Gå til innhold

***IKM uke 4***

Anbefalte innlegg

Laveste temp 35,9.. Er ikke det veldig lavt?

Hei! Målte du tidligere enn vanlig eller på samme tidspunkt?? Viktig å holde seg til samme tidspunkt.... Temperaturen skal holde seg høy som regel etter EL, dette har med økende progesteronnivå å gjøre. Progesteron produseres av det gule legemet etter EL. Temperaturen stiger et hakk høyere ved graviditet(som regel) og derfor kalles en kurve med graviditet som resultat for trifasisk( et lavt nivå før EL- et høyere nivå etter EL- og et enda høyere nivå ved graviditet.) ellers heter det vel bifasisk tror jeg, når tempen ikke stiger når det nærmer seg mens, men faller. Da blir det bare to nivåer på kurven. Uansett så skal det være for tidlig at egget har gravid seg ned ennå på 4dpo, og det er først når det graver seg ned i slimhinnene og sender ut HCG at du får det ekstra hoppet i temp. En annen mulighet er at du nå får mensen alt for tidlig, eller så er det bare en tilfeldig lav temp og at den er oppe igjen i morgen tidlig. Hvis du feks har målt en time tidligere enn du pleier, kan det ha gjort utslaget med den lave tempen... Håper dette var forståelig til en viss grad;-) lykke til.

Jeg heier i vei;-)))))))***********************************************

Fortsetter under...

Og Grynet; jepp dette er Apple ordlista, huff, blir såå gææærnt mange ganger....

Og ja jeg har opplevd å få pos el test i bare en dag før jeg også, tror ikke det er negativt. Men da har nok egget bare sluppet kjappere enn vanlig, og LH nivået daler igjen;-)

Jeg har ofte gansk store tempsvingninge, så det trenger ikke bety noe:) etter el holder tempen seg gjennomsnittlig høyere, men med svingninger. skal sies ar jeg temper på veldig forskjellige tidspunkt pga jobb.

I dag er jeg nesten sikker på el, mye el slim og sterke el-smerter. Og mannen er bortreist!!! holder på å klikke!! Så da gikk det nok ikke denne pp heller:( Utrolig frustrerende. Håper dere andre har større hell

Hei:)

Slenger meg på her, lenge siden jeg har deltatt i en ikm tråd nå (vet jo aldri når tanta kommer) men denne gangen vet jeg når el var. Var hos aku for en uke siden, dagen etter løsnet endelig egget som jeg har ventet på i 10 dager... blir til slutt en 40 dagers sylus (hvis tanta kommer) Ikm den 25. men liten sannsynlighet for å ha blitt gravid, da siste aksje ble lagt søndag... så ja, dårlige odds denne gangen, desto hyggeligere å følge med på en ikm gruppe og juble med dere når dere får smilefjesene og strekene dere venter på :)

(om meg: prøver i over 1,5 år nå. mistet i ma og sa i 2011, krysser fingrene for at 2012 er vårt år! heia alle sammen ;))

Annonse

Nå tror jeg EL slimet er borte ja... Er det vanlig å ha EL slim så lenge?! Kanskje jeg heller er i uke 5 med IKM?? Henger med dere jeg, så får jeg holde meg til å teste på søndag neste uke! :)

vanskelig det der Renate! jeg vet hvordan det er å "gå Glipp av" el, men etter at jeg begynte hos akupunktøren (og har registert el med tester) så merker jeg bedre at det skjer noe. I tillegg var syklusen og blødningene da TR kom mye bedre den mnd jeg gikk til aku hver uke. Hadde lang pause rundt jul, så ble satt litt tilbake da, derfor jeg har en 35 dagers og en 40 dagers syklus (snart) bak meg. Gleder meg til ting stabiliserer seg på ca 30-32 dager som er vanlig for meg, eller enda bedre 28 som jeg hadde da jeg aldri hadde tatt ett eneste hormonpreparat ever! (hadde det ikke vært for hormonprodukter så ville jeg nok vært spart for mye ja...)

Jeg har og hatt el-slim i en uke!! variabel mengee, men noe hver dag siste uka!! og jeg la akskjer som bare det,.og var sikker på å skulle treffe el...men nei:p Kjipt. neste syklus SKAL jeg bruke el tester!

Lille blomst, hvilke medikamenter har du brukt?

Laveste temp 35,9.. Er ikke det veldig lavt?

Hei! Målte du tidligere enn vanlig eller på samme tidspunkt?? Viktig å holde seg til samme tidspunkt.... Temperaturen skal holde seg høy som regel etter EL, dette har med økende progesteronnivå å gjøre. Progesteron produseres av det gule legemet etter EL. Temperaturen stiger et hakk høyere ved graviditet(som regel) og derfor kalles en kurve med graviditet som resultat for trifasisk( et lavt nivå før EL- et høyere nivå etter EL- og et enda høyere nivå ved graviditet.) ellers heter det vel bifasisk tror jeg, når tempen ikke stiger når det nærmer seg mens, men faller. Da blir det bare to nivåer på kurven. Uansett så skal det være for tidlig at egget har gravid seg ned ennå på 4dpo, og det er først når det graver seg ned i slimhinnene og sender ut HCG at du får det ekstra hoppet i temp. En annen mulighet er at du nå får mensen alt for tidlig, eller så er det bare en tilfeldig lav temp og at den er oppe igjen i morgen tidlig. Hvis du feks har målt en time tidligere enn du pleier, kan det ha gjort utslaget med den lave tempen... Håper dette var forståelig til en viss grad;-) lykke til.

Jeg heier i vei;-)))))))***********************************************

Fantastisk bra svar dette da! :)

Jeg hadde de lave målingene på CD 6, 7 og 12. Den siste forstår jeg, har fått med meg at tempen gjerne daler litt rett før EL? Etter dumpa i går var jeg i morges oppe på 36,7, høyeste målte temp i hele perioden. Cd 19 er i dag, 5 DPO :)

Grafen min ser veldig rotete ut i starten og hadde de høyeste tempene da. (inntil i dag :)) jeg begynte å måle i romjula, og da var det mye lat rulling i senga.. Målte alt mellom 0830 og 1030. Nå har det stabilisert seg, måler som regel mellom 0615 og 0645.

Jeg trodde tempingen skulle være stressende, men det var faktisk gøy :) sambo engasjerer seg også, spør og graver. Han er dog veldig glad i grafer, lager søylediagram over strømforbruket vårt hver uke.. Hihi :).

*gir en grom klem og rister løs litt babystøv i smug'* :D

Heisa Grynet; ja tempen daler før el, hos de aller fleste! Da er det tegn på at EL er nært forestående. Jeg fikk sånn temp"dipp" i kurven min,og det stemte nøyaktig ift utslag på el test,og el smerter. Jeg må jo si at det er morsomt å skjønne mer av kroppen med alle dens finurligheter hehehe;-) . Må jo lage litt moro i prøvetida, og samtidig lære masse;-)) høres ut som en veldig bra temp økning det der forresten! **********************************oj som det støver da gitt******************************************************************

Du får la mannen din lage et søylediagram over tempene dine;-)) jeg gjorde det selv :-). Ellers så er det et program mange bruker(elektronisk søylediagram) via noe "taking charge of Your ferility" eller noe i den dur. Har sett at flere bruker den siden, og så kan du på en lett måte linke til grafen din, og dele den med oss andre for eksempel ;-) . Jeg rakk aldri å prøve den der....oppdaget den siden for sent..

Jeg har og hatt el-slim i en uke!! variabel mengee, men noe hver dag siste uka!! og jeg la akskjer som bare det,.og var sikker på å skulle treffe el...men nei:p Kjipt. neste syklus SKAL jeg bruke el tester!

Lille blomst, hvilke medikamenter har du brukt?

Tenkte du på det jeg nevnte om hormoner? ser nå at jeg ikke spesifiserte nok, vet mange bruker ulike hormoner for å bli gravide, det har ikke jeg prøvd, men jeg sliter med ettervirkningene av p-piller, diverse prevensjon jeg prøvde da jeg var yngre og merka at jeg ikke tålte de første p-pillene jeg gikk på, og hormonspiral. spiralen har jeg hatt mellom mini og prøvingen. hadde den bare 6mnd, men blødde hele tiden (litt hver dag) og ble veldig dårlig i kroppen i løpet av den perioden. 2 år siden jeg tok den ut nå snart, enda ikke i form... tør ikke prøve pergo osv, siden jeg reagerer så dårlig på alt annet hormonelt...

Annonse

Ja, jeg tenkte på hormoner ifh. til graviditetshjelp;) Langvarig p-pillebruk ser ut for å ha tuklet veldig med kroppen min, men har tatt sjansen på pergo for å korte ned syklusen. Første syklus uten, og ser ut for å ha eggløsning av meg selv:) skal nok kjøre en enkelkur til neste syklus, for orker ikke flere 83-dagerssykluser.

huff, det skjønner jeg! 83 dager er ille! lengste jeg har hatt var på 46 dager, og det syns jeg var lenge nok! blir så lei av å "vente" på at kroppen kommer seg!

Men jeg har virkelig hatt nytte av akupunkturen! måtte prøve en ny, da første jeg gikk til ikke var noe særlig. men så fikk jeg anbefalt ei som er veldig ok. Første tantebesøket etter jeg begynte hos henne var akkurat som om jeg var tilbake til start! som om jeg aldri hadde brukt prevensjon i det hele tatt! Utrolig hvordan jeg har "levd" med små forandringer som tilslutt ble en skikkelig skakk-kjørt kropp! men nå tror jeg virkelig jeg er på vei til å bli bedre! :)

Melder meg på her! IKM slutten av uke 4 jeg da.

**Mandag 23. Januar:**

*G*

**Tirsdag 24. Januar:**

**Onsdag 25. Januar:**

Ver@

Lille_knirk

Lykkelig_77

**Torsdag 26. Januar:**

Grynet ../../../public/style_emoticons/default/smile.png 11PP

Mammamio* 17pp

Tuppa87

**Fredag 27. Januar:**

**Lørdag 28. Januar:**

**Søndag 29. Januar:**

Athene75

Renate

PregoLily

----------------------------------------

Gravid:

Inn i ny PP:

Velkommen PregoLily! :)

Og hei til jentene :)

Jeg har hatt litt av en dag! Jeg måtte til legekontoret for å ta blodprøve i dag, gikk fint, sykepleieren fant blodåren med en gang. Så flink atte :)

Så fikk jeg endelig ringt gynekolog. Fikk utredningstime allerede fredag! Det er jo helt fantastisk :) hadde ikke trodd det skulle gå så fort!

*G*

Ver@

Lille_knirk

Lykkelig_77

*Lille blomst*

Mammamio* 17pp

Tuppa87

Athene75

Renate

PregoLily

Gravid:

Inn i ny PP:

Wow så flott! Gikk du gjennom fastlegen din eller direkte til gynekolog? Hvor lenge har dere prøvd?

Vi har bestemt oss for utredning etter denne pp (hvis det ikke klaffer), så spent på å høre hvordan det går for deg!

Velkommen PregoLily! :)

Og hei til jentene :)

Jeg har hatt litt av en dag! Jeg måtte til legekontoret for å ta blodprøve i dag, gikk fint, sykepleieren fant blodåren med en gang. Så flink atte :)

Så fikk jeg endelig ringt gynekolog. Fikk utredningstime allerede fredag! Det er jo helt fantastisk :) hadde ikke trodd det skulle gå så fort!

Hei igjen :)

Jeg gikk via fastlegen. Han er flink og veldig grei med henvisninger. Jeg hadde time der onsdag i uke 1 der vi bl a tok blodprøver for å teste mineraler, hormoner osv. Vi skulle også teste or farlige metaller. (derfor jeg måtte inn og gi mer blod..hehe)

Jeg tok også blodprøve i august, der så alt visstnok normalt ut.

Det å komme gjennom på en telefon innom ringetid fikk jeg endelig til på onsdag, men da gikk det til gjengjeld fort :)

Neste PP blir nr 12. Et år. Jeg er 35 og sambo 42.

Jeg er også spent, for å si det mildt! ;)

Heisann!

Det er ikke hver pp jeg er innom på forumet her. Mest fordi jeg prøver å ikke tenke riktig så mye på at jeg vil bli gravid hele tiden. Har en følelse av at det psykiske ved å gå å tenke på det hele tiden, kanskje er det som gjør at det ikke klaffer. Men nå fikk jeg lyst til å være her og følge dere denne uken. Jeg fikk forrige mens på juleaften. heldige meg :-(

Syklusene mine varierer litt mellom 27 og 34 dager. Men det vanligste er 30 dager og det er på mandag. Så jeg tenkte jeg skulle prøve å vente med å teste til tirsdagen hvis mensen ikke har dukket opp.

*G*

Hedmarksjinte84

Ver@

Lille_knirk

Lykkelig_77

*Lille blomst*

Mammamio* 17pp

Tuppa87

Athene75

Renate

PregoLily

Gravid:

Inn i ny PP:

Fertilityfriend har fortalt at eggløsning var for 3 dager siden, på dag 20 (samme som forrige syklus da jeg gikk på pergo). Så har da strengt tatt ikke IKM før 31.jan. Men siden oddsen for å ha blitt gravid denne perioden er mer eller mindre lik null (med mindre sambo har supersperm, haha), så holder jeg meg her inne og heier på dere istede :D

velkommen hedemarksjentin84! Trist med TR på julaften!

Skjønner godt behovet for litt tid vekk fra forumet! jeg hadde selv en lang pause før jul... Savnet likevel litt skravling og å følge med på de andre jentene ;)

Huff da vera, synd at du går glipp av runden nå! Tror vi bomma stort også! Mulig TR kommer litt tidlig her i heimen, kjenner litt av hvert nå. Jaja, vi tar neste runde med et smil ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...