Grynet:) Skrevet 30. desember 2011 #1 Skrevet 30. desember 2011 Ny PP nye muligheter! **Mandag 23. Januar:** **Tirsdag 24. Januar:** **Onsdag 25. Januar:** **Torsdag 26. Januar:** Grynet 11PP **Fredag 27. Januar:** **Lørdag 28. Januar:** **Søndag 29. Januar:** ---------------------------------------- Gravid: ---------------------------------------- Inn i ny PP: Føl deg gjerne fri til å redigere pynt/layout
Ver@ Skrevet 31. desember 2011 #2 Skrevet 31. desember 2011 Hiver meg med her Grynet, selv om det er umulig for meg å forutse hvor lang syklusen blir. Første syklus etter pergotimesyklusen, så håper den blir like kort, og helst kortere enn forrige (33 dager). Siden målet er 28 dagers syklus setter jeg meg opp til IKM 25.januar. Kjenner jeg kommer til å bli utrolig skuffet om jeg får en ny evighetssyklus. Lengste hittil var på 84 dager, så håper Pergotime har satt fart på systemet Har du barn fra før Grynet?
Ver@ Skrevet 31. desember 2011 #3 Skrevet 31. desember 2011 Ny PP nye muligheter! **Mandag 23. Januar:** **Tirsdag 24. Januar:** **Onsdag 25. Januar:** Ver@ **Torsdag 26. Januar:** Grynet 11PP **Fredag 27. Januar:** **Lørdag 28. Januar:** **Søndag 29. Januar:** ---------------------------------------- Gravid: ---------------------------------------- Inn i ny PP:
Grynet:) Skrevet 31. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 31. desember 2011 Hei Ver@ så koselig! Jeg regnet også 28 dager, til tross for syklus på 30 dager nå sist. Så det kan jo hende jeg får IKM litt senere. Jeg prøvde bidronninggele i 7 dager forrige syklus, og bestemte meg for å gi det en sjanse til. EL kom en dag senere og IKM 2dager senere. Så da får jeg vel påregne litt rot.. Har du prøvd akupunktur for å normalisere syklus? Jeg går jevnlig, og det fungerer for mye. Jeg har vært gravid en gang, men ingen barn. Venter spent på Vitex, progesteronkrem og gojibær i posten.
Ver@ Skrevet 31. desember 2011 #5 Skrevet 31. desember 2011 Akupunktur har jeg per nå ikke prøvd. Skulle kanskje prøvd det før jeg startet med Pergotime, men har lest av flere her at det ikke har hatt særlig effekt på evighetssykluser. Har du fått påvist lavt progesteronnivå siden du skal forsøke progesteronkrem? Jeg har heller ingen barn, og har aldri vært gravid. Krysser fingrene for at 2012 blir vårt år Grynet Ser du og har prøvd ganske lenge!
Grynet:) Skrevet 31. desember 2011 Forfatter #6 Skrevet 31. desember 2011 Hei igjen Akupunktur har kortet ned syklus for noen her har jeg lest. For meg var den jevn unsett, uten at det hjalp noe særlig.. Poenget er jo å balansere kroppen. Her har det hjulpet meg gjennom en veldig tøff høst; roet meg ned, tatt bort mareritt, løsnet spenninger i nakke og kjeve, gitt overskudd. Jeg ble gravid første pp etter jeg startet med aku, men mistet dessverre i okt/nov. Jeg ønsker så inderlig å slippe å oppleve en MA igjen... Jeg har lest meg opp på østrogendominans i jula. Det er veldig vanlig mtp hormonhermere i mat/miljø/kosmetikk og travel livsstil i dag. Om man ikke har tilstrekkelig progesteron i kroppen etter EL gjør det det vanskelig for egget å feste seg, og det kan resultere i aborter. Aborter grunnet genetiske defekter kan en ikke gjøre noe med, (50-75% av aborter), men om jeg kan forebygge resten så gjør jeg det. Stress "bruker opp" progesteronet i kroppen for å si det enkelt, og jeg har gått til behandlinger i snart 3 år for å lære meg å stresse ned.. Med det resultatet at jeg nå stresser nesten like mye som før, men nå kjenner jeg faktisk på kroppen at det ikke er bra for meg.. Så jeg har et lerret å bleke, i likhet med mange andre "flinke piker" der ute. Jeg har ikke hatt problemer med "sunn, sjelden syk, ærekjær, høy arbeidskapasitet, tar likegodt på meg litt ekstra, jeg" før vi ville ha barn.. Det får en jo til å stille seg selv noen spørsmål om hva som er viktig. Langsiktig plan er å få balanse i kroppen og mellom jobb og fritid. (akupunktur, vitex) nå er det å hjelpe lutealfasen litt. progesteronkrem kan man få på resept, mildere versjoner kan man kjøpe via helsekost. Wild yam i kremform . Det at man ikke kan få for mye progesteron er jo selvfølgelig betryggende. Til uken har jeg legetime for blodprøver og evt henvisning, håper de finner ut mer da. I mellomtiden prøver jeg å hjelpe naturen så godt jeg kan Her har vi prøvd en stund ja. Men det er jo flere her inne som har prøvd enda lenger.. Så ja, la oss satse på en drøss med unger i 2012! Jeg tar gjerne tvillinger! Det ble en liten avhandling her, gitt. Jaja.
