Gå til innhold

***IKM uke 4***

Anbefalte innlegg

Skrevet

NÅ er der bare 2 dager igjen til vi er inne i vÅr uke!! Har dere begynt Å merke noe?

Jeg gÅr ihvertfall med masse murringer i magen og forventer at mensen skal komme pÅ i løpet av neste helg! Men mister ikke motet før TR er her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen hedmarksjinte :)

Tenk at uken vår er her snart.. Jeg har ikke den største trua denne PP, men det er jo bare å vente og se.

Ja, nå har jeg vært hos gynekolog jeg da. Han mente det var "overkill" å utrede meg for infertilitet ettersom jeg har vært gravid en gang. Men vi fikk lagt en plan jeg synes er fin :)

Jeg tok en blodprøve, igjen, og må inn rundt dag 3 i neste syklus for å få målt bl a AMH. Antimullerhormon. Mange her omtaler det med største selvfølgelighet, fra nå kommer jeg til å huske at det indikerer hvor store eggreservene i kroppen er. Det er jo veldig kjekt å vite :)

Vi tok en lang fin prat, jeg fikk ultralyd av livmor og eggstokker. Der så det normalt ut. Sambo må levere inn sædprøve.

En interessant ting gynokologen fortalte var at det har blitt gjort forsøk der en mann leverte inn en sædprøve i uka i et år, og der varierte det veldig på kvalitet og antall. Budskapet var jevnlig tømming, om det går flere uker mellom hver gang blir kvaliteten veldig dårlig. (mange måter å gjøre det på :)) I den fertile uken anbefalte han sex på dag 11,13 og 15. I forkant bør mannen slappe av og lade opp tre dager for å få en bra ladning. (hehe :)) Her må vi pleie hverandre og nyte livet, folkens :)

denne PP traff vi faktisk på dag 11og 15, så helt galt var det jo ikke.

Om alt er OK med blodprøvene gjør vi ikke noe mer før sommeren.

Vi oppfordres til å prøve på egenhånd fram til juni, er jeg ikke gravid da prøver vi Pergotime.

Blir jeg ikke gravid av det må Jeg inn og få undersøkt egglederne, at de ikke er tette el l.

Og er eggreservene dårlige kan det hende vi må rett inn på prøverørsbehandøing. Men la oss satse på at det ikke stemmer!

Skrevet

Jeg forresten ingen symptomer denne PP.

Skrevet

Jeg har ikm den 26 og merker ingenting.

Jeg hadde noe stikkinger/svie nederst i magen igår, men bortsett fra det har jeg ikke kjent noe.

Vi har iallefall bestemt oss for at om det ikke går denne pp, så ringer vi legen.

Er iallefall lov å håpe at å holde en nyfødt har smittet litt over på meg å;-)

Skrevet

Jeg har hatt stikkinger nederst i magen de siste dagene, og nå er jeg egentlig litt sånn småkvalm. Men tror egentlig at det er fordi jeg er så utrolig sliten, generelt! Vært mye jobb i det siste merker jeg.

Synes dere gjør lurt i å ringe legen Mammamio om spiren ikke sitter nå. Greit å få sjekket litt :)

I morgen starter uken vår, hvem skal teste da? :)

Skrevet

spennende symptomer snuppa! :)

jeg skal teste på tirsdag (ikm onsdag) men må vite om det er ok med akunåler for å få tanta til å komme... :)

Skrevet

Ja, det er spennende symptomer, men allikevel er jeg ikke helt overbevist. Men jeg prøver å overtale meg om at det IKKE er en graviditet, for jeg vet jeg kommer til å bli skuffa når TR kommer. Hehe! :)

Men Nå er endelig uka vår her! :) ***HAPPY IKM UKE***

Skrevet

Måtte teste, fikk negativ :/

Skrevet

huff da Grynet :( har du følelsen av at det er noe på gang?

Jeg testet negativ på 12 dpo men positivt 14dpo i feb-11, har tenkt å teste i morgen 13 dpo, får jeg ministrek eller antydning så kan ikke aku sette alle nålene som hun har tenkt...

Er litt usikker på denne pp, har hatt symptomer uten å være gravid før, men denne gangen har jeg egentlig hatt en del nye symptomer også... Vi får se. blir hverken overrasket om tanta kommer eller ikke, begynner å bli vant til begge deler ;)

Skrevet

Jess, endelig er uken vår her! Ikke noe særlig symptomer her heller gitt, men ikke ikm før på søndag så det blir en laaang uke. Krysser fingrene for alle her inne!

Skrevet

Så leit da Grynet. Men det er forsåatt håp så lenge TR ikke er kommet! :)

Skrevet

Hei jenter :) jeg har jo ikke IKM før på torsdag.

Jeg har heller ikke det største håpet denne PP grunnet at vi kun satset på dag 11og 15. Men det kan jo hende.

Og så har jeg disse testene liggende da.. :P

Jeg fikk negativ test på IKM men positiv 4 dager senere da jeg ble gravid. Men den overlevde jo ikke :/ det er godt å høre at det kan gå bra selv om testen blir sent positiv da. :)

Skrevet

Hei jenter:) jeg har også IKM på torsdag, men dumme meg klarte allikevel å ta en billigstrimmel på ettermiddagurin i dag *flau*. Testen var hvit som snøen, og jeg må bare smøre meg inn på tålmodighet. Puppene mine er ømme og humøret er elendig, men det er det alltid før tanta kommer. Forbereder meg på 9 pp etter MA i april, og er LEI!

Skrevet

Jeg har ikke vært på do siden i morges, og jeg hiiiiger etter å ta en test. Jeg sa egentlig til meg selv at jeg skulle teste idag, da jeg trodde jeg hadde IKM på fredag. Men har flyttet den selv til søndag pga EL slimet! Tok jo ikke EL tester, men ser nå at det er en nødvendighet ja! :)

Skal/skal ikke teste... Prøøøøver å vente til onsdagen! :)

Skrevet

Har har hatt mens smerter siden EL, er kvalm som ett uvær, kvisene popper ut og er i skikkelig dritt humør! Så her er alt som tidligere pp... Hmf... TR dukker nok opp som vanlig på onsdag...!

Skrevet

Måtte ta en test idag. Klarte ikke å la være og den var negativ som forventet. Venter til fredagen med neste test :)

Skrevet

Blir spennende å se om det er noen av oss som har klart det denne pp :D Jeg teller bare ned dagene til TR slik at vi kan starte ny pp siden timingen ble helt feil denne gang. Sambo leverte spermtest i dag, så om en uke får vi svar på den :) Spennende!!!

Skrevet

Får håpe at spermtesten er bra da Ver@.

Skrevet

Noen som har noen symptomer allerede,som kan indikere at de er blitt gravide denne pp?...

Venter mensen imorgen men har ingen tegn som jeg pleier på at den kommer,tok en cb test istad,men den var negativ...

Blir gal av og ikke vite noenting!!!...vil så gjerne ha en liten en til <3

Dette er 5 pp...

Skrevet

Har ingen spesielle symptomer på at mensen kommer, bruker ikke å ha det, som jeg kan si jeg husker! ;) Tenker ikke over det når jeg ikke har vært prøver.

Hatt en del murringer i magen forrige uke, og håper det er fordi spiren satt :)

Skrevet

Håper på noen positive tester snart

Jeg har klart å la være å teste, har kastet bort så mye penger på negative tester at jeg venter til tanta ikke dukker opp

Jeg har ikke så mye symptomer på tanta. Jeg bruker å ha veldig ømme pupper, så ømme at det gjør vondt å ligge må magen om natten og at jeg helst ikke bør røre dem. Det har jeg ikke nå.

Litt småkvalm har jeg vært, men bruker å være på nippet til å kaste opp like før ikm.

Ikke har jeg noe særlig til murringer heller. Litt stikking bare.

Skrevet

Synes det er spennende nå når vi er i uka vår, og håper også at MANGE tester positivt i uka vår nå!!

Skrevet

Da klarte jeg ikke å holde meg unna forumnet lenger :-P 2. pp her, IKM Torsdag. Har hatt kjempevonde struttepupper i over ei uke nå, men testa negativt i dag tidlig :-/

Skrevet

Spennende da Ullsokken! Selvom den er negativ idag betyr ikke det at du ikke er gravid :)

Skrevet

*G*

Hedmarksjinte84

Ver@

Lille_knirk

Lykkelig_77

*Lille blomst*

Har dere testet? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...