Gå til innhold

Livmor under navlen, når?

Anbefalte innlegg

Lurer på når livmoren når navlen. Er i uke 14, på morgningen er livmoren kjempe stor/ spent og ligger rett under navlen, men i løpet av dagen synker den ned og et ca 2-3 fingerbredder under navlen. Er dette normalt? Når dette er sagt så er jeg bare 163 høy og har kort overkropp, har det noe å si?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143897544-livmor-under-navlen-n%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

...etter uke 12-14 er livmoren ca like mange cm over skambenet, som du er uker.

Men det kan variere mye frem til uke 20+-, og kommer jo helt ann på din anatomi (bakovervendt livmor f.eks)

Selv er jeg 159 høy, og var vel omtrent som deg i uke 14. Livmoren "synker" jo litt iløped av dagen (den henger ikke i kjettinger ;) ), samtidig som tarmene fylles og blir aktive -da dyttes ting rundt og mageformen endrer seg... :)

...etter uke 12-14 er livmoren ca like mange cm over skambenet, som du er uker. Men det kan variere mye frem til uke 20+-, og kommer jo helt ann på din anatomi (bakovervendt livmor f.eks) Selv er jeg 159 høy, og var vel omtrent som deg i uke 14. Livmoren "synker" jo litt iløped av dagen (den henger ikke i kjettinger ;) ), samtidig som tarmene fylles og blir aktive -da dyttes ting rundt og mageformen endrer seg... :)

Jeg målte i dag, og navlen min er ikke mer enn 16 cm over skambenet :-o Det kan jo forklare litt:-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...