Ver@ Skrevet 31. desember 2011 #7 Skrevet 31. desember 2011 Du har virkelig satt deg inn i dette ser jeg Jeg skal prøve noen runder med pergo (pausemnd nå), og om det ikke gir resultat må sambo levere sædprøve før jeg får vidre utredning. Pergo ga meg skyhøyt progesteronnivå (fikk faktisk så høyt at det ikke var målbart. >190 sto det, og skal ligge mellom 15-90 ca etter eggløsning ). Så det er ihvertfall positivt hvis det stemmer det du sier om at man ikke kan få for mye, hehe Jeg fikk rask henvisning fra fastlege til gyn, tok bare blodprøver for å utelukke PCOS.
Grynet:) Skrevet 31. desember 2011 Forfatter #8 Skrevet 31. desember 2011 Hvis jeg husker rett så ligger progesteronnivåene på mellom 4- og 500 i slutten av en graviditet, så det er nok å gå på Håper det går fort her og!
Ver@ Skrevet 31. desember 2011 #9 Skrevet 31. desember 2011 Huff, blir helt forvirra av å lese på nett, mange forskjellige erfaringer. Leste om ei som hadde fått beskjed av sin gyn at det ikke var rart hun ikke ble gravid av pergo, for progesteronnivået hennes var aalt for høyt, og hun hadde 100! Nei, jeg ringer gynekologen min på mandag og så forholder jeg meg til det han har å si. Jobber på sykehus, og sjekket ut svaret på prøvene mine selv, så har enda ikke snakket med gyn.
Grynet:) Skrevet 31. desember 2011 Forfatter #10 Skrevet 31. desember 2011 De kaller progesteron for graviditetshormonet.. Synes det der var rart jeg og.. Mulig det har med syklusen å gjøre? Det er etter EL tilstrekkelig progesteron er viktig. Forhold deg til gynekologen du jeg skal spørre ut legen min til uka tenker jeg Spennende å kunne sjekke sånt selv du! De eneste gangene jeg har fått kommentert blodprøver er når infeksjon har ført til sykemelding ..
Ver@ Skrevet 31. desember 2011 #11 Skrevet 31. desember 2011 Hehe, ja det er morro å kunne sjekke det selv, slipper å vente på svar, og i tillegg kan jeg "analysere" de med tanke på normalverdier osv. Hormonnivået endres jo veldig ila syklus, lavt progesteron før EL, høyere etter EL, og veldig høyt om spira sitter Så nå er jeg spent på dommen til gynekologen, om jeg kan fortsette med pergo eller ikke. Hun jeg leste om foresten refererte til verdier etter EL.
Mamma med spire Skrevet 1. januar 2012 #12 Skrevet 1. januar 2012 Hiver meg med dere jeg:) Håper det går denne pp Jeg har ikke prøvd så mye annet enn naturmetoden, ved hjelp av el tester og fertilitetsmonitor som jeg ikke har fått utslag for el noen ganger.. Vi en på den 17 pp etter sa nå og jeg tenker at vi får prøve ut februar så kontakter jeg legen igjen! Han ville ikke ta noen prøver 12 pp etter sa fordi jeg hadde vært gravid og er ung så han mente da at det ikke skadet at vi fortsatte å prøve en stund. Men det tar på å få tantebesøk måned etter måned!! Nytt år, nye muligheter ikke sant
Mamma med spire Skrevet 1. januar 2012 #13 Skrevet 1. januar 2012 Ny PP nye muligheter! **Mandag 23. Januar:** **Tirsdag 24. Januar:** **Onsdag 25. Januar:** Ver@ **Torsdag 26. Januar:** Grynet ../../../public/style_emoticons/default/smile.png 11PP Mammamio* 17pp **Fredag 27. Januar:** **Lørdag 28. Januar:** **Søndag 29. Januar:** ---------------------------------------- Gravid: ---------------------------------------- Inn i ny PP:
*Ninnin* Skrevet 11. januar 2012 #14 Skrevet 11. januar 2012 Åy.. her den er:PP Huff da, da burde vi nok prøve og samle oss pÅ en ) Da det nÅ er to IKMuke4. sender alle over hit;)
*Ninnin* Skrevet 11. januar 2012 #15 Skrevet 11. januar 2012 **Mandag 23. Januar:** *G* **Tirsdag 24. Januar:** **Onsdag 25. Januar:** Ver@ **Torsdag 26. Januar:** Grynet ../../../public/style_emoticons/default/smile.png 11PP Mammamio* 17pp **Fredag 27. Januar:** **Lørdag 28. Januar:** **Søndag 29. Januar:** ---------------------------------------- Gravid: ---------------------------------------- Inn i ny PP:
Ver@ Skrevet 11. januar 2012 #16 Skrevet 11. januar 2012 ja, har du sett!! Hehe, og jeg som lette lenge
Bonanza Skrevet 12. januar 2012 #17 Skrevet 12. januar 2012 Hei dere;-) inne å snoker og venter på mer følge over til 1 tri;-) Grynet; vil bare si a jeg også fikk 1-2 dager forsinket el faktisk da jeg tok Bidronninggele, men kjente til gjengjeld den kraftigste EL jeg noen gangbhar hat (ift verking i eggstokkene). Men jeg ble iallefall gravid da !! Har trua på Bidro jeg altså;-))) lykke til jenter, jeg følger med fra sidelinjen og heier;-)
*Ninnin* Skrevet 12. januar 2012 #18 Skrevet 12. januar 2012 Må melde meg ut alt nå jeg:(( Fikk TR i dag. Alt for tidlig også... men da får man håpe i neste runde! Blir gaaallll... Lykke til alle sammen :DD
Hummle Skrevet 12. januar 2012 #19 Skrevet 12. januar 2012 EL idag eller imorra:) blir spennende framover! blir det treff på blinken. Så blir denne og sønnen min å ha bursdag i samme mnd ;p
Tuppa87 Skrevet 12. januar 2012 #20 Skrevet 12. januar 2012 Melder meg inn her jeg også! Tror El var igår, pga ømme pupper i dag! Får alltid ømme pupper dagen etter el. Glemte helt av å bestille nye el-tester denne perioden, så vet ikke helt sikkert. Lykke til alle sammen, håper på mange positive tester om ett par uker! :-)
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 12. januar 2012 #21 Skrevet 12. januar 2012 Hmm!! Da setter jeg meg inn i denne lista også da... Fant ikke denne jeg se. **Mandag 23. Januar:** *G* **Tirsdag 24. Januar:** **Onsdag 25. Januar:** Ver@ **Torsdag 26. Januar:** Grynet ../../../public/style_emoticons/default/smile.png 11PP Mammamio* 17pp **Fredag 27. Januar:** Renate **Lørdag 28. Januar:** **Søndag 29. Januar:** ---------------------------------------- Gravid: ---------------------------------------- Inn i ny PP:
Grynet:) Skrevet 12. januar 2012 Forfatter #22 Skrevet 12. januar 2012 Velkommen til alle nye! G: sikker på at det var Tanta og ikke festeblødning? Det ligner spotting. Kjedelig da.. P05/st.h.p09: Jeg fikk også murringer før EL første syklusen. Denne gangen går alt som vanlig, doblet dosen med bidro etter å ha lest din suksesshistorie en liten uke siden ca. Jeg kjenner litt mer "trykk" rundt livmoren nå, men ikke noe ubehagelig. Denne PPen er alt i rute.innbiller meg at jeg kjente egget trille ut på jobb i dag, hehe tok siste dose bidro i dag, starter på WYam krem/progesteronkrem om en dag eller to.
lille_knirk Skrevet 12. januar 2012 #23 Skrevet 12. januar 2012 Håper dette er siste gangen jeg skriver meg på IKM liste... **Mandag 23. Januar:** *G* **Tirsdag 24. Januar:** **Onsdag 25. Januar:** Ver@ Lille_knirk **Torsdag 26. Januar:** Grynet ../../../public/style_emoticons/default/smile.png 11PP Mammamio* 17pp **Fredag 27. Januar:** Renate **Lørdag 28. Januar:** **Søndag 29. Januar:** ---------------------------------------- Gravid: ---------------------------------------- Inn i ny PP:
Grynet:) Skrevet 12. januar 2012 Forfatter #24 Skrevet 12. januar 2012 Ver@: Har vært og tatt blodprøver jeg og. Normalverdier for jern, sink, selen osv tror jeg. legen sa alt er bra. Må ta en blodprøve til for å få testet bly/aluminium/kadmium osv. Tjukke nåler.. Hurraaa..
Ver@ Skrevet 12. januar 2012 #25 Skrevet 12. januar 2012 Men de tar ikke hormonprøver? Det må du spørre om Gynekologen min var foresten veldig fornøyd med blodprøvesvarene, og ville gjerne at jeg skulle gå rett på ny pergotimekur. Men jeg var allerede kommet godt i gang på ny syklus, så får heller satse på at jeg ikke trenger flere kurer han ville også at sambo skal ta sædprøve, så det er bestilt! Hååååper svømmerene er fit for fight, for det holder virkelig at en av oss er i ubalanse, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå