Skrevet 1. januar 2012 På sus får de fleste nyfødte på seg en lue, dette er for å holde/få tilbake varme. Babyer er dårlige til å regulere varmen og det er gjennom hodet det meste av varmetapet skjer. Luen er på som regel fram til 2 timersstellet, så blir den eventuelt fjernet om temperaturen er tilfredstillende. Sykehuset står for luene.
Fru.Vestavind Skrevet 1. januar 2012 #11 Skrevet 1. januar 2012 I starten får dei hue, for å minske varmetapet medan dei "tørkar" Etter det er det ikkje naudsynt i vanleg tempererte rom. Men til kjølegare rom er det sikkert lurt å ha ei i bakhand, som du skriv; tek jo ikkje store plassen;) Her blir det sikkert pakka med to huer, ei tynn hue i ull eller bomull i tilfelle kjølege rom, og ei strikka ullhue til heimreisa:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå