OptimistHoppa Skrevet 6. januar 2012 #26 Skrevet 6. januar 2012 Huff, ja virkelig god bedring til alle, men ekstra til deg kølle som er så dårlig at du er innlagt. Jeg har faktisk bestilt meg en akupunkturtime på mandag. Hadde hørt om så mange som bare hadde 2 dagers virkning at jeg ikke har gitt det en sjanse, men nå har det plutselig dukket opp mange som ble kvitt kvalmen helt med nåler! Fått anbefalt damen:) Verdt et forsøk i hvert fall! Så er det bare å komme seg ut av huset uten å spy noe sted...
Marit 27 Skrevet 6. januar 2012 #27 Skrevet 6. januar 2012 Jeg har prøvd akupunktur, med både helle og uhell:) det funker av og til, men er mange som blir helt bra, så det er absolutt verdt et forsøk! lykke til!
Lorven Skrevet 6. januar 2012 #28 Skrevet 6. januar 2012 Jeg er såååå med på at alt skal ordne seg i uke 20 Men foreløpig ligger jeg flat og får servert litervis med hvit og blank "mat" rett i systemet hver eneste dag Men nå er det i allefall snart helg, og det betyr litt mer besøk av familie og litt roligere morgener. (jeg er i mot tidlig vekking av gravide, spesielt de som er kvalme) God helg til dere alle! Hei krølle! Jeg ser at du sliter med ekstrem kvalme. Hvor lenge har du vært på sykehus? Jeg ble selv innlagt i fire dager i uke 9 og den behandlingen hjalp meg, men sliter fortsatt med kvalme, oppkast og hodepine i uke 15. Vil bare si at jeg føler masse med deg og håper at du blir bedre sånn at du klarer deg på egen hånd snart! Masse god bedring!! Hilsen Line
krølle... Skrevet 6. januar 2012 #29 Skrevet 6. januar 2012 Jeg er såååå med på at alt skal ordne seg i uke 20 Men foreløpig ligger jeg flat og får servert litervis med hvit og blank "mat" rett i systemet hver eneste dag Men nå er det i allefall snart helg, og det betyr litt mer besøk av familie og litt roligere morgener. (jeg er i mot tidlig vekking av gravide, spesielt de som er kvalme) God helg til dere alle! Hei krølle! Jeg ser at du sliter med ekstrem kvalme. Hvor lenge har du vært på sykehus? Jeg ble selv innlagt i fire dager i uke 9 og den behandlingen hjalp meg, men sliter fortsatt med kvalme, oppkast og hodepine i uke 15. Vil bare si at jeg føler masse med deg og håper at du blir bedre sånn at du klarer deg på egen hånd snart! Masse god bedring!! Hilsen Line Hei til deg også! Har vært innlagt til og fra siden uke 8. Denne perioden er den lengste, har vært her i over to uker nå (jada, jul og nyttår også) Merker at jeg blir bedre av å få væskebalansen i orden, men denne gangen sliter jeg med å komme over kneiken. Alt jeg spiser og drikker kommer opp igjen, og da får jeg ikke dra hjem... ;( Hvis du sliter med hodepine i tillegg til kvalme/oppkast er du kanskje dehydrert og burde hatt deg en væskedag eller to på sykehus? Ønsker deg uansett masse god bedring, og xxxxer fingrene for at vi om få uker sitter å gafler i oss godsaker som om vi aldri hadde vært kvalm
Lorven Skrevet 9. januar 2012 #30 Skrevet 9. januar 2012 Jeg er såååå med på at alt skal ordne seg i uke 20 Men foreløpig ligger jeg flat og får servert litervis med hvit og blank "mat" rett i systemet hver eneste dag Men nå er det i allefall snart helg, og det betyr litt mer besøk av familie og litt roligere morgener. (jeg er i mot tidlig vekking av gravide, spesielt de som er kvalme) God helg til dere alle! Hei krølle! Jeg ser at du sliter med ekstrem kvalme. Hvor lenge har du vært på sykehus? Jeg ble selv innlagt i fire dager i uke 9 og den behandlingen hjalp meg, men sliter fortsatt med kvalme, oppkast og hodepine i uke 15. Vil bare si at jeg føler masse med deg og håper at du blir bedre sånn at du klarer deg på egen hånd snart! Masse god bedring!! Hilsen Line Hei til deg også! Har vært innlagt til og fra siden uke 8. Denne perioden er den lengste, har vært her i over to uker nå (jada, jul og nyttår også) Merker at jeg blir bedre av å få væskebalansen i orden, men denne gangen sliter jeg med å komme over kneiken. Alt jeg spiser og drikker kommer opp igjen, og da får jeg ikke dra hjem... ;( Hvis du sliter med hodepine i tillegg til kvalme/oppkast er du kanskje dehydrert og burde hatt deg en væskedag eller to på sykehus? ønsker deg uansett masse god bedring, og xxxxer fingrene for at vi om få uker sitter å gafler i oss godsaker som om vi aldri hadde vært kvalm Hei igjen! Kanskje du har kommet deg hjem fra sykehuset nå? Jeg begynner å klare å holde på mat og drikke, så nå er ikke hodepinen så ille lenger. De sier at ´man glemmer kvalmen...´men kan ikke se det nå! Er dette ditt første barn? Hvis ikke, har du vært så dårlig før?
mammatilsøtemå Skrevet 10. januar 2012 #31 Skrevet 10. januar 2012 Er dere ikke litt skeptiske til å ta medisiner når dere er gravide? jeg kan selv ikke komme meg gjennom dagen uten afipran, men kjenner jo at jeg tar de ikke med god samvittighet... hva tenker dere? Jeg er i utgangspunktet veldig skeptisk til å ta medisiner, men alternativet er å ligge på sykehuset i noen måneder. Legene mener det er bedre å ta medisiner for både meg og barnet. Men nå er det ikke snakk om noen verstinger av medisiner heller, Phenergan er det man får på sykehuset her, så i følge dem er det mer enn trygt nok Prøvde forøvrig å la være å ta en dag - ikke bra. Kastet opp hele tiden...
MrsMilla Skrevet 10. januar 2012 #32 Skrevet 10. januar 2012 Nei :-) !! Er i uke 23 - og kvalmen er heldigvis mye bedre. Fortsatt dager som ikke er helt gode, men kaster ikke opp lengre. Brekker meg riktignok hver morgen, men klarer å "stoppe" det slik at ikke noe kommer opp. Kjente bedring i uke 18 og har ikke kastet opp siden noen uker før jul :-) Lykke til alle dere andre!
Mamma30abc Skrevet 10. januar 2012 #33 Skrevet 10. januar 2012 Da ser det ut til at kvalme og oppkast har begynte å roe seg for meg også, hurraaa!!! Er nå ca uke 19
mammatil2imai Skrevet 11. januar 2012 #34 Skrevet 11. januar 2012 Jeg også. Er 21+4 og LEI av å hilse på magesyre hver morgen. Ga seg etter 12 uker sist men nå slipper det ikke. Har funnet ut at søvn og avslapping er beste medisin, da formen er mye bedre i helgene enn hverdagen da det er tidlig opp og på jobb...
OptimistHoppa Skrevet 11. januar 2012 #35 Skrevet 11. januar 2012 17+3 her nå og det har endelig roet seg litt!! Kastet riktignok opp i går kveld (glemte å spise kveldsmat nr. 2 så det gikk fire timer siden kveldsmat nr. 1 - mååå holde det på tre timer mellom måltidene), men det var fire dager siden før det!! Håper dette er en trend nå, i så fall er jeg tilbake på jobbpulten min på mandag etter 12 ukers fravær! *bank i bordet og alt det der*
krølle... Skrevet 11. januar 2012 #36 Skrevet 11. januar 2012 Åååh så glad jeg er over å se at det begynner å lette for noen! Da er det vel håp for meg også etter hvert . 19+0 i dag, men fortsatt innlagt og null i behold i magesekken . Begynner så smått å bli litt frustrert nå. Var ille forrige gang også, men ikke på langt nær så intenst og evigvarende som dette!! Håper dere som begynner å føle dere bedre, holdere dere unna flere plager fremover!
Leirha Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #37 Skrevet 11. januar 2012 ÅÅÅh sÅ glad jeg er over Å se at det begynner Å lette for noen! Da er det vel hÅp for meg ogsÅ etter hvert . 19+0 i dag, men fortsatt innlagt og null i behold i magesekken . Begynner sÅ smÅtt Å bli litt frustrert nÅ. Var ille forrige gang ogsÅ, men ikke pÅ langt nær sÅ intenst og evigvarende som dette!! HÅper dere som begynner Å føle dere bedre, holdere dere unna flere plager fremover! Uff, jeg syns sÅ synd pÅ deg Krølle Jeg jobbet en tid pÅ gynekologisk avdeling pÅ sykehus, og der kom det jevnlig inn de med hyperemesis. Og jeg fikk sÅ utrolig vondt av dem Spesielt de som ikke ble bedre, det var ikke sÅ mange avd em, men de det gjaldt hadde det virkelig ille. Jeg hÅper inderlig du blir bedre snart, at du ikke mÅ være der inne til termin, hÅper virkelig at uke 20 blir et vendepunkt for deg. Selv er opplever jeg ikke mye bedring.Jeg er 18+3, og hÅper pÅ uke 20. Litt merkelig Å si gjerne, men det har blitt en vane dette nÅ. Kaster opp om morgenen... Venter kvarter, spiser en croissant og en iskaffe, det er det eneste jeg fÅr ned. Spise et lite mÅltid innen tre timer etter det osv... Kaster ellers opp ca 3 ganger til dagen, men holder noen dager litt pÅ maten. SÅ jeg har det langt ifra sÅ ille som du
krølle... Skrevet 11. januar 2012 #38 Skrevet 11. januar 2012 Huff... God bedring klem til deg også Leirha! Har stor medfølelse med alt og alle som er kvalm eller spyr! Kjenner jeg blir rimelig imponert over at du venter nr tre hvis du har vært like dårlig i alle svangerskap. Jeg hadde ikke tenkt å få flere enn den ene jeg har, siden jeg var så dårlig sist. Men jeg har smertelig erfart at prevensjon ikke er hundre prosent sikker, og da jeg fikk se hjerte som slo på ul i uke 7 klarte jeg ikke abort, så jeg kan egentlig bare takke meg selv for at jeg ligger her og spyr. Eneste fordel er at jeg sparer en formue i mammaklær. Mine vanlige bukser er fortsatt for store, og om en uke er jeg halvveis!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå