Anonym bruker Skrevet 30. desember 2011 #1 Skrevet 30. desember 2011 Hei! Jeg er inne i min 33 uke, og har blitt sykemeldt pga Lavt BT (Blant annet) Før jeg ble gravid lå jeg jevnt på 117/67ca Og har siden uke12 gått jevnt nedåver, og har nå endt opp på 99/60 med puls på 97.. Er fryktelig sliten å trett, klarer nesten ingenting før det svimler for meg.. Så mitt spm er: Er det vanlig og ha lavt BT i svangerskapet? noen som evt har tips for å lette værdagen? (har bla en koppvask som venter på meg-.-)
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 30. desember 2011 #2 Skrevet 30. desember 2011 Jeg har også hatt lavt blodtrykk hele dette svangerskapet (er nå i uke 34). Aner ikke hva jeg har til vanlig, men har aldri fått noen kommentarer på det tidligere... det ble alltid målt på legekontroll hvis jeg f.eks skulle ha ny resept på p-piller. For tiden ligger blodtrykket mitt på 95/55, og legen mente at det var ganske så lavt. Men må ærlig innrømme at jeg ikke merker så mye til det. Har dessverre ingen tips, men du får heller se det fra den positive siden og tenke at lavt blodtrykk er veldig bra for barnet i magen. Så får heller mammaen slite litt de siste ukene:)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2011 #3 Skrevet 30. desember 2011 Helt normalt å ha lavt BT i svangerskapet! Blodtrykket går ned, og kroppen kompanserer med å øke pulsen. 99/60 er helt normalt, som gravid. Selv ligger mitt systoliske trykk normalt sett på 100, og nå i svangerskapet imellom 85-90...så ja, kjenner godt til svimmelheten du nevner! Tok meg friheten till litt "klipp og lim" råd her, men dette funker for meg; "-Forsøk i størst mulig grad å leve i litt ”slow motion”. Ta deg god tid om morgenen når du står opp, reis deg forsiktig opp når du har sittet en stund, stress minst mulig og få mest mulig ro og hvile. Ellers er det viktig at du også drikker mest mulig væske. Vann er det beste, men du kan selvsagt drikke litt forskjellig. Et høyt væskeinntak kan hjelpe litt på det lave blodtrykket og ubehaget som følger! Om du er veldig trøtt og sliten kan dette også være symptomer på lav blodprosent, men den har du vel målt i svangerskapet og følger med på om du skal ta jerntilskudd? Lavt blodsukker kan også gi slike plager, og man blir ekstra følsom ved lavt BT. " Lykke til
LilleGull2012<3 Skrevet 30. desember 2011 #4 Skrevet 30. desember 2011 HJELPES! jeg signerte vist som anonym ;o Snakker om virrette, skulle huke bort for anonym, å jaggu så huket jeg ikke av istede for.. åh Betryggende! Man blir jo litt bekymret da man får perioder hvor man bare "detter ut" når man feks sitter i stolen/sofaen, men da det er normalt med lavt BT i svangerskap, så blir man med en gang litt lettere til sins:) BP er jo også gått litt ned, gått ned med 4-5*Fra 14, til 9/10* (alt etter dagen virker det som) Kjenner det er litt kjedelig å gå hjemme allerede(Har vært hjemme siden 19.des) Uansett, gått å se at det er flere en meg som er litt svimete fortiden
mefl Skrevet 31. desember 2011 #5 Skrevet 31. desember 2011 helt vanlig,jeg er i uke 39, har nå 97 over 60,må bare ta det litt med ro
Sørlandsmommy Skrevet 31. desember 2011 #6 Skrevet 31. desember 2011 Jeg har ligget på 90/50 nesten hele svangerskapet... Kanskje ikke rart jeg har følt meg så himla sliten og svimmel Vet ikke hvor vanlig det er, men kan virke som en del sliter med det samme.
LilleGull2012<3 Skrevet 31. desember 2011 #7 Skrevet 31. desember 2011 Kan se slik ut "Sørlandsmommy" : ) kjenner jeg blir fryktelig sliten av ingenting jeg også, så det er nokk BT som er grunnen Dere får ha en god nyttårsfeiring damer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå