Gå til innhold

Andre som fortsatt kaster opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 17+1 og kaster opp hver morgen.

Det er en forbedring fra tidligere, da jeg kastet opp flere ganger til dagen.

Jeg var ganske kvalm i mine to forrige svangerskap også, men kastet bare opp av og til, gjerne dager mellom, og siste gang jeg kastet opp da var i uke 16.

Andre som fortsatt sliter?

Skrevet

Jeg er i uke 16 nå. å jeg sliter veldig. Kvalmen kommer å går som den vil. Og strever mye med oppkast. Er veldig sliten om dagen, desperat etter hjelp. hehe.. Håper bare det gir seg snart, å at vi slepper gå i mange mnd til med denne kvalmen.

Men gratulerer så masse med liten i magen:)

Skrevet

Vi er flere! Jeg er 16+1 og kaster fortsatt opp. Den siste uken har det ikke vært hver dag så det går litt fremover, men vondt med kvalme hele tiden. Har 10 veldig tøffe oppkastuker bak meg og er ganske utslitt...:(

Skrevet

En til her i uke 15! Oppkast hver dag...venter på denne magiske dagen når dette går over :)

Skrevet

Jaaa, er 17+1 jeg også og er såååå sliten av å være kvalm!! Tenke jaja, bare jeg kommer til uke 12, jaja bare uke 14 er forbi osv osv, nå går jeg å venter på uke 20, har hørt at noen blir bedre da:) Men hva gjøre dere for å komme igjennom dagen? jeg er sykemeldt og ligger bare på sofaen. Får spist noe og prøver å gå en liten tur hver dag, men er ikke alltid like lett... å stå å spy i grøfta på tur er liksom ikke min greie x)

Skrevet

Jaaa, er 17+1 jeg også og er såååå sliten av å være kvalm!! Tenke jaja, bare jeg kommer til uke 12, jaja bare uke 14 er forbi osv osv, nå går jeg å venter på uke 20, har hørt at noen blir bedre da:) Men hva gjøre dere for å komme igjennom dagen? jeg er sykemeldt og ligger bare på sofaen. Får spist noe og prøver å gå en liten tur hver dag, men er ikke alltid like lett... å stå å spy i grøfta på tur er liksom ikke min greie x)

Jeg er også sykmeldt. På 11. uka nå. Spyr så spontant at jobbing ikke har vært et alternativ... Dess mer jeg har beveget meg dess mer har jeg kastet opp så her har det stort sett blitt sofa og TV og Internett. Håper jeg kommer meg mer ut av stua fremover...

Skrevet

Da jeg var hos legen på min første svangerskapskontroll i uke 15, ville hun sykemelde meg, hun mente jeg presset meg for mye i en allerede enormt stresset hverdag.

Men det går ikke, jeg er student, er ferdig utdannet til sommeren, og har ikke mulighet til å være borte nå.

Jeg merker at presset ikke har vært bedre på kvalmen, legen mente det var nok en grunn til at det var så ille.

Men jeg prøver så godt jeg kan, jeg klarte å komme meg gjennom to krevende praksisperioder og en eksamen, og nå er det straks neste eksamen..Så bachelor..Så praksis, igjen, 10 dager etter avsluttet praksis har jeg termin :)

Det blir stritt, men jeg skal prøve så godt jeg kan.

Nå har jeg kommet meg gjennom ekstrem kvalme og praksis.

Skrevet

Oj... Høres ut som tøffe tak med studier i kombinasjon med kvalme! Jeg er 17+5 i dag og spyr dag og natt. Ingenting som vil holde seg nede i magen og jeg får stadig væske og næring intravenøst for å berge meg. Var dårlig med forrigemann også, men kan ikke huske at det var så ille som dette. Klarer ikke lys, ikke lesing, lydbøker eller tv. Hører noen ganger på musikk, men lite jeg orker av det også. Slik har det vært i 14 uker nå... Håper det gir seg snart, ellers blir jeg helt sprø! God bedring til alle kvalme :)

Skrevet

Jeg også, 17 pluss 5. Har dog ikke kastet opp mye, men har vært veldig kvalm/ sulten/ med merkelig appetitt. Spøy ikke fram til uke 12-13, men etter det begynte det!!!

Merkelige greier - utrolig pes og være kvalm hele tiden, føler stadig at maten er på vei opp. De gangene jeg har spydd så blir jeg totalt utslitt - så jeg føler virkelig med dere som har gjort det masse og hele tiden ...

Skrevet
Jeg også, 17 pluss 5. Har dog ikke kastet opp mye, men har vært veldig kvalm/ sulten/ med merkelig appetitt. Spøy ikke fram til uke 12-13, men etter det begynte det!!! Merkelige greier - utrolig pes og være kvalm hele tiden, føler stadig at maten er på vei opp. De gangene jeg har spydd så blir jeg totalt utslitt - så jeg føler virkelig med dere som har gjort det masse og hele tiden ...

Ja hvorfor blir men så utrolig sliten? jeg spyr heller ikke hele tia, men er jo slått ut hele dagen hvis det er på morran.... føler virkelig med ere som spyr hele tia!

Føler meg litt dum av å klage over kvalmen da liksom!

Skrevet

Er ikke så langt som dere, nettopp kommet over til 2.trimester, men kvalmen sitter den. Hjelper en del med Phenergan...Er det ingen av dere som tar det?

Skrevet

Jeg tar afipran, hadde det ikke vært for den hadde jeg liggi over bøtta hele dagen. prøver av og til å ikke ta den, for å se om jeg er blitt bedre og det går like dårlig hver gang...

Skrevet

Er ikke så langt som dere, nettopp kommet over til 2.trimester, men kvalmen sitter den. Hjelper en del med Phenergan...Er det ingen av dere som tar det?

Antar det er en type kvalmestillende? Jeg har prøvd Afipran, men det hjalp ikke for meg. Kastet opp like mye OG ble vanvittig trøtt av dem så verre enn å ikke ta noe. Tror det er individuelt om tabl. hjelper...

Skrevet
Antar det er en type kvalmestillende? Jeg har prøvd Afipran, men det hjalp ikke for meg. Kastet opp like mye OG ble vanvittig trøtt av dem så verre enn å ikke ta noe. Tror det er individuelt om tabl. hjelper...

Afipran fikk jeg i mitt forrige svangerskap, og det hjalp ikke meg heller. Var innlagt og fikk intravenøst to ganger da. Men kan anbefale Phenergan altså, klarer meg mye bedre nå. Kan jo være verdt å prøve for dere som sliter mye :)

Skrevet
Afipran fikk jeg i mitt forrige svangerskap, og det hjalp ikke meg heller. Var innlagt og fikk intravenøst to ganger da. Men kan anbefale Phenergan altså, klarer meg mye bedre nå. Kan jo være verdt å prøve for dere som sliter mye :)

Aha! Det skal jeg spørre legen om på neste time hvis det ennå ikke har gitt seg da. Kan absolutt være verdt et forsøk...

Skrevet

Er dere ikke litt skeptiske til å ta medisiner når dere er gravide? jeg kan selv ikke komme meg gjennom dagen uten afipran, men kjenner jo at jeg tar de ikke med god samvittighet... hva tenker dere?

Skrevet

Er dere ikke litt skeptiske til å ta medisiner når dere er gravide? jeg kan selv ikke komme meg gjennom dagen uten afipran, men kjenner jo at jeg tar de ikke med god samvittighet... hva tenker dere?

Jeg er ganske skeptisk av meg, men tok medisin gjennom hele forrige svangerskap uten at lille tok skade. Denne gangen er jeg så dårlig at jeg har vært innlagt stort sett hele svangerskapet, og jeg må innrømme at jeg bare takker og bukker for alt som tilbys av medisiner med mulig virkning. Velger å tro at de vet hva de gjør på avdelingen her, og det er ikke vist noe feil på fosteret så langt ultralyd kan se...

Skrevet

Ja, vi får stole på at de ikke gir oss noe som ikke er bra! Masse god bedring til deg krølle!

Skrevet

Er skeptisk, ja. Og derfor har jeg hittil bare tatt Afipran en helg jeg gjerne ville klare et juleselskap. Grensen min har hittil gått ved: får jeg i meg nok næring til at fosteret ikke påvirkes? Hvis ja så har jeg ikke tatt.

Nå når formen har begynt å være ustabilt dårlig i stedet for stabilt dårlig lurer jeg på å ta litt i ny og ne for å klare å komme meg litt tilbake på jobb. 11 uker sykemelding/isolasjon med lite aktivitet/mosjon tar på kropp og sinn. Må tenke litt da...

Skrevet

ser absolutt den! beundrere deg for at du klarer det!

Skrevet

Herlig, feiret 18+0 ved å kaste opp mengder utforbi det lokale kjøpesenteret.

Ikke ofte jeg ikke klarer å kontrolere det, holde inne til jeg kommer på et do, men i dag var det fullstendig umulig.

Så ikke bedre ut for de forbipasserende at det jeg kastet opp var blodrødt, fordi jeg hadde drukket rød blåbærjuice :(

Satser på at uke 20 blir bra :)

Skrevet
Satser på at uke 20 blir bra :)

Samme her! Selv for oss som har måttet slite med dette så lenge er det mest vanlig at det roer seg rundt uke 20/halvveis:) (16+5 selv i dag)

Skrevet

Slenger meg på uke 20, jeg er 17+5 i dag:) tør nesten ikke si at jeg har orka og sette på en klesvask og rydde litt i dag!! var deilig!!

Skrevet

Jeg er såååå med på at alt skal ordne seg i uke 20 :) Men foreløpig ligger jeg flat og får servert litervis med hvit og blank "mat" rett i systemet hver eneste dag :( Men nå er det i allefall snart helg, og det betyr litt mer besøk av familie og litt roligere morgener. (jeg er i mot tidlig vekking av gravide, spesielt de som er kvalme) God helg til dere alle!

Skrevet
Jeg er såååå med på at alt skal ordne seg i uke 20 :) Men foreløpig ligger jeg flat og får servert litervis med hvit og blank "mat" rett i systemet hver eneste dag :( Men nå er det i allefall snart helg, og det betyr litt mer besøk av familie og litt roligere morgener. (jeg er i mot tidlig vekking av gravide, spesielt de som er kvalme) God helg til dere alle!

Det holder jeg med deg i krølle!

Det er jo på morran jeg får sove.... natta bruker jeg til å løpe på do, så når morran kommer er jeg så trøtt at jeg nesten besvimer.

Håper virkelig at du kommer deg på beina snart! høres ikke no greit ut å være innlagt! masse lykke til og vi krysser virkelig fingrene for uke 20!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...