Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 31. desember 2011 #1 Skrevet 31. desember 2011 Ser at mine venninner har endel forskjellige ønsker angående dette, alt fra flere uker før termin til noen dager. Jeg tenkte litt på dette forrige gangen, da mannen røyk korsbåndet og måtte opereres bare noen få uker før min termin. Men tror det nesten var verre for han, fordi da han våknet opp fra narkosen var hans første spørsmål:"har hun født"... hehe:) Har dere noen ønsker på hvor lenge før termin mannen skal holde seg borte fra alkohol eller eventuelt holde seg hjemme fra turer osv? Er jo ikke så ofte det skjer noe lenge før termin, men er usikker på hva som er "vanlig/forsvarlig"....
Mininni Skrevet 31. desember 2011 #2 Skrevet 31. desember 2011 Jeg er ikke veldig streng på dette, men ser det heller an litt fra tilfelle til tilfelle. Men tenker to-tre uker før termin, og så heller be ham om å holde seg unna alkoholen tidligere hvis jeg merker tegn på at ting kan skje før. Det har vel noe med hvor langt unna sykehuset man bor også, kanskje, og hvilke muligheter som fins. Jeg bor ca 40 min unna og kan i verste fall rekvirere en drosje dersom det skulle skje noe uforutsett før det tidspunktet han må holde seg edru. Jeg har imidlertid bedt ham holde seg i landet fra fire uker i forveien, da jeg syes det er for langt unna og for vanskelig å rekke ting dersom man er avhengig av å fikse seg en flytur for å komme tilbake. Han skal reise bort en kortere tur 10 dager før termin, det har jeg sagt OK til, men han er da max et par timers kjøring unna, og da må han selvsagt holde seg edru. Da har jeg imidlertid også backup ifht å få meg til sykehuset.
MamaLadyBug Skrevet 31. desember 2011 #3 Skrevet 31. desember 2011 Jeg kommer aldri til å sette en grense for når han får lov til ditt eller datt. Han er oppgående nok til å se disse tingene selv. En øl til maten tett opptill termin ser ikke jeg på som farlig. Har jeg ikke rier så er sannsynligheten for at jeg skal føde i nærmeste fremtid ganske liten.
3 gleder Skrevet 31. desember 2011 #4 Skrevet 31. desember 2011 Dette har jeg aldri vært noe streng på. men så har jeg en mann som svært sjelden tar seg en fest. Han tar seg gjerne en øl eller to til maten eller i helgen, men dette stresser jeg heller ikke så mye med. Jeg stoler på at han selv skjønner hvor grensen går når det gjelder alkohol nær termin. Første kom 11 dager før, andre kom 7 dager før. Andremann kom i all hast, mannen var rimelig satt ut etter den fødselen, og vi vet begge at vi skal være ute i god tid når jeg kjenner det setter i gang denne gangen. Så her slipper vi heldigvis diskusjoner rundt dette og jeg slipper å stresse med og føle at jeg må sette grenser. Vi er relativt samkjørte uten å måtte snakke så mye om det:) På dette området ihvertfall, hehe:)
Mininni Skrevet 31. desember 2011 #5 Skrevet 31. desember 2011 En presisering av mitt tidligere innlegg: jeg har heller ikke eksplistt forlangt det ene eller det andre av mannen min, men han har spurt meg hva jeg er komfortabel med, og det er dette jeg har sagt til ham. Som det sies over her, en øl til maten ol. opp mot termin ser jeg heller ikke som noe stort problem, men altså er poenget at vurderingen tas ffra gang til gang hvis/når det blir aktuelt. Men selv om jeg sier OK så vil han neppe ta seg noe som helst etter det er et par uker igjen, da han selv ikke ønsker dette.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #6 Skrevet 31. desember 2011 Selv er jeg ikke streng på det... Men vi bor 40min ifra sykehuset jeg får oppfølging på, og har allerede vært der noen kvelder/netter pga premature rier som må stoppes, så han vegrer seg selv imot å drikke. -Noe jeg syntes er helt ok Eneste jeg "krever" er at han ikke blir dritings (noe jeg har sett han være bare 3ganger siden vi ble sammen da, så det er egentlig ikke noe problem) -Rett og slett fordi at skulle det skje noe, så vil jeg at han mentalt skal få med seg hva som skjer. Men som sagt, han sier selv at han ikke ønsker å ta seg mer en en øl eller to, og det er bare snakk om 6-9mnd av livet hans da... Vi snakker ikke om evigheten her! hehe. Jeg jobber i ambulansen, og har hentet endel jenter oppimellom med enten blødninger/komplikasjoner, fødsel osv...hvor mannen har vært rimelig full (de har vært på fest eller lign)...de gutta har ikke hatt det veldig bra med seg selv Det er ligsom ikke verdt det...
Krumelur Skrevet 31. desember 2011 #7 Skrevet 31. desember 2011 4 dager til termin her, og det eneste jeg bryr meg om er at han skal være nogenlunde edru. Vi bor midt i Oslo og har ikke bil, så her blir det taxi uansett. Om han tar seg noen øl har ingen betydning. Trenger ikke fortelle han dette nå så nære på, han skjønner det selv. Skal på middag i kveld, da blir det vel noen glass på han, men jeg stoler på at han greier å begrense seg.
Fru.Vestavind Skrevet 1. januar 2012 #8 Skrevet 1. januar 2012 Min kjære pleier ikkje å drikke serleg ofte, så har ikkje vore eit tema her i grunn. Dessuten tenker han jo sjølv;) Men ville nok ikkje likt at han drakk eller at vi var adskilt dei siste vekene før termin. Har termin 25.mars, så frå mars av blir det vel å vere parat, sjølv om storebror kom 1veke over UL termin. Håpar berre at lillebror kjem før 1.april;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå